• qismet

BIM JANUARI 2018

Hej! En till hoppfull här! Singel 38 år och försöker få ett syskon till min 3 åring. Gjorde mitt 4:e inseminationsförsök den 28/12 och har BIM 11/1.

Jag känner mig gravid (liknande symtom som när jag väntade sist) men då fick jag positivt test 4 dagar innan BIM. Jag är en testaholist. Började testa för 3 dagar sedan fast jag svor att inte göra det! Har sett spökstreck idag. Jag använder också clearblue fertilitetsmonitor (slöseri med pengar för mig då den inte lyckats pricka in min ägglossning på 2 cykler). På monitorn står det att jag inte är gravid (för tidigt jag vet) men på teststickan ser jag ett svagt streck som blev starkare på dagens test...

Frustrerande denna väntan! Om det visar sig att jag inte är gravid så kommer besvikelsen att vara större än de 3 andra gångerna nu när mina symtom nästan övertygat mig... ????

Ingen tackar dig för att du är en dörrmatta - Be the bigger bitch
  • qismet
    Loouiiisee skrev 2018-01-07 18:12:37 följande:

Idag är jag på dag 30 och ingen mens i sikte än. Men jag var helt hundra på att den skulle komma i helgen då jag hade mensvärk och ryggont och ömma bröst. Hoppet lever kvar så länge den inte kommer iallafall. Dock drygt när man inte vet bim eller äl riktigt. När kan jag testa med ett graviditetstest och jag kan vara säker på mitt resultat? Någon som vet? Har oregelbunden mens. Men har legat runt 30 dagar när den varit någorlunda regelbunden. Men ibland upp emot 40 dagar.

Jag skulle börja testa idag om du har gravtest hemma :)
  • qismet
    Sunshine4life skrev 2018-01-07 19:42:32 följande:

Var beställer alla gravtest från? Tänker att det kan vara bra att ha hemma vid senare tillfälle. ????

För billiga tester kan man beställa från testlagret (som jag gjorde) eller billigatester. Jag hade också tester från clearblue (dyrare)
  • qismet
    Sunshine4life skrev 2018-01-07 19:42:32 följande:

Var beställer alla gravtest från? Tänker att det kan vara bra att ha hemma vid senare tillfälle. ????

För billiga tester kan man beställa från testlagret (som jag gjorde) eller billigatester. Jag hade också tester från clearblue (dyrare)
  • qismet
    Lucifer91 skrev 2018-01-08 12:30:54 följande:

Här kommer bilden. :)

Kolla igen om några timmar. Jag brukar få positivt på kvällen. :)
  • qismet
    Lucifer91 skrev 2018-01-08 16:09:52 följande:

De va inget spökstreck <3 massa grattis till dig! Vad är de för något du använder på den understa bilden? :) all lycka till dig

Tack! Det är Clearblue fertilitetsmonitor. Man kan testa både ägglossning och graviditet i den. Men den har inte lyckats pricka min ägglossning de 2 cykler jag använt mig av dem.
  • qismet
    Liiiinda90 skrev 2018-01-08 16:19:16 följande:

Grattis :) när hade du bim?

Tack! Jag har BIM den 11 på torsdag. :) väntar till nästa måndag innan jag vågar mig in på gravid tråden!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018