• Plantlady

BIM JANUARI 2018

A1610 skrev 2018-01-15 12:10:20 följande:

Hej!

Jag fick just rosa på pappret efter att kissat. Är på ÄL + 4. Kan det vara en nidblödning, någon som har erfarenhet av det? Eller är det för tidigt för nid? Har aldrig haft så innan. Inga problem med spottings....

Jag fick också en rosafärga flytning på ÄL + 4 funderar också på om det kan vara en nidblödning. Har än så länge inte känt några andra symtom. BIM på lördag och är är så otålig, tiden går så långsamt när man väntar!
  • Plantlady
    A1610 skrev 2018-01-15 19:26:20 följande:

Åh, men tar du ÄL-stickor så du kunnat utesluta att inte en ÄL ledde till blödningen? Jag har haft som mensvärk nedom magen. Precis som samma dag mensen kommit.

Jag såg det kl 12 och nu när jag kissade så vart det pyttelite rosa igen, inte som tidigare idag.

Hur såg din ?blödning? ut?

Ja jag har använt ÄL stickor så vet att jag hade ÄL 10/1 plus att jag använder mig av Natural cycel och mäter tempen. Har haft molande värk i tjejmagen nu under kvällen.

Det var en ljust rosa/aprikos färga flytning som jag bara såg under ett toalettbesök sen var den borta
  • Plantlady
    A1610 skrev 2018-01-15 21:56:05 följande:

Och jag beräknades ha 11/1, så vi ligger lika till. Mös till det kring lunch för säkerhetsskull (jätte sen ÄL). Det rosa avtog under dagen, men nu var det ännu mer rosa sekret när jag torkade mig. Hela pappret som ?nudda? vart helt rosa. Fortsatt mensvärk mer än mol faktiskt.

Men du skrev bim lör? Hur räknar du då. Har du inte 14 dagar från ÄL till mens? Åh, så jag hoppas att det går vägen för oss nu! Alla gamla trådar är inte peppande då personer i samma sits får svaret att det är för tidigt för nid. Vi får hålla varandra uppdaterade! :) :)

Då jag använder mig av Natural cycels så har jag väldigt bra koll på min cykel! Har använt mig av appen i 3 år ungefär men bara andra försöker till graviditet. Jag har en ganska kort luteal fas på ungefär 10 dagar mellan ägglossning och mens därför jag beräknar mensen redan på lördag.

Ja hoppas verkligen också det går vägen, har ett missfall i ryggen då blev vi gravida på först försöket så detta är andra förösket nu! Jämför hela tiden med hur jag kände då mot nu även fast jag vet att man inte alls behöver ha samma symtom från gång rill gång.

Håller tummarna för oss båda!
  • Plantlady
    bellan93 skrev 2018-01-16 12:31:30 följande:

Har BIM på lördag-söndag nångång. Tog detta testet imorse. Ljusrosa streck. Börjar hoppas :)

Ser helt klart ett sträck! Grattis till plusset!!!!

Hur många dagar efter ÄL?
  • Plantlady
    bellan93 skrev 2018-01-16 12:44:40 följande:

Åh tack!! Känns så pirrigt men vågar inte riktigt tro på det än. Är inte helt säker, mellan 7 och 10.

Du får göra ett digitalt med veckoindikator för att få det svart på vit! Sist plussade jag på ÄL + 10, slutade dock i ett MA men då fick jag också ett svagt sträck och de digitala visade gravid i vecka 1-2!!
  • Plantlady

ÄL + 8 idag, inte känt något på ett par dagar och nu börjar hoppet sakta försvinna. Denna väntan mellan ÄL och BIM känns oändlig!! Man slungas hela tiden mellan hopp och uppgivenhet.

I tisdags kväll hade jag en ihållande ganska intensiv smärta på en specifik punkt lång ner på höger sida. Kändes verkligen som om ägget fäste (har känt det förut) men efter det inga symtom alls! Någon mer som inte har några symtom? Ska testa på söndag BIM + 1 och vill helst bara spola fram tiden!

Svar på tråden BIM JANUARI 2018