• Imra

BIM JANUARI 2018

Hej allihop!

På nyårsafton hade jag äl och självklart myste vi på som bara den. Detta var försök nr 8 för vår del så man har typ tappat hoppet, eller för mig kändes det jobbigt att vi inte lyckades blir gravida under 2017.

Men till saken! Är på bim-2 idag känner egentligen ingenting utöver det vanliga. Lite molvärk ibland, tunga bröst mm. Kan lika gärna vara mens. Men bestämde mig för att testa idag bara för att och måste bara höra med er alla, är detta positivt el spök? Är helt till mig! Aldrig fått ett så starkt streck!

• Imra
    Lilj3 skrev 2018-01-11 06:51:15 följande:

Tycker nog att det ser positivt ut. :) Strecket ser lite grått ut dock, men det kanske är mer rosa i verkligheten?

Ja jag tyckte det såg grått ut när jag laddade upp bilden. Men ja det är mer rosa. :D
  • Imra
    Lilj3 skrev 2018-01-11 07:03:25 följande:

Ja där såg det mer rosa ut. Grattis! :)

Vågar inte riktigt säga tack än, men hoppas så! :D
  • Imra
    Sunshine4life skrev 2018-01-11 11:06:08 följande:

Grattis Imra!!!!!! Så kul

Grattis Imra!!!!!! Så kul

Fick själv ett väldigt svagt streck för två dagar sen men blankt igår så jag väntar lite till. Har haft symtom sedan fyra dagar efter ÄL, och jättestarkt senaste veckan så jag hoppas på ett starkt plus. Tiden går såååååå långsamt!

Vågar inte riktigt tro det än, men är så himla glad! :D

Mitt streck dök upp rätt fort efter jag gjorde testet, och man såg det väldigt tydligt. Aldrig hänt innan. :D har känt mig lite yr i huvudet idag och molvärk. Inte känt något innan. Vill ha ett starkt plus! :D

Håller tummarna för att det visar sig vara ett plus för dig! :D
  • Imra
    josgos skrev 2018-01-11 11:35:53 följande:

Åh stort grattis!!!!

Tack! Hoppas att det blir starkare streck! :D
  • Imra
    Woohooo skrev 2018-01-11 10:49:11 följande:

Jag ser det tydligt! Grattis! <3

Ja det kom fram fort när jag tog testet, blev så förvånad. Man typ räknar med ett negativt test efter 8 månaders försökande. ;)

Tack så mycket! <3
  • Imra
    Woohooo skrev 2018-01-11 19:45:34 följande:

Nu börjar jag bli nervös, hehe. Jag slits åt båda håll.

Jag testade negativt igår på bim-2, men jag har också känt symptom jag inte känner igen (har aldrig varit gravid).

? Har haft ömma bröst i typ två dagar, och sedan igår så kliar bröstvårtorna så otroligt emellanåt, speciellt det högra. Det var hemskt när jag skulle sova. Det kliade sååååå, men så fort jag petade gjorde det jätteont, haha!

? Och nu för bara en liten stund sen fick jag lite värk i magen, men det känns inte riktigt som vanlig mensvärk.

Det kan ju vara så att det är mensvärk och mensen kommer till helgen, men hoppet lever starkt än! <3

Mina bröst har också kliat, inte gjort så ont. Men kliat!

Vet att testet jag gjorde idag var positivt men man vågar liksom inte tro det och känns ändå som mensen kommer dyka upp på lördag.

Har inte vågat säga något till sambon än. ;)
  • Imra
    Woohooo skrev 2018-01-11 21:58:32 följande:

Ska du göra ett till snart? Är så glad för din/er skull! Hur länge har ni försökt? Första barnet? :)

Jag gjorde ett till i morse som av likadant ut. Vet ju att man egentligen ska vänta typ två dagar för att få starkare, men kunde inte hålla mig. Ska ta ett digitalt imorgon på BIM!

Tack är också jätteglad men vågar som sagt inte tro det än. :D<3

Vi har försökt i 8 månader och det är första barnet. Jag år 23 och sambon 26. :D ni då? :)
  • Imra
    Airmos skrev 2018-01-11 21:38:30 följande:

Så spännande, hoppas hoppas!! Ska du göra ett nytt test imorgon?

Gjorde ett i morse som såg likadant ut som igår. Man ska väl egentligen vänta några dagar med att testa igen, men kunde inte hålla mig. :)
  • Imra
    Tildurrr skrev 2018-01-11 23:00:40 följande:

Vad skulle ni säga om detta? Både jag och sambon ser ett streck men vet inte om man vågar hoppas, haft en molvärk i magen hela dagen så kände mig tvungen att testa..

Sådär ser mina ut också. Tog första igår och ett i morse. :)

Håller tummarna för oss båda! :D när har du BIM?
  • Imra

Hallå igen!

Jag har som jag har skrivit tidigare BIM imorgon. Har fått svaga men fullt synliga plus igår och idag, men vågar inte riktigt tro det.

Men iaf, jag är hemma idag för att jag känner mig febrig, ont i halsen och allmänt förkyld. Någon som varit med om detta när ni plussat eller precis innan?

Känner mig totalt orkeslös, och blir nästan aldrig sjuk annars?

Någon som känner igen sig?

Är även väldigt spänd i magen och har molvärk.

• Imra
    Sunshine4life skrev 2018-01-13 01:40:00 följande:

Absolut!!

Håller tummarna! <3
  • Imra
    maria1992 skrev 2018-01-13 05:43:53 följande:

Vad hade du för symptom?

Vet inte om det räknas som symptom men låg hemma och Var sjuk igår. Lätt feber, väldigt ont i halsen och allmänt förkyld. Isf halsbrännan som kan vara ett symptom kanske. ;)

Sen mer intensiv molvärk, men jag trodde faktiskt att det bara var mensen. Har blivit lurad av molvärken så många månader. :)
  • Imra
    maria1992 skrev 2018-01-13 05:57:38 följande:

Så spännande! Har hadt lite molnvärk jag med och idag extremt ont i äggstockarna. Hm..trodde mensen kom men bara väääldigt mycket vita flytningar. Bim mellan 15-17... läskigt spännande haha.

Verkligen grattis till dig!!

Ja väldigt spännande, nu hoppas man bara att fröt vill stanna där det är! :D

Har också haft lite mensvärk känningar. :) håller tummarna för dig och att du får ett fint plus snart!
  • Imra
    Lilj3 skrev 2018-01-13 06:55:39 följande:

Grattis!

Tack! :D

Och hoppas du får ditt plus snart också. :)
  • Imra
    Lilj3 skrev 2018-01-14 06:42:48 följande:

Äntligen svart på vitt! Hoppas att detta lilla frö vill stanna kvar.

Stort grattis! :D <3
  • Imra
    Woohooo skrev 2018-01-13 23:25:16 följande:

JAG ÄR SÅ LYCKLIG!

Gjorde precis ett test till, och det ett streck igen! Ett svagt, ja, men det går inte att förneka eller ta för ett spökstreck. Det var (enligt mig) aningen starkare än det jag gjorde imorse, trots att detta nu var kvällsurin.

Jag la till mig själv i listan ovan, och jag kan inte fatta det själv. Jag kommer få barn lagom till mig egen födelsedag i slutet av september. Det känns helt magiskt! <3

Stort stort grattis! :D<3 och lycka till!

Vi har väldigt svårt att förstå att det faktiskt är sant för vår del! :D så glad!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018