• kiwibear

BIM JANUARI 2018

Hej i tråden! 

Har efter en lång stunds försökande kunnat gissa vilken kombination av mailadress och lösenord jag använt sist på Familjeliv för typ 4 år sedan, haha. 

Nu har bebisverkstaden öppnat for business igen och det är första försöket till tredje barnet :) Gött med lite sällskap på vägen.

ÄL var 29/12 enligt min mensapp och BIM 12 januari. Lär ju ha typ ALLA imaginära symptom i listan innan dess, haha. 

• kiwibear
    Lottch3n skrev 2018-01-02 10:59:37 följande:
    Välkommen hit :)

Har också bim 12/1 enligt app, hade äl 28/12 :) Känns som en evighet, haha.
    Tack! Jag är sämst i världen på att vänta. Saknar helt den förmågan... Varje dag tar liksom tre dagar på sig att passera. Hur det nu är möjligt.
  • kiwibear
    Elina22 skrev 2018-01-02 11:14:13 följande:

Tog precis ett test!! Är bim-2!! Hur tillförlitligt är detta??

Helt och hållet tillförlitligt! Hurra! 
  • kiwibear
    Liiiinda90 skrev 2018-01-02 13:49:19 följande:
    Jag har också bim 12/1 , dagarna går så sakta just nu. Haha
    josgos skrev 2018-01-02 12:05:08 följande:
    Samma BIM som er!
    Woop! Bra klubb. Tänkte försöka sitta på händerna (vilket inte kommer gå) och inte testa sådär skrattretande tidigt. Vet ändå med mig att jag kommer sitta där på BIM-XXX och hålla upp test mot badrumslampan... såatte.  

• kiwibear
    Lucille skrev 2018-01-02 14:59:55 följande:

Jag tar ut min hormonspiral på fredag, och har även ägglossning ungefär nu till helgen. Kanske liten chans att lyckas på en gång, men jag blir ganska lätt gravid. Varit gravid 3 gånger på 6 år.

BM sa att om jag inte vill bli gravid så ska jag undvika sex en vecka innan uttag, eftersom att spermierna kan överleva upp till en vecka, och kan då åka upp i mig. Nu vill jag ju det, så får väl köra på. Hoppas jag inte blöder så mycket efter uttag. Minns inte hur mycket jag blödde första gången jag tog ut hormonspiral. Hur är eran erfarenhet med blödning och graviditet efter uttag?

När jag skulle ha andra barnet så tog jag ut spiralen, fick typ en liten spot-blödning nån dag efter bara och sen var det good to go. Gick väldigt snabbt, kanske andra försöket (första "riktiga"). 

Den här gången tog jag ut spiralen i december och fick ingen blödning alls. Ägglossningen har rullat på ostört i vanlig ordning så har bara kört på.

• kiwibear
    Lottch3n skrev 2018-01-02 15:57:35 följande:
    Förstår inte alls vad du menar *visslar och himlar med ögonen* haha

Denna månaden har jag iaf inte några test liggandes hemma vilket kanske underlättar än så länge ;) men kommer säkert köpa hem innan bim lik förbaskat..
    Jag skulle inte heller köpa hem några test. Sååå... de ligger i skåpet nu. Jag vet inte vad som gick fel. 
  • kiwibear

Vaknade och har fortfarande samma lite molande känsla. Plus att det också känns i ländryggen, precis som igår. ÄL+5 idag. Magkänslan vet jag dock inte vad den säger. Min kropp är en sån drama queen *himlar med ögonen*

• kiwibear

Alltså det här med att man aldrig går på toaletten utan att stirra på pappret och analysera sina flytningar. Gick på toa nyss och möttes av ljusrosa flytning utan klumpar eller något och min första tanke var typ: "men shit, kan man bildgoogla det här?!" 

ÄL +5 så får hoppas på att den rosa lilla flaggan betyder att ägget gått i mål och inget annat. 

Jag behöver en hobby. Eller fem. Vad som helst som får mig att bli lite mindre manisk. Jösses.

• kiwibear
    ampjot skrev 2018-01-04 12:09:55 följande:
    Jag använder FLO och Life. Life ligger alltid dagarna före medans FLO har prickat in min ägglossning nästan exakt på dagen under de senaste månaderna!

Jag har alltid haft Period Tracker, men nu när jag laddade ner FLO och matade in typ 1,5 års mens-data i den så säger den att min ÄL var en annan dag (2 dagar tidigare). Hmmm... 

Period Tracker har nästan alltid rätt gällande när mensen ska komma. 

Nu ska jag köra dubbla appar ett tag och se vilken som plockar flest poäng. Fasen.

