Inlägg från: Regnbågsmorsan |Visa alla inlägg
  • Regnbågsmorsan

BIM JANUARI 2018

Hej alla,

Ny i tråden. Har gjort tre inseminationer i Danmark. Sista i mellandagarna, hade BIM idag, men natten till igår kom mensen med besked. Skulle ändå enligt kliniken testa idag, visade så klart negativt.

Så nu ska man ladda om igen. Ska beställa tid för äggledarspolning. Samt göra ett ultraljud för räkna foliker för ev hormonstimulerad insemination. Men efter varje minus så känns det alltid tungt att ladda om. 

Denna gången är mensen hemsk med, fruktansvärd mensvärk och rejäl blödning. Mycket mer än vanligt och då blöder jag normalt jäkligt mkt ändå. 

Hoppas det går bättre för alla er andra.

• Regnbågsmorsan
    Woohooo skrev 2018-01-12 13:29:25 följande:

Först nu slog det mig att en kanske ska börja med folsyra. Gör ni det? Jag vet om att det ska tas under graviditeten, men har inte tidigare läst om att det kan öka chansen.
    Jag läste dock att det inte alltid behövs om en äter mycket grönt och baljväxter. Då jag är vegan får jag i mig en hel del grönt, men frågan är om jag ska ta folsyra ändå? Vad tror ni? :)

Jag gör det, känns liksom som lika bra just in case. :D

Dessutom så rekommenderar de det på kliniken jag gör inseminationerna på. 

• Regnbågsmorsan
    Woohooo skrev 2018-01-12 13:44:16 följande:
    Woohooo skrev 2018-01-12 13:38:26 följande:
    Jag ska nog införskaffa en burk! :)
    Hihi, jag insåg precis att det kosttillskott jag tar dagligen innehåller 400mcg folsyra, dvs 200% av rdi. Klarar mig nog då utan extra. :)

Då är det nog lugnt ja. Mitt vanliga kosttillskott är snål med folsyran, så jag tar extra, 

Tror jag hade ätit levergryta (ööörk) två gånger i veckan oxå om det fanns bevis för man blir lättare gravid. Man gör ju liksom allt man kan för optimera sig själv :D 

Svar på tråden BIM JANUARI 2018