• Nardil

BIM JANUARI 2018

Hej!

Hänger gärna med jag också!

Jag är 31 år och har två barn sedan tidigare som är födda 23/12-14 och 14/8-16. Har även ett MA bakom mig som upptäcktes i v 12 i början av november.

Jag är hyfsat säker på att jag hade äl på nyårsafton, även om jag inte blir klok på min kropp riktigt, och borde ha BIM 15/1. Om nu mensen blir försenad tänker jag dock testa tidigast 19/1 eftersom det är så jobbigt att få neg resultat men inte ha mens än ändå. Brukar inte få positivt resultat, även vid graviditet, om jag testar innan BIM.

Någon mer här som har två barn sedan innan?

(Ska erkänna att jag inte läst alla 475 inlägg ;))

• Nardil
    Entriss skrev 2018-01-02 22:12:25 följande:

Har också två barn sen tidigare födda 2010 och 2014:)

Fick missfall för en vecka sen (v 7). Hoppas på BIM i slutet av januari men vi får se när ägglossningen kommer:)

Hej! Roligt med någon mer somförsöker med trean! :)

Beklagar ditt mf! Hoppas att äl kommer snart!

Jag har haft en mens efter mitt mf nu, men tycker att äl känns annorlunda, så jag är lite förvirrad över om den verkligen varit eller ej. Krångligt detta!
  • Nardil
    Hellan skrev 2018-01-02 22:45:35 följande:

Här är en till som försöker med tredje barnet.

Har två söner födda 2007-06 och 2010-10 har även ett utomkveds i bagaget 2006-05 var det.

Jag blir dessvärre 37 i sommar (gubben 46) så det känns som att det kanske inte blir en 3a, är dessutom oregelbunden i min cykel och ligger på allt från 21-40 dagar oftast dock mellan 30/36 dagar och otydlig kropp för ÄL, tempar dock och verkar oftast ha ÄL, samt att jag bara har en äggledare då den ena opererades bort med utomkvedset.

Hej!

Kul med ytterligare en som har två sedan innan :)

Det låter krångligt! Det är mycket svårare med oregelbunden cykel, hade det innann första barnet, men efter det har det blivit mycket mer regelbunden. Det är så konstigt för efter varje graviditet, även den som slutade i MA, har sätter äl visar sig ändrats...Så nu hoppas jag på att jag hafe äl när jag trodde och att vi prickade in den, men eftersom jag nu återigen fått symptom på äl vet jag inte.

Håller tummarna för att det ska lyckas för er!
  • Nardil
    Sunshine4life skrev 2018-01-04 10:56:07 följande:

Hej! Läst lite i tråden här och slogs av systerskapet och peppen. Jag och min kille har började försöka för första gången nu vid nyår. Hade ÄL 31a (med BIM 15/1) så är ju väldigt tidigt än att veta. Har två olika: "P Tracker light" och "Flo" men de visar olika ÄL-dagar. Gissar att det är för att folk har olika långa cykler. Ni som använder appar, vilken mens/ägglossningsapp använder ni?

Hej!

Jag använder Period Tracker, men det är egentligen mest för tt jag ska kunna fylla i när jag haft sex och hålla koll på mensen. Fast den har en funktion där det går att pricka i vilka symptom en känner varje dag, så det är ganska bra. Det går också att skriva i att en har äl vid en dag även om det inte är appens förväntade dag och så ska den väl så småningom ändra sig efter det. Dock envisas den med att min mens ska vara kortare än de sju dagar jag alltid fyller i haha.

Skälet till att jag skrev var dock mest att jag har samma äl-dag (tror jag, testar inte men har tydliga symptom) och samma BIM som du! Kul med någon mer som har samma!
  • Nardil

Grattis till alla er som fått plus! Så himla mysigt <3

Jag är inne på den lååånga väntan mellan äl och BIM och försöker strängt att inte tänka för mycket på det och att dra ner mina förhoppningar, det går sådär hehe.

Är det någon mer som har BIM den 15/1?

Tänkte iofs avhålla mig från att testa då, men det är lite kul med fler som har samma datum :)

• Nardil
    maria1992 skrev 2018-01-04 12:04:45 följande:

Spännande... Jag har 15-17e, beror lite på när jag hade äl, är inte helt hundra på det.  

