• Nilee84

BIM JANUARI 2018

Rhubarb skrev 2018-01-09 18:13:28 följande:

Mm, jag fick veta av en annan användare att ägglossning kan utebli ett par gånger om året utan att vara onormalt, hade ingen aning om detta innan då jag alltid haft mens inom någorlunda regelbundna intervall :)

Skönt att höra att jag inte är ensam om fenomenet, men borde inte mensen dykt upp nu ändå? Hade mens den 20/9, nästa 24/10 och sista 25/11, alla varade i ca 5 dagar. Känner inte av någon värk alls mer än lite ryckningar/sug någon enstaka gång om dagen.. inga spänningar eller ömma bröst. Inget illamående.

Borde jag vänta till nästa beräknade mens och uppsöka gyn om den ännu inte kommit?[/

[quote=78352421][quote-nick]Rhubarb skrev 2018-01-09 18:13:28 följande:[/quote-nick]Mm, jag fick veta av en annan användare att ägglossning kan utebli ett par gånger om året utan att vara onormalt, hade ingen aning om detta innan då jag alltid haft mens inom någorlunda regelbundna intervall :)

Skönt att höra att jag inte är ensam om fenomenet, men borde inte mensen dykt upp nu ändå? Hade mens den 20/9, nästa 24/10 och sista 25/11, alla varade i ca 5 dagar. Känner inte av någon värk alls mer än lite ryckningar/sug någon enstaka gång om dagen.. inga spänningar eller ömma bröst. Inget illamående.

Borde jag vänta till nästa beräknade mens och uppsöka gyn om den ännu inte kommit?

Jag hade regelbunden ÄL och mens de fyra första månaderna efter att jag slutade med p-piller, sen hoppade den över en månad och då kom inte mensen på flera veckor. Det kan bli så när det blir utebliven ÄL, det är ju den tjocka slemhinnan som sköljs ut med mensen men har man inte fått någon sådan vet inte kroppen vad den ska göra. Men för dig kanske mensen kommer snabbare än för mig, vet ju att det är galet frustrerande att inte få börja på ny cykel och försök.
  • Nilee84
    Miniloka skrev 2018-01-14 12:23:12 följande:

Jag har fått två positiva ägglossningstest den här månaden, så har ingen aning om när jag ska ha mens.

Positivt ägglossningstest 1/1 & 12/1

Har inte haft ägglossning på säkert 6 månader och har väldigt oregelbunden mens. Så hoppas hoppas att det tar sig!

Jag har PCO och utsöndrar därför LH utan att ägget släpper, därför kan jag inte lita på ÄL-tester utan kompletterar med att tempa. Och glesa ÄL är en del av det hela... Lät lite likt som du beskrev.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018