• lillmysan

BIM JANUARI 2018

Hoppar gärna med här! Läser vad ni skriver och insåg previs att det är många som har BIM den 12/1, likaså jag! Har två barn sedan innan (två hoppsan). Detta är första gången jag är medveten om vad som händer, väntar givetvis med spänning nu i veckan! Kör med natural cycles :)

• lillmysan
    Jagheteralma skrev 2018-01-07 18:26:48 följande:

Så kul att vi är så många! :) har du några symptom än eller känner du att mensen är på g? Själv vill jag att mensen ska komma nu för jag e säker på att den kommer komma denna månaden med :(

Jag har haft molandevärk och spirande i tre dagar(lugnt idag) idag och igår har jag mått småilla, väldigt konstigt med tanke på att jag aldrig har haft det som tidigare tecken förut..men mina tidigare graviditet har vart helt olika så varför inte köra ännu en olik ;) jag har aldrig några symtom inför mens..får däremot aldrig mensvärk förrens dag 2 på mensen.. har du också bim 12/1?
  • lillmysan
    Liiiinda90 skrev 2018-01-07 20:06:16 följande:

Hej !

Alla ni med bim 12/1 någon som testat ?

När ska ni testa ?

Tänkte testa på lör alltså bim +1 om inte mensen kommit
  • lillmysan

Har liknande..?mensvärk? i typ 5 dagar, plus en hel del vita flytningar ÄL+7, bim-4

• lillmysan
    Lottch3n skrev 2018-01-08 07:59:09 följande:

Har två nätter i rad nu drömt att jag testat positivt, och det har känts så verkligt. Så verkligt att jag vill gå och köpa test, haha.

Men har lovat mig själv och sambon att först testa på lördag, bim +1.

Haha men va sjukt...drömde att jag plussade inatt också!! Dock sjönk min temp (men fortfarande över linjen) idag men hoppas att den höjs igen imorgon :) den ?ska? sjunka 1-2 dagar innan bim, ibland efter så tycker inte att den ska sjunka mer om det nu stämmer stt jag har bim på fre
  • lillmysan
    Liiiinda90 skrev 2018-01-08 14:51:40 följande:

Åh vill testa nu :D haha så svårt att hålla sig.

Men har börjat få mensvärk så tror mensen kommer snart :/

Någon med bim 12/1 som testat än?

Jag vill ju se massa positiva test nu :)

Jag testade imorse, inte för att jag förväntade mig något men jag kunde se ett svaaagt ljusblått streck med cb early. Dock ställer jag in på att det är ett spökstreck för att inte bli besviken..varför testade jag ens? Jag är alldeles för impulsiv.
  • lillmysan
    Liiiinda90 skrev 2018-01-08 15:49:39 följande:

Jag är likadan . Håller tummarna att det blir starkare <3

Jag har bara köpt ett test som ligger i skåpet för att inte hålla på att testa varje dag haha.

Funderar på att testa på onsdag :)

Haha lite galen man blir..tänkte testa torsdag kväll efter jobbet igen :) har beställt 2/pkt som borde komma innan dess :) hade inte så många skrivit om spökstreck med cb så hade jag litat på det jag såg :) har bara kört med deras tester förut och har fått blankt neg när jag inte har varit så någonstans säger det mig att det kanske finns något där ändå..
  • lillmysan
    boggielo skrev 2018-01-08 15:53:20 följande:

Ser jag i syne???? :O

Jag ser också :) svagt rosa!
  • lillmysan

Men jisses! Nu blir jag väldigt fundersam..jag har se senaste 5 dagarna haft molvärk och spirande i höger sida och rikligare flytningar gulaktiga och vita (alltså efter NC utsatta ÄL) Tempen har legat högt sedan sänkningen så jag har ju givetvis tagit förgivet att ÄL var varit. Idag har jag ju som ovan nämnt sett ett svagt streck på cb gravtest. Men nu när jag kissade upptäckte jag en genomskinlig klump som var exakt som äggvita!! Vad händer liksom? Har testat neg på några ÄL-stickor denna vecka så det känns ju jättekonstigt att den klumpen ens existerade?!

• lillmysan

Gjorde apotekets test och cb digital imorse och det visade neg..minst tre-fyra dagar kvar till mens, bara att vänta ut :)

• lillmysan
    Hellan skrev 2018-01-09 06:48:47 följande:

BIM i söndags, tempen fortsatt hög och inga Spotings. Gäspar mig genom dagarna, känner mig varm och lite ömma bröst. Börjar hoppas på ett +, men har inte vågar testa ännu, kanske torsdag morgon då börjar jag jobba sent annars blir det fredag EM eller lördag morgon. Får se hur tempen beter sig och hur länge jag kan vänta.

I mina ögon ser det ut som solklart gravid :)
  • lillmysan
    Strawberrybrud skrev 2018-01-09 13:28:01 följande:

Åh kan du med NC? Vill du hjälpa mig att tolka min graf när jag haft äl? För graf & kalender visar olika..?

Jag kör också NC :) vad tänkte du på?
  • lillmysan
    Strawberrybrud skrev 2018-01-09 13:54:53 följande:

Jag började tempa onsdag (3/1). Har fört in historik då jaf fick missfall 13/12.

NC menar att jag borde ha haft äl 1/1. (Bifogar bild). Men när jag tempade gick min temp upp med 0,26 grader 5/1. Bör inte äl ha skett 4/1 då? Eller... bifogar bild på månad och graf!

Då du inte har tillräckligt med data så kan inte nc sätta ut din ägglossning förrän du har mer data :/ när de har satt ut din ägglossning utifrån din temp så får du en blå symbol och ett blått streck i din statistik vilket du inte har nu :)
  • lillmysan

Idag kom mensen samtidigt som mensen sjönk till det normala! Så otroligt skönt att ändå ha så regelbunden mens när jag tog spiralen för 2 månader sedan. Men det sjuka är då hur jag kan ha både ägglossningsflytningar (både äggvita och vita) med långa broar dagarna innan mens..har ju även haft mensvärk i ca en vecka..

Svar på tråden BIM JANUARI 2018