• Snowflingan

BIM JANUARI 2018

Hej på er!

Hoppar också in här, enligt nc hade jag äl för 6 dagar sedan och dagen efter äl fick jag extremt ömma bröst, de var hårda tunga och stora! Några dagar efter äl en dipp i tempen och sen har den vara stigit!

Jag är helt övertygad om att jag är gravid, det är sån konstig känsla, jag är alldeles lugn och jag bara vet att jag är gravid. Jag är dock duktig på att inbilla mig men då brukar ändå en röst säga inom mig "nej du är inte gravid" och brukar inte vara såhär lugn. Men nu tror jag verkligen 100%.

Har även haft ganska mycket mensvärk, det känns som jag ska få mens även fast min bim är den 29/1. Megaömma bröst, riktigt trött, svullen mage som brukar vara platt, hård i magen och gasig. Tänkte ta ett test om några dagar för att följa stegringen om kroppen känner rätt och jag verkligen är gravid :) misstänker att jag antingen kan ha haft äl tidigare eller äl två gånger pga två tempstegningar men missade att mäta emellan tyvärr.

Ska bli spännande att se vad som händer :)

• Snowflingan
    Milamilis skrev 2018-01-21 18:33:35 följande:

Jag kan typ säga copy+paste på ditt inlägg, jag är lugn och helt säker på att jag är gravid, enda skillnaden är att jag har BIM 28/1 :')

Wow va häftigt!! Blir det första barnet? :)
  • Snowflingan
    Milamilis skrev 2018-01-21 18:44:36 följande:

Nej, för mig är det tredje barnet, men mina två första barn har jag med min exman. Så det blir första barnet för mig och min sambo (och hans första, han har inga sedan innan :)). Är det första för er?

Åh va härligt med flera barn! Kände du såhär när du var gravid innan också om du kommer ihåg? Jag tycker det är intressant hur olika graviditeter kan vara om det är olika pappor också, dock hade min mamma exakt likadant med alla oss 3 barn, yngsta med annan man :)

Ja detta blir första, riktigt spännande!
  • Snowflingan
    Milamilis skrev 2018-01-21 19:17:56 följande:

Jag mådde aldrig illa och hade inte massa sura uppstötningar med de första två, nu känns det som att jag vill spy mest hela tiden (har dock inte spytt än). Jag upplever att allting känns MER den här gången, iaf definitivt nu innan BIM. Jag har inte känt av så mycket symptom innan BIM vid de tidigare graviditeterna som jag gör vid denna (om jag nu är gravid) och vi hade inte planerat barn nu och ändå bara visste jag häromdagen. Men en sak har dom gemensamt; rikligt med vita flytningar :)

Vad spännande med första! Har ni planerat länge?

Va intressant! Jag känner också att jag mår illa och får sura uppstötningar. Sen får jag typ en blandning av en gäspning och en rap eller något sånt, det blir liksom som att jag ska rapa men får typ lite sus/lock över öronen och det är väldigt ansträngande för magen och halsen typ? Svårt att förklara haha! Och cravings efter vita bönor och fefferoni? Åt det till frukost och min fästman satt och skrattade hahah.

Jag tog ur min p-stav i november 2016 för att jag mådde inte bra på hormoner och fram till augusti har vi kört med avbrutet, sen har vi aktivt försökt. Dock inte denna månaden utan vi tänkte inget nu :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018