• Alijoh

BIM JANUARI 2018

Hej! Hoppar in här, hoppas på lite råd och hjälp.

Jag och min sambo försöker bli gravida.. nu i en vecka har Hah mått illa, skulle mage, hård i magen, ingen aptit, hugg i högersidan och ?känt? mig alltjämt sjuk bara.. efter mycket läsande började jag misstänka att jag var gravid.. imorse gjorde jag ett test (med morgon urinen) och visade ett svagt streck ???????? gjorde ett ill vid lunchtid av ren nyfikenhet som visade ett väldigt svagt streck, men de va där. Men nu till min fundering, jag har sån mensvärk? Som kommer och går.. är de normalt eller? Ska ha BIM på onsdag..

Lägger in en bild på mitt ena test, vad tror ni? Är jag gravid?

• Alijoh

Redan köpt! Tänkte testa imorgon! Vågar inte ta ut något i förskott.. har endimetrios så trodde aldrig att jag skulle kunna bli gravid.. man har ju hört skräckhistorier.. men hoppas!!

• Alijoh
    Liten 2018 skrev 2018-01-21 18:13:11 följande:

Ser lovande ut, lycka till i morgon. Håller tummarna!

Tack! Och tack tjejer för snabbt svar!
  • Alijoh
    Snowflingan skrev 2018-01-21 18:24:42 följande:

Hej på er!

Hoppar också in här, enligt nc hade jag äl för 6 dagar sedan och dagen efter äl fick jag extremt ömma bröst, de var hårda tunga och stora! Några dagar efter äl en dipp i tempen och sen har den vara stigit!

Jag är helt övertygad om att jag är gravid, det är sån konstig känsla, jag är alldeles lugn och jag bara vet att jag är gravid. Jag är dock duktig på att inbilla mig men då brukar ändå en röst säga inom mig "nej du är inte gravid" och brukar inte vara såhär lugn. Men nu tror jag verkligen 100%.

Har även haft ganska mycket mensvärk, det känns som jag ska få mens även fast min bim är den 29/1. Megaömma bröst, riktigt trött, svullen mage som brukar vara platt, hård i magen och gasig. Tänkte ta ett test om några dagar för att följa stegringen om kroppen känner rätt och jag verkligen är gravid :) misstänker att jag antingen kan ha haft äl tidigare eller äl två gånger pga två tempstegningar men missade att mäta emellan tyvärr.

Ska bli spännande att se vad som händer :)

Jag läste att man kan testa tidigast 7-10 dagar efte ÄL. Jag själv är på dag 8 efter ÄL och de visade utslag. Du gör som du vill, men håller tummar och tår :) håll oss uppdaterade
  • Alijoh
    carnations skrev 2018-01-21 19:00:25 följande:

Jag tror definitivt du är gravid! Stort grattis!

Stort tack, ska ta digitalt test imon så då vet vi nog med mer säkerhet :D
  • Alijoh

Hej tjejer! Nu har jag gjort digitalt test och visade positivt! Sååå glad (fast man inte vågar hoppas för mycket, allt kan ju hända) :D var bara tvubgen att dela med mig men någon hihi mer än min sambo;)

• Alijoh
    carnations skrev 2018-01-22 11:09:00 följande:

Jag blir 30 till sommaren och min sambo är 29. Hur gamla är ni? Ja känns verkligen som en evighet!!Grattis! Så glad för din skull. Vad har du haft för symptom och vilket försök var det på? :)

Vi prickade in på första försöker. Slutade med preventivmedel för 5 månadersen.. men denna månaden körde vi all in:) vilket uppenbarligen fungerarde
  • Alijoh
    carnations skrev 2018-01-22 11:45:17 följande:

Så skönt att det funkade haha. Vi försökte också köra på under ÄL med god marginal så jag håller tummarna. Vad har du för symptom?

Kör på.. hade precis köpt munkpeppar och rosenrot men hann aldrig använda dom ????

Jag är illamående, mensvärk men ingen mens, hungrig men ingen aptit, känner mig ?sjuk? typ.. och sen hugg på högersidan av magen och vita gryniga flytningar typ. Men illamåendet är värst :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018