• Loouiiisee

BIM JANUARI 2018

Hoppar in här efter att ha följt denna tråd några dagar Glad För nu känner vi oss redo efter 6 år tillsammans att försöka bli gravida Hjärta Kan tillägga att jag hade p-stav insatt till april 2017. 
    Min senaste mens var iallafall 9 - 15/12. Men min mens har gjort lite som den vill och varit oregelbunden mer eller mindre jämt. När den varit som jämnast har jag legat runt 30 dagar. Jag beställde hem ägglossningstest nu i slutet av december då jag tänkte att tar det sig inte denna gång, så börjar jag testa under nästa menscykel så jag kanske får någon kläm på det hela.
    Ingen mens har dykt upp än och jag är på dag 28 sen senaste mens. Men jag kunde inte låta bli så jag testade med ett ägglossningstest idag ändå. Tog det runt 16-tiden. Är det typ på väg att bli positivt? Visade en kompis och hon trodde det. Men isåfall ska jag inte ha mens i mellan eller har jag ägglossning så här sent? Eller vad händer. Kanske någon förstår sig bättre på detta än jag Tungan ute

• Loouiiisee
    Jagheteralma skrev 2018-01-05 20:56:31 följande:
    Så kan mina test se ut även efter äl. Märkligt men hade jag varit du hade jag väntat på mensen och sen börjat testa efter mensens slut och följa din stegring då.
    Var märkligt, jag är på dag 28 eller ja 29 när jag skriver detta :P Det var min tanke med att börja ifrån en ny menscykel ifrån början :) Det var jag som ville pröva bara och se, är helt ny med dessa ägglossningstest. Ja om det inte tagit sig denna gång vill säga. Men känner typ som mensvärk nu så kanske mensen är på g. 
  • Loouiiisee
    stragge skrev 2018-01-05 20:59:18 följande:
    Har sett att många skriver att det kan bero på att mensen är på gång eller graviditet också :)
    Aha! Spännande :D Kanske är det mensen eftersom jag fick som mensvärk nu sent ikväll. Typ hugg i magen. Men inget blod än så hoppet lever väll kvar :P Men annars ska jag ge dessa ägglossningstest ett försök under nästa menscykel. 
  • Loouiiisee

Idag är jag på dag 30 och ingen mens i sikte än. Men jag var helt hundra på att den skulle komma i helgen då jag hade mensvärk och ryggont och ömma bröst. Hoppet lever kvar så länge den inte kommer iallafall. Dock drygt när man inte vet bim eller äl riktigt. När kan jag testa med ett graviditetstest och jag kan vara säker på mitt resultat? Någon som vet? Har oregelbunden mens. Men har legat runt 30 dagar när den varit någorlunda regelbunden. Men ibland upp emot 40 dagar.

• Loouiiisee
    qismet skrev 2018-01-07 18:17:25 följande:
    Jag skulle börja testa idag om du har gravtest hemma :)

Okej Glad Jag beställde hem test nu. Hoppas det går snabbt. Såg ditt inlägg, jag håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower} 

• Loouiiisee
    Sunshine4life skrev 2018-01-07 19:42:32 följande:
    Var beställer alla gravtest från? Tänker att det kan vara bra att ha hemma vid senare tillfälle. ????

Jag beställde ifrån testlagret Glad www.testlagret.se/ 

• Loouiiisee
    Sunshine4life skrev 2018-01-08 01:13:53 följande:

Har fått sån värk i nedre delen av magen att jag inte kan sova. Vill inte ta Ipren ifall det skulle vara något farligt. Haft ont i fyra dagar nu och i em började jag även bli mer kissnödig men det kanske handlar om smärtan. (Äl +8, Bim-8). Någon annan som har såhär ont och att det håller i sig? Typ ond mensvärk, ilar och bränner på samma gång. :(

Jag fick någon plötslig värk i fredagskväll. Kom och gjorde jätteont under någon minut, så jag tänkte "jahapp nu kommer mensen igång". Tog en promenad med hundarna för jag brukar få ganska ont innan mensen kommer igång och röra sig hjälper för mig. Men ingen mens och sen dess har jag haft som underliga känningar fram och tillbaka men ingen mens än. Fast inte så jag känt att jag måste ta smärtlindring. Men det känns bara obehagligt på något sätt. 
  • Loouiiisee
    Sunshine4life skrev 2018-01-08 01:58:46 följande:

Tack för svar. Blir lite nojig när det smärtar så. Får se om det känns lika imorgon.

Ja, jag förstår dig. Hoppas det släpper. Kanske inte var så mycket till hjälp men tänkte eftersom jag också lite känt liknande nu under helgen kunde jag svara.
  • Loouiiisee
    lillmysan skrev 2018-01-08 07:12:02 följande:

Har liknande..?mensvärk? i typ 5 dagar, plus en hel del vita flytningar ÄL+7, bim-4

Jag har också som mensvärk och en hel del flytningar. Brukar inte ha det innan mens
  • Loouiiisee
    boggielo skrev 2018-01-08 15:53:20 följande:

Ser jag i syne???? :O

Isåfall ser jag i syne med :P Tycker det är något väldigt svagt där. Spännande. 
  • Loouiiisee
    qismet skrev 2018-01-08 16:05:27 följande:

Kunde inte låta bli att testa igen... OMG!