Hur länge har du försökt??  

Jag är inte helt hundra på när äl var, iom att jag inte testar, men jag är ändå hyfsat säker :)

Jadu, min förra graviditet avslutades i ett MA som upptäcktes i vecka 12 i början av november. Efter det tror jag faltiskt inte att jag fick någon riktig äl, åtminstone lyckades vi aldrig pricka in den och mensen kom prick 6 v efter mf. Så egentligen är det kanske andra försöket nu, fast det känns som första :)

Du då? Har du några barn sedan innan?
  • Nardil
    maria1992 skrev 2018-01-04 14:00:13 följande:

Ja, vad spännande!!! 

Nä, är det sant?? Beklagar.. Så tråkigt. Hoppas verkligen att det går för din del snart då! 

Jag är på mitt 3:e försök och har inga barn sedan tidigare. Vet dock inte om jag hade äl denna månad, vi får väl se! Spännande detta!

Tack! Jag har två barn sedan innan, så jag är ändå inte orolig för att det aldrig kommer att fungera, men är så klart oroligt för att få vara med om samma sak igen.

Så kul! Håller tummarna för att du lyckats den här månaden!

Tänker du testa runt BIM?
  • Nardil
    maria1992 skrev 2018-01-04 17:26:43 följande:

Ja, hoppad verkligen!!! Spännande är det att följa alla

Ja, jag vet inte om jag tänker testa innan som jag gjorde förra månaden. Kolla nedan mitt test som visade sig vara spök... så clearblue är jag rädd för :/

Exakt det där hände mig förra månaden! Jag såg en tydlig linje och andra med, men det var också falsk positivt. Så de där testen håller jga mig ifrån och kommer att testa fredagen efte BIM om jag har sådan tur att mensen blir försenad så klart. Jag vill inte bli sådär besvikwn igen och inte göra av med pengar på test i onödan heller :/
  • Nardil
    Entriss skrev 2018-01-04 17:35:08 följande:

Jag tror att positiva "spöktester" innan BIM snarare är tidiga missfall än felaktiga resultat. Alla läkare och BM säger ju att dem vanligaste missfallen är dem som inträffar som en vanlig mens hade gjort :) 

Njae, jag tog flera test efteråt (även dagen efter) och fick inte mens förrän ca 1,5 veckor senare. Så i mitt fall var det nog verkligen ett falskt positivt.
  • Nardil
    Lottch3n skrev 2018-01-04 17:33:24 följande:

Molvärk, uppblåst och så fruktansvärt trött hela tiden.. bim-8... snälla låt dagarna gå fort..

Hur mår ni andra med bim 12/1?

Hoppas att det fungerar nu! <3

/Ingrid
  • Nardil

Hade världens sjukaste dröm inatt! Jag och min man var i ungefär samma situation som nu, i gråzonen mellan äl och bim. Men av någon anledning gick vi till en fertilitetsdoktor. Hon bestämde att vi behövde öka våra chanser och skulle inseminerA mig med min mans sperma och något medel som skulle underlätta. Det kunde dock bli några biverkningar och det blev det minst sagt då det började slå ut eldsflammor ur slidöppningen och liksom brinna som en vit eld där inne :'D Det gjordeinte ont men varlite väl varmt för att vara bekvämt. Så då fick jag order om jag skulle dansa och inte stanna förrän detslutat brinna och det fungerade. Haha oerhört knäppt pch idag har jag massor av "mensvärk", undrar om jag hade det under natten också och min hjärna försökte förklara den på något sätt.

Galet var det iaf xD

• Nardil
    Frips skrev 2018-01-06 14:34:35 följande:

Hej :) Första försöket sedan MA i november (andra barnet) och vi prickade in är i måndags förra veckan. Enligt min app är det BIM idag men eftersom mitt MA kanske rört om det i kroppen vet jag inte om det stämmer riktigt. Har sedan äl haft 0,4 grader högre temp, molvärk, stickningar i svanken, ömma bröst med tydliga ådror, illamående, samt mörklila blygdläppar (ledsen för infon... haha). Vad tror ni med mitt test, spökstreck eller svagt plus? Det syns lite bättre på riktigt än på bild, men för svagt för att jag ska tro på det. Ingen mens i sikte i alla fall :)

Hej!

