Inlägg från: Sunshine4life |Visa alla inlägg
  • Sunshine4life

BIM JANUARI 2018

Hej! Läst lite i tråden här och slogs av systerskapet och peppen. Jag och min kille har började försöka för första gången nu vid nyår. Hade ÄL 31a (med BIM 15/1) så är ju väldigt tidigt än att veta. Har två olika: "P Tracker light" och "Flo" men de visar olika ÄL-dagar. Gissar att det är för att folk har olika långa cykler. Ni som använder appar, vilken mens/ägglossningsapp använder ni?

• Sunshine4life
    Nardil skrev 2018-01-04 11:54:02 följande:

Hej!

Jag använder Period Tracker, men det är egentligen mest för tt jag ska kunna fylla i när jag haft sex och hålla koll på mensen. Fast den har en funktion där det går att pricka i vilka symptom en känner varje dag, så det är ganska bra. Det går också att skriva i att en har äl vid en dag även om det inte är appens förväntade dag och så ska den väl så småningom ändra sig efter det. Dock envisas den med att min mens ska vara kortare än de sju dagar jag alltid fyller i haha.

Skälet till att jag skrev var dock mest att jag har samma äl-dag (tror jag, testar inte men har tydliga symptom) och samma BIM som du! Kul med någon mer som har samma!

Tack för svar och vad roligt med samma dagar!
  • Sunshine4life

Tack @Ampjot! Då fortsätter jag att hålla koll på Flo. :)

@Sosarora Wow, vilken undersökning! Känns som att många är nöjda med Flo då.

Är ju så ny så har ingen koll själv..

TACK!!!

• Sunshine4life

En annan fråga. Min mens börjar alltid med väldigt lite blod eller brunaktiga blod och slutar likadant. Men det håller på ganska länge. Om jag räknar allt håller min mens på 9-12 dagar.

Jag kan tycka att det är svårt vad jag ska fylla i appen som sista mensdag eftersom det är så lite. Blir ibland även osäker på mensens start även om det är lite tydligare. Hur gör ni andra med lång eller otydlig mens?

• Sunshine4life
    Jagheteralma skrev 2018-01-06 23:37:16 följande:

Spännande! :) jag har beställt hem bidrottninggele apiforce till nästa cykel och hoppas att äl blir starkare nästa gång! Slutade med p-piller i september och har bara fått fullt utslag på äl test i november. Så hoppas det kan hjälpa en på traven :)

Kom på att jag tog bidrottninggel i två dagar precis innan ägglossning. Kan det påverka? Inte tänkt på det. Har tagit lite sporadiskt innan men inte långa perioder. Såg nu när jag googlade att det kan medföra en oregelbunden äl/mens om man tar det i längre perioder.

Hade äl 31/12 och har bim 15/1. Har stramat längst ner i magen i fyra-fem dagar. Brukar bara ha äl-smärta en dag typ. Men varför har jag ofta ont efter vad som står i appen som äl-dag? Haft lite ont i svanken och varit lite trött. Men har inga ömma bröst som alla andra verkar få?

Känns så lätt att inbilla sig och kanske att hjärnan skapar smärtan?
  • Sunshine4life
    Loouiiisee skrev 2018-01-07 19:30:46 följande:

Okej Jag beställde hem test nu. Hoppas det går snabbt. Såg ditt inlägg, jag håller tummarna för dig  

Var beställer alla gravtest från? Tänker att det kan vara bra att ha hemma vid senare tillfälle. ????
  • Sunshine4life

Har fått sån värk i nedre delen av magen att jag inte kan sova. Vill inte ta Ipren ifall det skulle vara något farligt. Haft ont i fyra dagar nu och i em började jag även bli mer kissnödig men det kanske handlar om smärtan. (Äl +8, Bim-8). Någon annan som har såhär ont och att det håller i sig? Typ ond mensvärk, ilar och bränner på samma gång. :(

Svar på tråden BIM JANUARI 2018