Sunshine4life skrev 2018-01-07 17:38:01 följande:
Kom på att jag tog bidrottninggel i två dagar precis innan ägglossning. Kan det påverka? Inte tänkt på det. Har tagit lite sporadiskt innan men inte långa perioder. Såg nu när jag googlade att det kan medföra en oregelbunden äl/mens om man tar det i längre perioder.
Hade äl 31/12 och har bim 15/1. Har stramat längst ner i magen i fyra-fem dagar. Brukar bara ha äl-smärta en dag typ. Men varför har jag ofta ont efter vad som står i appen som äl-dag? Haft lite ont i svanken och varit lite trött. Men har inga ömma bröst som alla andra verkar få?
Känns så lätt att inbilla sig och kanske att hjärnan skapar smärtan?
Ingen aning faktiskt men har läst så många solskenshistorier från folk som ätit det. Att de fått mycket starkare äl osv, och eftersom jag har haft väldigt fram o tillbaka sen p-piller stopp tänkte jag ge det en chans:) man ska äta från första mensdagen fram till äl. Har dock regelbunden mens varje månad så får hoppas den inte rubbas, men ger det ändå en chans!
Jag har samma symptom alltid efter äl fram till mens, stramar, lite ryggont, ömma bröstvårtor men inte ömma bröst. Känner min kropp så bra sen jag började tempa och skriva upp symptom i appen. Då kan man liksom gå tillbaka och jämföra symptom så man inte inbillar sig massa hehe
Men vi får hoppas ditt beror på grav :) håller tummarna!