Grattis!!! ????????????
  • Loouiiisee
    boggielo skrev 2018-01-09 09:21:03 följande:

Tog ett test på morgonurin :D

[img=/gallery/image/5323489/full_600/phpsUcYGz65323.jpg

Kommer inte upp någon bild? Bara en länk som man inte kan gå in på. Men förmodar att det är ett starkare positivt test idag =)
  • Loouiiisee
    boggielo skrev 2018-01-09 11:34:28 följande:

Provar igen :)

Nu ser jag bilden. Jag visste det, du såg inte i syne. Stort grattis!! :D
  • Loouiiisee

Haha! Jag vill också vara med på BIM-listan men jag vet inte när den är riktigt. Har ganska oregelbunden menscykel. Kan komma allt ifrån dag 30 till över 40. Är på dag 33 idag iallafall. Bara vänta och se. Beställt hem fullt med äl-test men jag lär väll få mens först innan jag börjar med dessa? Fast jag hoppas självklart på ett plus.

• Loouiiisee
    Lindsey77 skrev 2018-01-10 16:46:28 följande:

Avundas alla som har en regelbunden cykel. Liiite jobbigt när man har 30-40 dagar, speciellt när man är testmissbrukare, ha ha. Bara för att jag fick positivt dag 28 förra cykeln känns det kört. Fast det är det ju inte, jag vet att hcg kan vara variera olika graviditeter. Och min ÄL kan ha inträffat senare. Är på dag 29 idag. Fast har jag en längre cykel än 36-37 dagar denna månaden är det så kört, inget mys efter dag 22.

Åh, denna väntan. Ge mig ett streck imorgon bitti!!

Du är inte ensam. Kanske känns skönt att höra. ;)
  • Loouiiisee
    Lilj3 skrev 2018-01-11 14:25:28 följande:

Hörrni nu vet jag inte vad jag ska tro. Tog ett test imorse som var helt blankt trodde jag. Men hade bråttom till jobbet så lämnade bara testet och åkte. Nu när jag kom hem såg det ut såhär.

Vet ju att man inte ska kolla på testen efter tiden gått ut men har det har aldrig hänt mig förut att ett streck dykt upp senare.

Äl+11 idag.

Det är något väldigt svagt men jag tror också det kan vara något.

Håller tummarna Skrattande

• Loouiiisee

Dag 37(!) Ingen mens och inget plus. Men vi har kört på så vi kan hoppas det tagit sig ändå på något vänster. Dock har jag som mensvärk idag, så kanske mensen är på g. Sist jag var gravid 2014 plussade jag på dag 47. Jag har lång och oregelbunden menscykel så det är alltid ett litet mysterium haha... Men kommer mensen har jag laddat upp med så mycket äl-test nu. Grattis till alla som plussat! Håller också såklart tummarna för oss andra med.

• Loouiiisee
    Lindsey77 skrev 2018-01-14 21:35:44 följande:
    Visst är det seeegt! Jag är på dag 33, samma här, ingen mens och inget plus. Min cykel är 35-40 dagar i snitt.

Blir lång väntan med lång cykel...

Ja, det blir en väldans väntan, speciellt när man försöker bli gravid, då blir det extra påtagligt. Men jag har alltid i stort sätt haft oregelbunden mens (den gör lite som den vill...) och jag har legat på 30 dagar och uppåt. Ingen mens och inget plus här heller. Dag 38 idag för mig. Jag har dock haft mensvärk som kommit och gått i snart 2 dagar nu. Så tänker att den kanske kommer igång här. Men jag har som vattniga flytningar och det brukar inte jag ha innan mens vad jag kan minnas. Jag har googlat och det verkar som folk har det vid ägglossning men jag kan ju inte ha ägglossning nu hahaha. Nej, det är så knepigt. 

Känner du någonting eller dylikt? Vad testar du med för test? 

• Loouiiisee
    Lindsey77 skrev 2018-01-22 20:47:34 följande:

Verkar kört här för en septemberbebis, Kroppen har hakat upp sig efter missfallet, och jag fick förmodligen ÄL senare än jag trodde, och missade. Är på dag 41 idag, ingen mens och inget plus. Känner mig inte alls gravid faktiskt. Nu vill jag bara att mensen ska komma så att jag kan börja på nytt igen!

Undrade hur det gick för dig. Ingen mens och inget plus här heller. Dag 45 idag för mig. Blir nästan irriterad och vill att mensen ska komma om det nu inte lyckats, så jag kan börja testa med mina äl-test.
  • Loouiiisee
    Lindsey77 skrev 2018-01-23 08:08:45 följande:
    Jag har ju PCO, därav mina långa cyklar. Trodde dock att det ordnat upp sig lite eftersom förra cykeln var 33 dagar. Sen jag tog ut spiralen i augusti har jag haft cykel på 42, 36, samt 33 dagar. Jag vill bara ha mensen nu!

Har du någon förklaring till dina långa menscyklar? Brukar du ha det?

Vad innebär PCO? 

Jag har haft lite oregelbunden mens mer eller mindre jämt, men inte så att det svävat iväg så här upp emot 50 dagar. Dock har jag haft p-stav i 3 år (2014-2017) så kanske är de att min mens inte kommit igång riktigt heller efter det. Har iallafall tid på Barnmorskemottagningen här där jag bor på torsdag. Så får se vad dom säger. 

Svar på tråden BIM JANUARI 2018