Beklagar! Jag fick också MA i november och försöker nu igen. Innan första mensen efteråt var kroppen helt knasig och det kändes som äl hela tiden nästan innan mensen kom. Den var dock som en vanlig mens och kom ungefär 6 v efter. Jag tog ett likadant test och fick ett falsk positivt (jag hade fått helt neg gravtest 1,5 vecka innan så det var inte pga kvarvarande hcg och dagen efter samt tre dagar efter tog jag mer känsliga test och båda de visade negativt), så de testen är jag lite rädd för nu! Skulle rekommendera att ta ett av en annan typ senare. Håller tummarna för att det blir ett tysligt positivt inom kort! Det låter ju som bra tecken i alla fall :)
  • Nardil
    Planerarbebis skrev 2018-01-08 11:30:27 följande:

Jag använde RFSU:S stickor. Inte ens en tillstymmelse till två streck :( Men jag har för säkerhets skull beställt clear blues digitala som nog kommer komma på ons. Så har mensen inte kickat igång då så testar jag igen :)

Är på sjätte försöket nu och börjar bli otålig, är rädd att det aldrig ska bli något.

Jag testade med RFSUs test (när jag var gravid med mitt andra barn) på BIM+4 och det var helt blankt. Senare samma dag testade jag med cb digital och det visade Gravid 2-3 veckor. Så det kan ändå visa sig vara någor på g :)
  • Nardil

Drömde att jag fick mens inatt och imorse var det några pyttesmå blodstrimmor på pappret och därefter minimalt med rosa. Nu är det ingenting längre. BIM-1. Blä. Jag gillar inte ovisshet på detta vis. Rejäl mens eller inget är bättre! Brukar alltid blöda hyfsat mycket på en gång vid mens och vi hade sex igår, så det kan ju påverka. Fast min kropp har nog blivit helt knäpp efter missfallet i november. Men jag har nog gett upp hoppet om denna månad ändå och hoppas att mensen kommer igång ordentligt snart.

Hänger kvar en stund och väntar in mensen bara!

Grattis till alla plus! <3

• Nardil

Bim idag. Ingen mens, men nu på eftermiddagen lite ljusrosa flytningar på pappret. Igår morse hade jag en mini-mini blödning (alltså typ två pyttesmå blodstänk) med efterföljande rosa miniflytning och tänkte att det kanske berott på att jag haft sex dagen innan. Nu vet jag inte vad jag ska tro. Har aldrig så här innan mens, då är det bara blödning från start. Är rädd för att det är ytterligare ett mf (även om jag inte har tagit något test alls utan bara tänker på att det liknar starten på mitt MA i november, fast då kom det förstås rosa ihållande flytningar och inte så här två enstaka tillfällen med mer än ett dygn emellan).

Någon som har erfarenhet av något liknande?

Åh, vill bara att det ska komma mens om det ska vara så här.,.

• Nardil
    Nolix skrev 2018-01-15 19:18:44 följande:

Ta ett test och se vad det blir! Man kan ju alltid hoppas iaf :(

Ja precis. Tänkte vänta till på lördags. En blödning borde ju ha kommit vid det laget liksom...
  • Nardil

Tog ett gravtest nu på kvällen som var negativt. Bim+1.!Hade haft så konstiga små miniblödningar, vilket aldrig tidigare hänt innan mens, att jag trodde att något var på gång. Men får väl inse att min kropp ändrats mycket efter mf och även om min enda mens efter det var normal så verkar det kunna bli konstigt fortfarande. Blir så orolig för att det ska ha slutat fungera normalt.

• Nardil
    Lottch3n skrev 2018-01-17 07:33:30 följande:

Där kom mensen! Bim+5.

Självklart ledsamt men också skönt! Nu hoppar jag in i februaritråden, men först lite semester!

Grattis alla som plussat och lycka till till er andra! <3

Det verkar som att det kan bli sådär konstigt efter mf. Var ju aå för mig med första mensen och den här gången också verkar det som...Vi får satsa på februari! Ha en skön semester!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018