• Woohooo

BIM JANUARI 2018

Gör premiär med mitt första inlägg!

Jag och partner är nu på fjärde försöket med första barnet. ÄL var 1/1 eller 2/1 och BIM är 13/1. Vi går på nålar! 

Stort lycka till, alla! <3

• Woohooo
    LillaMy08 skrev 2018-01-06 20:59:17 följande:

Premiär med första inlägget för mig. 25 år & sambon 29, planerar för vårt första barn :)

Bim 12/1, det här är tredje försöket. Känns som en evighet när man längtar så mycket! Kunde så klart inte hålla mig så tog ett test igår som visade negativt, och har noll symtom...

Vad kul, vi tycks vara i en väldigt lik situation! BIM 12 eller 13/12 och fjärde försöket med första barnet. Min partner är också 25 som du.

Stort lycka till till er! :D

• Woohooo
    Liiiinda90 skrev 2018-01-07 20:06:16 följande:

Hej !

Alla ni med bim 12/1 någon som testat ?

När ska ni testa ?

Jag testade idag. Helt blankt. Inte ens ett spökstreck. BIM antingen 12 eller 13. 
  • Woohooo

BIM på fredag eller lördag, 12/13:e... Det går så ofantligt segt...

Gjorde ett test redan i förrgår, kunde inte låta bli. Var helt blankt så klart.

Även om jag stressade mer i början känns det ju ändå lite jobbigt när det inte blivit något trots att jag prickat in ÄL exakt i tre månader. Vad jag vet och tror har vi inga fertilitetsproblem i släkten, och inte heller på partnerns sida, som för övrigt blev till när föräldrarna var 15 och 17 år. Min syster blev gravid på första försöket, direkt efter hon slutat med p-piller.

Nåja, det kommer väl när det är rätt... :)

• Woohooo
    boggielo skrev 2018-01-09 11:35:48 följande:

Sambon kom hem med ett test från apoteket :D

Stort grattis! :D
  • Woohooo
    Sosarora skrev 2018-01-09 11:25:33 följande:

Förra cykeln som jag blev gravid (sluta i missfall) plussa jag redan på BiM -3/-4. Och idag är det BiM-1/-2 men inget positivt test. Är det nu jag ska inse att det blir inget denna gången? Eller tror ni chansen finns kvar och jag kan vara annorlunda denna gången?

Det kan säkerligen variera! Ge inte upp!
  • Woohooo
    Sosarora skrev 2018-01-09 13:41:46 följande:
    Tack för peppen!! <3 Hur låååånga kan två dagar vara?! Puh!
    Jag relaterar! Ska själv testa på fredag. BIM då eller lördag. :O <3
  • Woohooo
    Sosarora skrev 2018-01-09 14:31:39 följande:
    Nu ska jag sluta ligga in här och slutat tänka på det här till fredag morgon. Om ingen mens kommit till dess så testar jag! (Lycka till till mig! ;) ) Önskar iaf att jag kunde släppa det...

Lyckas du hålla dig ifrån att testa så länge?
    Det är sååå svårt! Jag önskar dig all lycka till! 

Jag testade i söndags... hehe. Helt blankt, men det var ju förväntat pga 5-6 dagar innan BIM. :)
  • Woohooo
    A1610 skrev 2018-01-09 20:27:07 följande:

Alltså ni, jag blir galen över mina hjärnspöken ibland. Rek är ju allt ifrån sex 2-3 gånger i veckan oberoende av ÄL, sex varannan dag, osv. Jag vet ju att man bara är fertil 12-24 h ungefär. Jag vet också att en spermie kan överleva i fem dagar. Är det då inte liksom bättre att ha sex varje dag från ca 5-6 dagar innan beräknad ÄL? Jag menar varför krångla med varannan dag, är det inte säkrare att öka oddsen och sexa varje dag från -5 dagar och frammåt(förutsatt att spermieproduktionen inte är störd)?Då kan varje sex lyckas från -5 till själva ÄL dagen pga spermiens överlevnadstid. Eller hur tänker ni andra? Vi har försökt länge, därför detta överanalyseras...blir typ stressad om vi inte sexar till det en dag på de fertila dagarna..vem har man blivit?! Ha!

Jag relaterar till detta så mycket! Känns så fel att "missa" en chans!
  • Woohooo
    Anonym (newbie) skrev 2018-01-10 12:50:25 följande:

Mensen kom idag, på BIM.. då vet jag åtminstone att ägglossningstestet visade rätt och NC också! Har ÄL 26/1 och BIM 31/1 enligt appen så vi ska köra på varannan dag och hoppas på plus i slutet av månaden/feb. Grattis till alla som plussat och lycka till alla ni andra! :)

Stort lycka till <3
Svar på tråden BIM JANUARI 2018