• LillaMy08

BIM JANUARI 2018

Premiär med första inlägget för mig. 25 år & sambon 29, planerar för vårt första barn :)

Bim 12/1, det här är tredje försöket. Känns som en evighet när man längtar så mycket! Kunde så klart inte hålla mig så tog ett test igår som visade negativt, och har noll symtom...

• LillaMy08
    Lindsey77 skrev 2018-01-06 21:23:51 följande:

Åh, vad roligt & spännande med första barnet! Håller tummarna!

Värst vad alla ska testa tidigt, är likadan, ha ha. Klart det blir negativt, måste ju vara 99% risk flera dagar före BIM. Ändå testar jag också. Dag 26 av 30-40 imorgon, och jag kommer att slösa ett test alldeles i onödan imorgon bitti.

Du behöver inte ha några symtom för att vara gravid, de kan komma efter ett par veckor.

Haha, ja det är så dumt egentligen men man lever ju på hoppet att få ett tidigt plus.

Men det är skönt att prata med andra i samma situation, då känner jag mig lite mindre knäpp :D

Lycka till till er! :)
  • LillaMy08
    josgos skrev 2018-01-06 21:35:18 följande:

Haha, välkommen till 12/1-gänget, vi e mååånga här inne! Så spännande! Jag är också på tredje försöket, inga barn, 29 år, sambon 40.

Men håll ut, inte säkert att det visar nåt än!

Vad spännande och roligt med så många med bim 12/1! Och dessutom tredje försöket för flera verkar det som. Den sista veckan innan bim tycker jag är så långsam.. ???? Är det första barnet för er? Lycka till!
  • LillaMy08
    Liiiinda90 skrev 2018-01-07 20:06:16 följande:

Hej !

Alla ni med bim 12/1 någon som testat ?

När ska ni testa ?

Jag har bim 12/1, kunde inte hålla mig så testade äl+8. Det blev negativt, men nu tänkte jag invänta bim. Har mensen inte kommit testar jag på bim+1 :)
  • LillaMy08

Vad har ni för erfarenheter från graviditetskollens tester? Beställer alltid därifrån men läste omdömen nu, och ingen verkar direkt tycka dom funkar bra. Många som säger att de alltid visar svagt eller inte alls (trots att andra test visar positivt).

• LillaMy08
    levisen skrev 2018-01-11 21:09:56 följande:

Jag måste fråga er andra. Jag blev gravid en gång för några år sedan som tyvärr inte slutade bra. Mitt största symptom under tidig graviditet var en väldigt pulserande känsla i magen.

Jag har det nu också. Vågar inte hoppas för mycket. Men jag har läst igenom många symptom och har inte hittills hittat någon som beskrivit liknande symptom.

Någon som känt detta under en annan graviditet?

Tråkigt att höra om förra graviditeten..

Jag känner igen den där pulserande känslan, jag har haft det senaste 3 kvällarna när jag ligger i sängen och ska sova. För mig är den inte så stark som du beskriver. Aldrig känt det förut heller. Jag har bim imorgon, men har bara tagit negativa test så vet inte om det betyder något för min del.

Lycka till, håller tummarna :)
  • LillaMy08

Bim idag men ingen mens i sikte, den är alltid punktlig.. Inte ens mensvärk och det har jag alltid. Men testen visar toknegativt :/

• LillaMy08
    Liiiinda90 skrev 2018-01-12 10:02:19 följande:

Bim för mig idag , ingen mens och blankt test. Nu är de bara att vänta in mensen och ta nya tag.

Segt att sambon är utomlands nästs ägglossning

Samma här, bim idag men ingen mens. Och bara negativa tester.

Nu hoppas vi mensen inte dröjer för länge så kör vi ett nytt försök till nästa ägglossning! :)))

Lycka till!!
  • LillaMy08

Är på bim+1 idag och ingen mens. Brukar ha rätt kraftig mensvärk men känner ingenting. Svag pulserande känsla i nedre delen av magen och ömma bröst, så man hoppas ju på det bästa. Men testen visar negativt.. Man blir ju så nyfiken om kroppen spelar en ett spratt eller om det faktiskt är något på gång :D

• LillaMy08
    Woohooo skrev 2018-01-13 23:25:16 följande:

JAG ÄR SÅ LYCKLIG!

Gjorde precis ett test till, och det ett streck igen! Ett svagt, ja, men det går inte att förneka eller ta för ett spökstreck. Det var (enligt mig) aningen starkare än det jag gjorde imorse, trots att detta nu var kvällsurin.

Jag la till mig själv i listan ovan, och jag kan inte fatta det själv. Jag kommer få barn lagom till mig egen födelsedag i slutet av september. Det känns helt magiskt! <3

Åh, så roligt, stort grattis :))
  • LillaMy08
    Lottch3n skrev 2018-01-14 08:52:26 följande:

Bim +2 och fortfarande ingen mens i sikte..

Inatt vaknade jag av att jag mådde så illa och inte kunde somna om..

Nytt test imorgon och är det också negativt vill jag bara att mensen ska komma! Usch detta var jobbigare än jag trodde.. :(

Samma här, bim+2 och ingen mens. Tog ett test idag på morgonen som var negativt. Då kan mensen lika gärna få komma så vi kan göra ett nytt försök!
  • LillaMy08

Bim+3 idag. Men har fått mörkbruna flytningar igår och idag, är fundersam om det kan vara mensen?! Men jag brukar ha ganska riklig mens och kraftig mensvärk. Känner ingenting nu, hade ömma bröst på bim och bim+1. Tog test igår och det visar negativt. Blir ju galen :D Borde jag räkna det här som mensen och kanske hoppa in i februaritråden även fast det bara är mörkbruna flytningar?

Svar på tråden BIM JANUARI 2018