• Elsaida

BIM JANUARI 2018

Hej hej alla!

Tror jag kan ha råkat bli gravid här hemma så nu sitter vi här och väntar in ev bim, som jag inte ens vet när de är exakt då mensen ej är tillbaka sedan dottern föddes i sep.

Fick positivt på äl test så har kört med kondom men den sprack :-/

Så odsen är låga men man vet aldrig.

• Elsaida
    josgos skrev 2018-01-01 20:49:44 följande:

Jag verkar inte få några positiva ÄL-test... har testat sedan cd 9 (julafton) och till idag. Uppfattade en höjning fre den 29 dec, men aldrig att strecket blev starkare än kontrollstrecket. Andra månaden i rad jag upplever att det är så, och har så pass vaga symptom (molvärk, lite ömma bröst och olika flytningar varannan dag hit och dit) att jag faktiskt inte vet när ÄL var, om jag nu fick någon. Eller har den inte varit? Kan det vara att stickor inte funkar på mig?

Bild visar ons, tors, fre, lör, mån (söndag var identisk med lördag, glömde fota). Vad tror ni, var ÄL i fredags?

Jag har aldrig fått starkare än test än så, tror absolut på en stegring och att äl kan ha skett där.

Vilka tider är testen tagna på?
  • Elsaida
    josgos skrev 2018-01-02 01:24:05 följande:

Okej, intressant, då var det nog i fredags. Borde jag lägga in det som positivt test i appen då kanske, så den räknar rätt?

De är tagna på eftermiddagen, nån gång mellan 13 och 17.

Då kan jag tänka mig att du har kört nu stegring och att din topp säkert var på kväll/natt mellan fredag och lördag :)

Om de fortsätter sjunka så är de säkert så :)

Ja gör de och testa några dagar till för säkerhets skull.

Hade du symtom på äl då oxå?
  • Elsaida
    josgos skrev 2018-01-02 08:10:03 följande:

Spännande, och så tidigt inpå. När är BIM tror du?

Någon gång nu på första halvan av januari skulle jag tro :)
  • Elsaida
    josgos skrev 2018-01-02 18:00:28 följande:

Kul med en 12/1-klubb!

Jag har ett gäng tester hemma och tänkte testa två dagar innan BIM. Har inte testat innan BIM någon gång förut men ångrar nu att jag inte gjorde det i november. Misstänker nämligen att jag hade ett tidigt missfall som jag trodde var mens. Hade jättemånga symptom då, inte lika mkt nu men lite molvärk.

Känner ni nåt?

Min preliminära bim är 12:e, här en fruktansvärd molvärk som är i gjejmagen och bak i ryggslutet.

Metallsmak i munnen, illamående och Ömma stora bröst är mina symtom just nu.
  • Elsaida

Åh jag har haft så jobbig mensvärk i magen och bak i ryggen sedan äl+4, i går var den extrem, de gjorde verkligen skit ont, inte i äggstockarna utan verkligen fram runt livmodern typ fast mest på höger sida.

Idag har jag oxå ont (äl+8)men inte alls som igår, kunde knapt sitta ner, kan de ha varit ägget som fäste tro?

Kändes verkligen som att jag skulle få världens störtblödning vilken sekund som helst men de kom kngen blödning......

• Elsaida
    Memlan skrev 2018-01-03 19:07:33 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett till nu ikväll, endast gjort bilden liiite mörkare då det inte syns när man laddar upp bilder här haha.

Vad tror ni? Ser starkare ut än det jag tog i morse. Behöver inte anstränga mig eller fiffla runt för att se ett streck och bilden är tagen inom 5 minuter från att testet gjordes

Ser lovande ut :)
  • Elsaida
    Lottch3n skrev 2018-01-03 20:41:50 följande:

Asså detta luktsinnet jag har nu är verkligen inte att leka med. Och så jobbar man på sjukhus med alla möjliga dofter *urk*

Haha samma här, stod och lagade mat och de luktade massor men trots de kunde jag känna av att lillan gjort en blöja, då var hon ändå typ 10 meter ifrån mig minst
  • Elsaida
    Lottch3n skrev 2018-01-04 17:33:24 följande:

Molvärk, uppblåst och så fruktansvärt trött hela tiden.. bim-8... snälla låt dagarna gå fort..

