• Mawie

BIM JANUARI 2018

Bim 3/1 ,ingen mens ännu.

Brösten ömma( ömmat sen ägglossning)och magen känns uppblåst och lite öm i magen.

mensvärk el inte ??

• Mawie
    öland88 skrev 2018-01-05 11:17:17 följande:

Hallå Brudar!!

Nu är min mens 4 dagar sen och jag vill bara få ett + eller mens.. Hmm.. bubblar fortfarande i magen, brösten e svullna & blodådrorna tycks inte försvinna. Men men vi får väl se.. På gravtesten så kan man ana något men vill få ett riktigt svar..

Fick vänta 10 dagar efter mens innan jag plussade en annan gång.
  • Mawie
    Memlan skrev 2018-01-05 11:14:40 följande:

Usch är så fruktansvärt nervös idag.

Allting känns så konstigt och förvirrande. Jag har mått pyton med illamående, mensvärk, hugger nere i tjejmagen, hungersug, hickar hela tiden, har så sjukt ömma bröst så jag inte kan sova ordentligt på nätterna för gör ont bara täcket ligger emot bröstvårtorna (behövt ta större storlek på bh) och svullen mage :(

Har tagit test som vissa?! (Alla clearblue) visat svagt positivt, svagt men man ser ändå tydligt plus. Vissa andra har visat positivt till och från i en vecka??

Bestämde ju därför för att ta blodprov igår och väntar med klump i magen på svar då det digitala testet visade negativt :/

Det som oroar mig är att de upptäckte en cysta för 3 månader sen (därför jag ätit provera i 3 månader) och fick reda på igår att just den cystan kan utsöndra så pass mycket hormoner om den växer så att man kan få graviditetssymtom och svagt positiva gravtest!!

Usch hoppas verkligen på det bästa nu, gynekologen ville avvakta några veckor till innan undersökning. =(

Får jag negativt besked idag från blodprovet så kommer det svida dubbelt dessutom, då jag inte bara får reda på att jag inte är gravid utan även att min sambos återställning av hans sterilisering inte funkat :(

Så mycket tankar i huvudet nu

Hoppas för ett positivt besked för er <3

Hör av dig senare om du orkar!
  • Mawie
    Lindsey77 skrev 2018-01-05 12:40:00 följande:

Flo kan även räkna ut ägglossning även om man inte tempar. Man lägger in cykellängd, samt lutealfas. Men det blir ju inte lika exakt. Omöjligt i mitt fall, då jag har haft olika långa cykler varje gång. Men flo räknar ut sannolikheten och chansar, ha ha. Så jag vet ju på ett ungefär.

Använder Flo och äl stickor och de visar lika nästan jämnt, plus att jag känner min kropp rätt väl nu så märker symptom
  • Mawie

Jag plussade i dag, hoppas bara att vi får behålla den lilla. Har två mf tidigare i V8 och v 13.

• Mawie
    ampjot skrev 2018-01-08 20:27:47 följande:

En fråga till er som plussat? Hade ni molvärk innan? som ett band längst ner lixom. Isåfall när började den. Om någon kommer ihåg dvs ;)

Jag upplever att det känns så., började fyra dagar innan bim, tänkte mer att det var mens känningar.
  • Mawie
    Mawie skrev 2018-01-08 22:16:58 följande:

Jag upplever att det känns så., började fyra dagar innan bim, tänkte mer att det var mens känningar.

Den kom fismagen och tröttheten :)
  • Mawie
    josgos skrev 2018-01-10 12:04:49 följande:

Tack allihop!

Jag har känt det vanliga med molvärk som kommit och gått, svullen, gasig, lite ömma bröst och finnar. Men det kan ju bero på mens också.

Det som har utmärkt sig är att jag har känt ett lugn i kroppen. Är en rätt stressig person normalt, men har liksom en annan känsla i kroppen. Svårt att förklara. Sambon har sagt i några dagar att han ser på mig att jag är gravid. Önsketänkande kanske, men han hade ju rätt!

Grattis! :D

joina oss gärna i bf september 2018, när du känner för det!
  • Mawie
    Lindsey77 skrev 2018-01-10 16:46:28 följande:

Avundas alla som har en regelbunden cykel. Liiite jobbigt när man har 30-40 dagar, speciellt när man är testmissbrukare, ha ha. Bara för att jag fick positivt dag 28 förra cykeln känns det kört. Fast det är det ju inte, jag vet att hcg kan vara variera olika graviditeter. Och min ÄL kan ha inträffat senare. Är på dag 29 idag. Fast har jag en längre cykel än 36-37 dagar denna månaden är det så kört, inget mys efter dag 22.

Åh, denna väntan. Ge mig ett streck imorgon bitti!!

Rosenrot hjälpte mig, hade långa cyklar, nu är de 32-35 dagar, känner mig ägglossning fysiskt, stämmer bra med min app, plus äl stickor.

Testar du samma tid? Vet en del som får utslag fm, sen på em har det sjunkit, så de har ägglossning men kanske missar det.
  • Mawie
    Aylina88 skrev 2018-01-11 15:49:08 följande:

Hej tjejer! Fick positiv ägglosningtest idag hur många dagar fram ska man sexa på?

Då släpper ägget 12-24timmar efter.

Innan, ägglossningsdag och dagen efter om ni orkar:D

Spermierna lever ju kvar ett tag också. Bara så det känns kul och inte kravfyllt heller.
  • Mawie
    imsevims skrev 2018-01-15 08:47:22 följande:

När man desperat letar symptom;

- Gud vad ont jag har i ena bröstvårtan! Kan det vara ett gravtecken?! Lyfter på tröjan och inser att det ömma kommer från ett jack i bröstvårtan orsakad av ammande vampyr.

- Hm, tycker jag börjar må lite illa! Kan det vara ett gravtecken?! 2 timmar senare, vaknar av att det samsovande barnet kräks ner hela sängen. Magsjuka is in da house! :O

Nä, jag är nog lika ogravid denna månaden som förra. Men hann ju få upp hoppet några minuter i alla fall ;) haha.

Mina första symptom var fismagen!

Sambon visste direkt att ja va gravid, galet frusen och trött och ömma tuttar!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018