• Jagheteralma

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer!

Jag använde natural cykles innan men tycker den är för dyr. Ladda nyss mer flo, men det verkar inte som den sätter ut äl av sig själv utan det gör man på egen hand? Eller kanske jag som inte fattar..

Vad finns det fler för enkla appar som mäter temp? Gärna gratis annars inte allt för dyr..?

Kram på er!

• Jagheteralma
    Jagheteralma skrev 2018-01-04 23:26:52 följande:

Hej tjejer!

Jag använde natural cykles innan men tycker den är för dyr. Ladda nyss mer flo, men det verkar inte som den sätter ut äl av sig själv utan det gör man på egen hand? Eller kanske jag som inte fattar..

Vad finns det fler för enkla appar som mäter temp? Gärna gratis annars inte allt för dyr..?

Kram på er!

Eventuellt om någon hade rabattkod till natural cykles? Såg att någon skrev det i tråden innan.
  • Jagheteralma
    Loouiiisee skrev 2018-01-05 20:28:26 följande:
    Hoppar in här efter att ha följt denna tråd några dagar För nu känner vi oss redo efter 6 år tillsammans att försöka bli gravida Kan tillägga att jag hade p-stav insatt till april 2017. 
    Min senaste mens var iallafall 9 - 15/12. Men min mens har gjort lite som den vill och varit oregelbunden mer eller mindre jämt. När den varit som jämnast har jag legat runt 30 dagar. Jag beställde hem ägglossningstest nu i slutet av december då jag tänkte att tar det sig inte denna gång, så börjar jag testa under nästa menscykel så jag kanske får någon kläm på det hela.
    Ingen mens har dykt upp än och jag är på dag 28 sen senaste mens. Men jag kunde inte låta bli så jag testade med ett ägglossningstest idag ändå. Tog det runt 16-tiden. Är det typ på väg att bli positivt? Visade en kompis och hon trodde det. Men isåfall ska jag inte ha mens i mellan eller har jag ägglossning så här sent? Eller vad händer. Kanske någon förstår sig bättre på detta än jag 

Så kan mina test se ut även efter äl. Märkligt men hade jag varit du hade jag väntat på mensen och sen börjat testa efter mensens slut och följa din stegring då.
  • Jagheteralma
    josgos skrev 2018-01-06 21:35:18 följande:

Haha, välkommen till 12/1-gänget, vi e mååånga här inne! Så spännande! Jag är också på tredje försöket, inga barn, 29 år, sambon 40.

Men håll ut, inte säkert att det visar nåt än!

Så kul jag har också bim 12/1 och det är också tredje försöket :) dock känner jag ganska säkert att jag får mens denna gången, hittade inte min äl denna gången :( håller tummarna för oss alla!
  • Jagheteralma
    maria1992 skrev 2018-01-06 23:28:06 följande:

Vad roligt! Jag har bim 17/1 men tror precis som dig mensen kmr då jag helker inte hittade äl. Endast en stegring men inget fullt utslag... också på 3e försöket. Så räknar med 4e

Spännande! :) jag har beställt hem bidrottninggele apiforce till nästa cykel och hoppas att äl blir starkare nästa gång! Slutade med p-piller i september och har bara fått fullt utslag på äl test i november. Så hoppas det kan hjälpa en på traven :)
  • Jagheteralma
    Sunshine4life skrev 2018-01-07 17:38:01 följande:

Kom på att jag tog bidrottninggel i två dagar precis innan ägglossning. Kan det påverka? Inte tänkt på det. Har tagit lite sporadiskt innan men inte långa perioder. Såg nu när jag googlade att det kan medföra en oregelbunden äl/mens om man tar det i längre perioder.

Hade äl 31/12 och har bim 15/1. Har stramat längst ner i magen i fyra-fem dagar. Brukar bara ha äl-smärta en dag typ. Men varför har jag ofta ont efter vad som står i appen som äl-dag? Haft lite ont i svanken och varit lite trött. Men har inga ömma bröst som alla andra verkar få?

Känns så lätt att inbilla sig och kanske att hjärnan skapar smärtan?

Ingen aning faktiskt men har läst så många solskenshistorier från folk som ätit det. Att de fått mycket starkare äl osv, och eftersom jag har haft väldigt fram o tillbaka sen p-piller stopp tänkte jag ge det en chans:) man ska äta från första mensdagen fram till äl. Har dock regelbunden mens varje månad så får hoppas den inte rubbas, men ger det ändå en chans!

