Inlägg från: Strawberrybrud |Visa alla inlägg
  • Strawberrybrud

BIM JANUARI 2018

Hej allihopa!

Jag ville gärna in här..

Fick missfall 13/12 i vecka 10... fruktansvärd händelse efter lång längtan efter ett syskon till min 2-åriga son!

Idag ?ska? jag ha äl om min cykel är som vanligt, dock inte säkert efter MF. Och bim beräknat 15/1.

• Strawberrybrud
    tossaliten skrev 2018-01-02 14:35:22 följande:

17/1 har jag BIM men jag har oregelbundet så är inte 100, kan vara 16 eller 18 också ;) 

Spännande, då följs vi!!! :D

Jag är dock inte säker då jag fick missfall 13/12... var i v.10! Var så jäkla jobbigt.. men läkaren sa att jag kunde räkna den dagen som första dagen vid mens, så jag hoppas det stämmer för isåfall har jag haft äl under helgen och 14 dagar kvar tills jag testar :)
  • Strawberrybrud
    maria1992 skrev 2018-01-03 09:21:33 följande:

Följde dig också i decembertråden.. fick också missfall förra månaden. Vi kämpar tillsammans denna! <3

Har du också fått missfall i december? <3
  • Strawberrybrud

Grattis till alla som plussat!<3

Själv ligger jag här med ?mensvärk? fast under/efter äl..

Fick MF 13 dec och beräknad ha haft äl 31/12.

Har haft mensvärk sen 28/12? En vecka nu...

antar äl kan vara fördröjd eller så har jag bara värk nu efter äl helt enektlt.

Någon som vart med om samma tidigare?

• Strawberrybrud
    josgos skrev 2018-01-04 21:23:55 följande:

Jag har ingen extrem värk men ett molande hela tiden. Som att jag verkligen känner av att jag har en livmoder... Har haft det innan, under och efter ÄL (ÄL 29 dec). Och förra mensen, osv... Slutade med p-piller i slutet av oktober (hade ätit p-piller i typ 15 år och nu är jag 29 år) och börjar undra om det är såhär att vara kvinna haha!

Beklagar missfallet. Hade du liknande symptom då i dec?

Skönt att höra att jag inte är ensam haha. Var en tjej som skrev här att det tydligen var vanligt att äl efter missfall var smärtsam :)

Nej alltså jag fick beskedet när jag var på vul i v.9, liten hade dött i v.8... så kom den ut en vecka senare hemma!

Roligt!? Dags för babyverkstad nu???
  • Strawberrybrud
    LunaLo skrev 2018-01-09 09:04:36 följande:

Äl+ 4 eller 6 här, är rätt säker på att det borde vara äl+4 (hade lite förkylningssymtom två dagar innan ägglossningen borde ha kommit, fick då en liten tempohöjning och NC markerade ut äl då). Mina bröst brukar alltid bli ömma ett par dagar innan mensen men nu ömmar dom redan... vad är det som gör att brösten börjar ömma? Någon som vet?

Åh kan du med NC? Vill du hjälpa mig att tolka min graf när jag haft äl? För graf & kalender visar olika..?
  • Strawberrybrud
    lillmysan skrev 2018-01-09 13:41:45 följande:

Jag kör också NC :) vad tänkte du på?

Jag började tempa onsdag (3/1). Har fört in historik då jaf fick missfall 13/12.

NC menar att jag borde ha haft äl 1/1. (Bifogar bild). Men när jag tempade gick min temp upp med 0,26 grader 5/1. Bör inte äl ha skett 4/1 då? Eller... bifogar bild på månad och graf!

• Strawberrybrud
    boggielo skrev 2018-01-09 11:35:48 följande:

Sambon kom hem med ett test från apoteket :D

Wow grattis!!! När har du BIM?:)
  • Strawberrybrud
    LunaLo skrev 2018-01-09 16:23:15 följande:

Precis så som dom andra skriver har inte NC markerat ut din ägglossning, i kalendern kommer du få en liten ägg-symbol och i grafen får du en symbol och ett blått sträck. NC har markerat ut att dom tror att du troligast är mest fertil den 1/1 och med det menar dom att dom tror art ägglossning kommer vara 2/1 men då dom inte hade tillräckligt med data kan dom inte med säkerthet markera ut den. Håller dock med dig om att det ser ut som att den borde ha skett 4/1. Bifogar bild på min cykel denna månad så ser du symbolerna.

Aaah tack så mycket! Nu är jag med på noterna :)

Hoppas att äl var då iallafall. Så har jag inte missat den :)
  • Strawberrybrud
    josgos skrev 2018-01-10 09:03:02 följande:

Godmorgon!!

Vaknade som ett barn på julafton redo att ta testet. Väntade fem minuter, tog med sambon till badrummet, voilà!!

<3

Åh grattis!! Jag blir så glad när jag ser någon plussat. Hade du bim idag? Några symtom?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018