• Anonym1891

BIM JANUARI 2018

Hoppar in i tråden jag också. Är ny på FL :)

Jag och min sambo har väl inte riktigt börjat försöka på riktigt, men slutade med piller i november.

Jag är 30 och min sambo 32.

Beräknad ungefärlig BIM kring 22/1 och inbillar mig redan flera symptom.

• Anonym1891
    Airmos skrev 2018-01-13 15:11:58 följande:

Välkommen, vad spännande. Jag är också 30 och har BIM den 22/1. Har aldrig varit gravid förr. Håller tummarna!

Tack! Håller tummarna för dig också :)

Jag har varit gravid med samma kille för ganska många år sen men vi var så unga då så vi valde att göra en abort då. Då mådde jag illa bara vilket jag inte gör nu (känner mig bara proppmätt hela tiden).

Men magen har svullnat till det dubbla på ett par dagar, har haft en molande värk i magen sen några dagar tillbaka (brukar få mensvärk dagen innan mens, aldrig 1,5 vecka innan), trött hela tiden, orkeslös, humöret är inte som det brukar, känns som att hjärtat slår hårdare (känns som det dunkar i hela kroppen, ffa när jag ligger ner), kliar i naveln (om det nu är ett symptom) och tycker att brösten börjar förändras.

Vill inte ha för höga förväntningar men hoppas :)
  • Anonym1891
    Airmos skrev 2018-01-13 23:21:32 följande:

Förstår, vill inte heller förvänta mig något om det visar sig att det inte är något. Men känner igen mycket av det du beskriver. Molande värk i magen (burkar inte heller har mensvärk innan dagen innan den kommer, eller till och med samma dag), svullen mage, illamående, känslig för dofter, huvudvärk, väldigt trött. Men men, får se helt enkelt. Ser fram emot nästa helg. :)

Tiden går så himla långsamt, vill bara kunna testa så man vet :)
  • Anonym1891

Någon som varit med om att vilopulsen blivit högre som ett tecken på graviditet?

Dom senaste dagarna har min vilopuls blivit högre, ca 20 slag/min...

Magen är fortfarande galet svullen så håller tummarna :)

• Anonym1891
    Airmos skrev 2018-01-16 18:00:16 följande:

Spännande med er som en plussat nu i dagarna. :) Håller tummarna för oss andra också. När planerar ni som har BIM runt den 21-22 göra era första test?

Jag har BIM 22/1 och försöker stå ut så länge som möjligt men testar nog till helgen. Du då?
  • Anonym1891
    Lucifer91 skrev 2018-01-16 18:22:56 följande:

Jag har också BIM 22.. har du något symptom som tyder på graviditet? :)

Inbillar mig säkert symptom för att man vill det så gärna men har haft molvärk till och från i en vecka, väldigt svullen mage sen förra veckan, väldigt trött, fryser ofta och lättirriterad. Vet inte om det är ett symptom men min puls har blivit högre och jag känner hur det nästan dunkar i kroppen när jag ligger ner.

Du då? När tänker du testa?
  • Anonym1891
    levisen skrev 2018-01-16 19:20:49 följande:

Har exakt samma symptom som dig ! Mest av allt är den extremt svullna magen och "dunket" i kroppen när jag ligger ner. Har liksom svårt att "hålla in magen" när den är så svullen. Som om jag inte lyckats göra nummer två på flera dagar typ fast det är tvärtom :p

Negativt idag BIM -4 men lever på hoppet om att försöka plussa efter BIM istället.

Man går och resonerar heeela tiden med sig själv. "Nej vad trodde jag...? Jag är inte gravid", "JO! Jag är visst gravid? Varför inte !? Det känns ju så"

Scitzo med andra ord ;) !

Haha förstår vad du menar! Men jag är helt inställd på att det bara är inbillning och att det inte blivit något.

Men samtidigt så känns det så konstigt att magen är SÅ svullen (ser ut att vara i typ femte månaden), kan få lite svullen mage nån dag innan mens men nu är den extremt svullen och blev det 1,5 vecka innan mens och att pulsen blivit så annorlunda. Man vill ju bara testa men samtidigt vill man inte testa för tidigt och bli besviken.
  • Anonym1891
    Lucifer91 skrev 2018-01-16 19:45:13 följande:

Jag inbillar mig säkert också.. jag har varit jätte bullig i magen, den har låtit jätte mycket, haft lite som träningsvärk kring brösten, och sanslöst ömma bröstvårtor, vissa dagar knappt så jag kan ta bh

På mig haha men som du säger, man inbillar ju sig säkert.. :/

Jag har intalat mig att de inte är något.. så ska försöka vänta och se om mensen kommer. Den är aldrig sen..

Vi är mitt i flytt så får fördriva dagarna bland alla flyttlådor. Haha.. du då?

Ja magen låter väldigt mycket :D

Skönt att ha något att fördriva tiden med. Tänkte försöka hålla mig till i helgen i alla fall men det är svårt!

Man vill ju bara veta så man antingen kan börja försöka igen eller få njuta av en graviditet :)
  • Anonym1891
    Lucifer91 skrev 2018-01-16 22:34:47 följande:

Är din mage också märklig? :) känns som man behöver gå på tia och göra nr 2 men ibland händer de inget och ibland gör de, men endå fortsätter magen bubbla. :D

Ja de är skönt men tänker ju endå inte på något annat!

Jaa precis... har du kört med ägglossningsstickor? Vilka isf? :) hur gammal är du föresten :)

Ja det är typ så magen känns :) Nej det är svårt att tänka på något annat.

Nej jag har inte kört med ägglossningsstickor, är bara första försöket så tänkte försöka utan i början, får börja med det om det inte tar sig.

Jag är 30, är du 91:a? Hur länge har ni försökt?
  • Anonym1891
    Lucifer91 skrev 2018-01-17 09:04:16 följande:

Jag är 91:a ja, :) vi har väl inte direkt försökt, men jag slutade med mina p-piller i oktober/november. :)

Typ som vi då :)
  • Anonym1891
    Norrlandsbruden skrev 2018-01-17 14:38:30 följande:

Vad kul att vi har samma ålder och datum! Låter som om våra symptom också stämmer överens :)

Jag har också köpt ett par early-test som jag funderar på att ta imorgon, då är det ju äl +11. Känns som om man inte borde hoppas men tänker att jag nog kommer bli lika besviken även om jag hoppas! Det här är iaf de långsammaste dagarna jag varit med om..

Håller tummarna för + för oss och alla andra som kämpar!

Är också lika gammal och samma datum :)
  • Anonym1891
    Airmos skrev 2018-01-17 17:16:41 följande:

Ska du göra cb early test innan helgen? Jag har ett som jag funderar på att ta kanske imorgon eller på fredag. :)

Köpte ett test idag så tänkte testa imorgon men det lär ju vara negativt... Men hoppas på att det isåfall är för tidigt :)
  • Anonym1891

Grattis till er som plussat!

Har beräknad BIM idag så inväntar och ser om mensen dyker upp.

Svar på tråden BIM JANUARI 2018