Jag har samma symptom alltid efter äl fram till mens, stramar, lite ryggont, ömma bröstvårtor men inte ömma bröst. Känner min kropp så bra sen jag började tempa och skriva upp symptom i appen. Då kan man liksom gå tillbaka och jämföra symptom så man inte inbillar sig massa hehe

Men vi får hoppas ditt beror på grav :) håller tummarna!
  • Jagheteralma
    Storafamiljen89 skrev 2018-01-07 18:01:41 följande:

Vad kul! Jag har också precis beställt hem bidrottningsgelé så jag ska också prova det inför nästa ÄL :) Läste att det ska vara toppen mot fertiliteten och många som haft väldigt positiv effekt av den. Kan ju inte skada att testa :)

Exakt, läst flera trådar där alla hyllar det och blivit gravida, klart man blir sugen att testa då liksom :D många får även väldigt vacker hy av kapslarna och vem tackar nej till det? ;)

håller tummarna för oss!
  • Jagheteralma
    maria1992 skrev 2018-01-07 13:14:21 följande:

Aha, är det så?? Det kanske man skulle göra? Inga biverkningar av det?? Spännande!!

Har läst de som hyllar det och blivit gravida månaden de ätit det, men även folk som påstår att det rubbat deras cykel.. men vad gör man inte i hoppet om att få ett plus på stickan? Värt att testa för mig iaf :)
  • Jagheteralma
    lillmysan skrev 2018-01-07 18:22:52 följande:

Hoppar gärna med här! Läser vad ni skriver och insåg previs att det är många som har BIM den 12/1, likaså jag! Har två barn sedan innan (två hoppsan). Detta är första gången jag är medveten om vad som händer, väntar givetvis med spänning nu i veckan! Kör med natural cycles :)

Så kul att vi är så många! :) har du några symptom än eller känner du att mensen är på g? Själv vill jag att mensen ska komma nu för jag e säker på att den kommer komma denna månaden med :(
  • Jagheteralma

Fick nyss extrem smärta i nedre delen av magen (vid livmodern) efter sex! Så jävla ont att jag knappt kunde stå! Har googlat o hittat massa hemskheter nu som jag inbillar mig att jag har :( bla endomitrios eller cystor. ligger i sängen nu och smärtan har nästan gått över men är fortfarande orolig.. nån som vatt med om detta? Första gången det hänt, ska ha mens om en vecka.

• Jagheteralma
    Sosarora skrev 2018-01-08 00:12:17 följande:

Lite då o då blir jag väldigt känslig i livmodertappen efter ÄL och det blir värre o värre ju närmre mens jag kommer. Inte alla cykler dock utan bara ibland. En gång svimma jag vid sex när snoppen stötte emot tappen. Oxå fått väldigt ont då. Fått hugg o värk efter sex.

Vet inte vad det beror på. Kan det vara nåt sånt du har?

Okej, ja det är konstigt för har aldrig vatt med om det innan. Det gjorde ont under sexet när han stötte hårdare liksom men det var först efteråt den riktiga smärtan kom. Så fort jag reste mig upp. Hade iofs sex i en konstig ställning i soffan men har aldrig känt nåt sånt förut. Får hpppas att det inte är nåt men blir så jävla nojig.

Nån som vet vad det är för vanliga symptom på endometrios? Jag har regelbunden mens, känner av äl och har såklart mensvärk innan mens men inte så illa som jag läst mig till om man har endo.

Nej fy nu måste jag gå och lägga mig, innan jag blir helt knäpp av internet.
  • Jagheteralma
    maria1992 skrev 2018-01-08 09:06:09 följande:

Hej Alma, 

Jag fick precis likadant i mitten av förra året. 

När vi hade sex så fick jag en sån fruktansvärd smärta (aldrig upplevt detta innan), jag trodde i ärlighetens namn att jag skulle dö. Min sambo körde mig till akuten direkt och jag fick morfin. Hade en cysta som hade spruckit men helt ofarligt!  

Tack för svar! Vad innebär det med cysta? Är det inte svårare att bli gravid om man har massa cystor tänker jag? Gav dom dig nån behandling för det?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018