Hur mår ni andra med bim 12/1?

Extrem mensvärk och ont i brösten, Metallsmak i munnen och lite yrslig, fryser men här hög temp.

Fick svagt + nu i kväll, får se om de stämmer
  • Elsaida
    annamfamilj skrev 2018-01-04 19:48:30 följande:

Grattis! Då syns det säkert, bara det att jag tittar galet på kortet.

Bilderna blir galet dåliga här inne så de som är svagt hemma blir ännu svagare här :-/

Men här är strecket....

• Elsaida
    Mudcakemonster skrev 2018-01-05 00:42:28 följande:

Nu gick jag och klantade till ordentligt. Klarade inte av ovetandet och tänkte för ?skijs? skull testa med ett äl test... (bim 6.1). Och fick ett svagt streck, vet att det skall vara lika starkt som kontrollstreckecket för att klassas som positivt, och så är det ju till på köpet ett äl test.

Men hoppet gick ju ändå upp ganska mycket :) hehe.

Vad tror ni? Skall jag ta ett gravtest imorgon fastän det är bim på lördag?

Mina äl test är över medel i styrka när de bär positiva för graviditet så varför inte :)

Men kom ihåg att de kan reagera på annat oxå.

Lycka till :)
  • Elsaida
    annamfamilj skrev 2018-01-05 09:08:04 följande:

Vaknat 04.00 tre morgnar i rad. Nån mer?

Japp vaknar mellan 3-4 varje natt och har super svårt att somna om...
  • Elsaida

Hej tjejer!

Även jag har fått + i måndags så la till mig där :)

Hoppas allt går bra för er andra <3

BIM lista 

5/1 Smile1234 

7/1 citrongräs + Hellan 

11/1 stragge 

12/1 Lilj3 + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora 

13/1 Woohooo 

15/1 Nardil + HäxanSurtant + MammaMia1012 + Sunshine4life 

16/1 Tiffany + LunaLo 

17/1 maria1992 

18/1 Feliziah

19/1 ampjot + stoppsign 

20/1 levisen 

21/1 norrland91 + Lindsey77 + GerCho 

22/1 Airmos + Lucifer91 + lyckligast80 + imsevims 

23/1 Nolix 

25/1 A1610

27/1 Alyina88 

29/1 Alltidvi 

29-30/1 carnations 

31/1 Anonym (newbie) 

?? Loouiiisee (osäker på när BIM är) 

lista 

4/1 Annso123 (BIM 1/1) 

4/1 ankmamma (BIM 2/1) 

5/1 Mawie (BIM 3/1) 

6/1 Fialooop (BIM 3-5/1) 

8/1 boggielo (BIM 9/1) 

8/1 qismet (BIM 11/1) 

8/1 Elsaida (BIM ca 15/1)

10/1 josgos (BIM 12/1) 

(om du saknas eller ser något som är fel, kopiera gärna listan och lägg till dig själv)

• Elsaida
    Woohooo skrev 2018-01-10 23:08:51 följande:

Stort grattis till dig! Vilket tidigt plus du fick! Fantastiskt!

Jag testade i söndags på bim-5 eller -6, men det var helt blankt. 

Ja! Har fått äl+8/9 med alla mina barn så får kanske upp hormonet fort.

Är även osäker på när min bim är då jag inte fått tillbaka mensen sedan min sep -17 bebis föddes :)

Så stämmer kanske inte helt :)
  • Elsaida
    Woohooo skrev 2018-01-10 23:08:51 följande:

Stort grattis till dig! Vilket tidigt plus du fick! Fantastiskt!

Jag testade i söndags på bim-5 eller -6, men det var helt blankt. 

Och givetvis TACK!! <3

När har du bim?
  • Elsaida

Lagom till chocken hade lagt sig och lyckan började pyra började jag blöda med en hel del kramper och i morse var testen näst intill blanka.

Så blev ingen 6:a denna gången.

Försöker se de som att allt har en mening, men lite tungt är de ändå på något vis.

Lycka till nu andra <3

Svar på tråden BIM JANUARI 2018