Inlägg från: Storafamiljen89 |Visa alla inlägg
  • Storafamiljen89

BIM JANUARI 2018

Hejsan.

Jag och min karl är också inne på tredje försöket nu. Har BIM runt den 12/1 tror jag. Blev lite konstigt med mensen förra månaden då jag fick den 11 dagar tidigare än vanligt så har räknat efter den "nya cykeln".

Det blir min andra graviditet om det tar sig, har tvillingar sedan tidigare. Hade havandeskapsförgiftning då, någon som vet om det finns en ökad risk att få det igen vid en ny graviditet ?

• Storafamiljen89

Vad kul att se att så många har BIM runt den 12e!

Och grattis till er som plussat redan denna månaden.

Ni som inte plussat än, känner ni av några symtom?

Själv är jag öm i brösten och har haft molvärk i livmodern i typ en vecka, vet dock inte om det är graviditetssymtom eller bara min vanliga skendräktighet som jag haft varje månad sedan vi började försöka skaffa bebis ????.

• Storafamiljen89
    Memlan skrev 2018-01-04 08:11:42 följande:

Då jag fått svaga men ändå tydliga plus som inte viljat öka så mycket i styrka så köpte jag ett blodprov från werlabs idag för att mäta om det finns hcg i blodet, bokade nyss och de hade tid redan kl 10.00 så nu får jag verkligen svar på om det varit spökstreck eller inte =)

Super nervös.....

Grattis till alla som plussat! =)

Vad häftigt att man kan köpa blodprov för att Kolla det. Vad kostar ett sånt?

Du får uppdatera med provsvaret sen! ????
  • Storafamiljen89
    tossaliten skrev 2018-01-04 12:23:09 följande:

Borde vara äl idag va??

Absolut. Det är ju ett solklart positivt äl test :).
  • Storafamiljen89

Åh vad dum jag var. Köpte ett testa tidigt test på apoteket och skuttade hem som en glad liten 3åring. Fick negativt på testet.. Men har inte bim förrän den 12e så kanske inte är helt konstigt att få ett minus även om det finns en liten där inne.. Har ju fortfarande så himla ont i brösten och även i livmodern så något måste ju ha hänt denna månaden! ????

• Storafamiljen89
    Lindsey77 skrev 2018-01-05 12:43:33 följande:

Igenkänning, ha ha. Tog ett test imorse, jag är på dag 24 i cykeln. Negativt såklart. Senast testade jag positivt dag 28, (blev missfall) så det närmar sig... Varför har jag så svårt att hålla mig undan test??

Då håller vi tummarna för denna månaden istället. Jag bara fick ett sånt infall imorse att nu måste det ju bara ha tagit sig. Men kände mig bara dum när det ännu en gång visade negativt på stickan och min sambo sa att ja men det kunde jag ju sagt att det skulle visa negativt så många dagar innan. Jag tycker om att ha kontroll. Känns bättre när man vet :)
  • Storafamiljen89
    Lottch3n skrev 2018-01-06 07:41:35 följande:

Gick ju bra detta.. haha...

Var in på apoteket igår och skulle köpa en del inför vår resa.. av någon anledning hamnade ett gravtest i korgen..

Tog det nu på morgonen och det var så negativt det kan bli.. bim -6.. hmm

Jag gjorde ju precis likadant som du, tog ett negativt test på bim - 7. Ett test man tar så tidigt kan man inte lita på, men ibland vinner nyfikenheten.. Jag har dock hoppet kvar ändå och det tycker jag att du också ska ha!
  • Storafamiljen89
    HäxanSurtant skrev 2018-01-06 10:09:26 följande:

Hej jag hoppar in i denna tråd, har bim 15/1. Igår tog jag test 1 på bim -10!

Ha ha så tidigt har jag aldrig testat innan! Men jag blir lite smågalen mellan äl och bim, varje gång!

Vi har satt igång babyverkstaden denna månad efter ett uppehåll sen i somras!

Hoppas på plus och hoppas att alla ni också plussar!

Hehe ja jag känner igen den där galna känslan. Jag är ju skengravid varje gång nu. Lär väl bli så att man inte känner ett dugg när man väl är gravid på riktigt ????. Håller tummarna för er med nu då!
  • Storafamiljen89
    Lottch3n skrev 2018-01-06 09:52:03 följande:

Ja hoppet finns allt kvar. Dock besviken på mig själv..

Med dottern så plussade jag inte tydligt förrän på bim, så antagligen är jag en låghormonare?

När har du bim? :)

Jag har BIM den 11e har jag räknat ut nu. Har ingen app som jag följer utan räknar bara dagarna via kalendern :). Jag är inte så duktig på det där med hormonerna men sist testade jag positivt 4dagar före mensen. Dock var det tvillingar då så då kanske man får högre hormonstegring lite tidigare. Nu har jag lovat mig själv att inte testa innan den 11e iallafall. När har du bim?
  • Storafamiljen89

Så besviken nu. Har BIM den 11/1 men redan nu ikväll fick jag blod på pappert. Bara att bita ihop och vänta på nästa ÄL. Håller tummarna för fjärde gången gilt ????

• Storafamiljen89
    Lindsey77 skrev 2018-01-06 21:26:32 följande:

Åh nej, vad tråkigt!!

Kan det inte vara en NID blödning när ägget fäster en vecka före BIM? Har själv aldrig haft det, men det förekommer ju.., kram

Vi får se.. Lär väl märka om det kommer igång ordentligt snart. Hade velat skruva fram tiden tills plusset på stickan så man slipper den här jobbiga väntan ????. Men nu får jag hålla tummarna för er andra istället :).
  • Storafamiljen89
    Jagheteralma skrev 2018-01-06 23:37:16 följande:

Spännande! :) jag har beställt hem bidrottninggele apiforce till nästa cykel och hoppas att äl blir starkare nästa gång! Slutade med p-piller i september och har bara fått fullt utslag på äl test i november. Så hoppas det kan hjälpa en på traven :)

Vad kul! Jag har också precis beställt hem bidrottningsgelé så jag ska också prova det inför nästa ÄL :) Läste att det ska vara toppen mot fertiliteten och många som haft väldigt positiv effekt av den. Kan ju inte skada att testa :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018