• kiwibear
    Sosarora skrev 2018-01-04 12:51:21 följande:

Nu kommer jag här o lägger mig i :)

har tempat i typ 2 år och därför testat mig fram till vilken app jag tycker är bäst.

Absoluta favoriten är NC, men den kostar mkt pengar!

Fertility friend ger en fin tempkurva men räknar ofta fel på ägglossning en eller två dagar förtidigt. är oxå på engelska och har en knepig o rörig sida att förstå sig på tycker jag.

period tracker var min första jag började med. Tycker den är överskådlig om du vill veta vart du hade mens och om du har regelbunden cykel o vet när du hade ägglossning. men, går inte att lägga in ägglossningstest och med det få appen att räkna om min cykel vilket gör att när den säger att det är ägglossning kan vara väldigt fel. kanske funkar bra om du har en cykel som är superjämn, jag har inte det utan väldigt oregelbunden i därför funkar den inte alls bra för mig.

Och senaste månaden ladda jag hem Flo. Den tanka hem alla min sparade mens/ägglossnings data och stämmer på pricken med NC. änså länge är jag väldigt imponerad av FLO :D superbra att använda vid tempning med!!

Eftersom jag tempar så är det det jag ser hur bra apparna är att använda o deras träffsäkerhet. 

Hoppas du oxå känner dig nöjd med FLO :D

Åh, men tack! Bra sammanfattning! 

Har funderat på NC själv, men det var prislappen som fått mig att tveka lite. 
    Får se vad FLO säger om livet! Är glad att vi iaf körde på långt innan ÄL för att "vara på den säkra sidan" haha, så det gör ingenting att den enligt den här appen var tidigare - om det nu stämmer.

Den verkar vara väldigt generös med variabler iallafall! 
  • kiwibear

Usch jag hade en liten rosa flytning i förrgår så blev inte förvånad igår morse när jag fick en lika liten fast brun, gammalt blod osv. Men framåt eftermiddagen/kvällen igår så började det att ösa typ... Fick byta trosskydd stup i kvarten. Gjorde ont med. Och nu på morgonen när jag reste mig så bara fortsätter det. 6 dagar kvar till mens idag. Magkänslan säger att det nog inte fick stanna.

• kiwibear

Inne på 5:e dagen av rikliga bruna flytningar. Typ bara äckel och gammalt blod. Är på BIM-3 men har för länge sen accepterat att det är skapligt kört på den fronten. 

Vet inte vad som rimligen händer med min ägglossning efter det här? Ska den här knäppa blödningen reggas som mens eller? För hur rimligt är det att få mens efter snart en hel veckas annat? Jag har verkligen ingen aning. Någon som sitter på visdomar? 

• kiwibear
    imsevims skrev 2018-01-08 13:53:11 följande:
    För några cykler sen hade jag det som du, massa brunt äckligt gojs. Höll på i 5 dagar sen kom mensen.

Men, jag har även haft bruna flytningar i 10 dagar för några år sedan men då visade det sig att jag var gravid :)
    Okej, får hoppas på att mensen kommer som den ska bara så att man kan köra på sen. 

Det är skapligt rikligt på äckelfronten här, får byta trosskydd varje timme. Tror inte att det kommer följas av något plus haha. 
  • kiwibear

Grattis till alla er som plussat! Så himla härligt! 

Här blev det ingenting annat än blödningar så får ta revansch lagom till BIM i februari istället, förutsatt att mensen kommer som den ska!

• kiwibear

Har haft relativt regelbunden mens efter andra barnet så har inte diffat mer än +/- 2 dagar max när mensen ska komma. 

Men efter förra försöket, som inte gick vägen, så kom "mensen" (inte samma färg eller någonting som min vanliga mens brukar ha) en hel vecka för tidigt. Varade lika länge som vanlig mens och sen var det bra liksom. 

Väntade länge för att se om vanliga mensen skulle komma men det gjorde den inte, så matade in denna blödningen som mens i appen. Borde ha haft ÄL i förrgår då (om man räknar på fingrarna). Jag känner inte alltid av när jag har ÄL om jag är igång mycket så därför vet jag inte. 

Så nu har jag suttit hela veckan och analyserat flytningar på toapappret som om livet, efterlivet och evigheten hängde på det. Släng på en vit rock och ett par skyddsglasögon på mig så hade jag sett ut att kvala in i vilket forskningsteam som helst. 

Anyway... all den här långa ranten åsido. Frågan är alltså bara ("bara"): Hur vanligt är det att ens cykel bara förskjuts en hel vecka? Är det alls rimligt att ha ÄL en vecka tidigare pga detta?

Svar på tråden BIM JANUARI 2018