• Basbos

BIM JANUARI 2018

Hej. Hoppar på denna tråd. Har ätit P-piller i 9 år och slutade med dessa i början av december. Har haft min första ?riktiga? mens efter och har ÄL den 7/1. Hoppas på ett plus. Ni som ätit p-piller så länge. Hur lång tid tog det för er tills ni plussa?

Hoppas alla som vill plussar

• Basbos
    Basbos skrev 2018-01-07 22:51:06 följande:

Hej. Hoppar på denna tråd. Har ätit P-piller i 9 år och slutade med dessa i början av december. Har haft min första ?riktiga? mens efter och har ÄL den 7/1. Hoppas på ett plus. Ni som ätit p-piller så länge. Hur lång tid tog det för er tills ni plussa?

Hoppas alla som vill plussar

Menar självklart ÄL 13/1
  • Basbos

Hej igen. 

Enligt FLO appen skulle jag haft ÄL 13 januari. Använde mig av CL ÄL tester och hade då ÄL mellan 10-11. så vi hade mysstund varje dag mellan 9-12 januari. 

BIM runt den 27/1, men det känns som att jag har mensvärk redan nu, vilket är ovanligt för mig att ha det 1 vecka tidigare. Ni som har plussat, vad hade ni för symptom mellan ÄL och BIM? när kan man ta första grav testet? så ivrig och nervös, vill gärna veta om man lyckats denna gång eller inte. 

Hoppas på plus åt alla som vill ha det :D 

• Basbos
    Charliegris skrev 2018-01-19 10:18:05 följande:

Jag är på gränsen mellan bim jan/feb så jag följer båda trådarna! Trolig bim 31/1-1/2 (har inte 100% koll som många av er andra verkar ha ;)) 2a "försöket", första barnet.

1/1 Annso123

5/1 Alltidvi + Smile1234

7/1 citrongräs

11/1 stragge

12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora

13/1 Woohooo

15/1 Nardil

17/1 maria1992

20/1 levisen

21/1 norrland91 + Lindsey77

22/1 lyckligast80

22/1 Airmos + Lucifer91

29-30/1 carnations

31/1 Anonym (newbie)

31/1 Charliegris

Plus lista

10/1 josgos (BIM 12/1)

Samma här, andra försöket, första barnet. Hoppas på plus för oss :D

Förstod inte din lista riktigt, vill du förklara den? Tackar :D
  • Basbos
    Meej skrev 2018-01-19 10:37:28 följande:
    Jag chansar nu då jag också är ny, men jag gissar att listan är en sammanfattning av alla medlemmars beräknade mens-datum, med en del för dem som blivit gravida (plussat) längst ned..?
    Jaahaa, ja självklart haha! Tack så mycket. Hoppas fler hamnar på plussidan då :D
  • Basbos
    Tildurrr skrev 2018-01-19 10:43:44 följande:
    Jag har haft som mensvärk sen några dagar efter äl, tror äl var den 30-31 dec och jag plussade svagt den 11 jan på kvällen! Men enligt appar var BIM 16/1, tog ett cb digitalt 15/1 som visade gravid 2-3, sen tog jag en sticka igår som var jätte stark ???? Och hsr fortfarande mensvärk, livmodern växer ju ????
    Oh vad kul! grattis till plusset :D ska nog gå köpa stickor  redan i helgen, men antar att jag bör vänta med att testa fram tills nästa helg egentligen. Får ta och lugna ner mig lite haha!

Har du känt av några andra symptom eller "besvär" då?
  • Basbos
    mucklis skrev 2018-01-19 11:00:55 följande:

Tänkte hoppa in här :) har bim 27/1. Hade ägglossning den 12:e om jag inte räknat helt fel. Den 17:e fick jag rosa flytningar. Igår fick jag som en "grynig" brun/röd blödning, som en väldigt sparsam mensblödning. Kom dock bara när jag var på toa. Tog på binda men kom endast ett par droppar. Idag har jag endast rosa/bruna flytningar. Har haft lite molvärk men inga andra symptom direkt. Brösten är lite ömma men det brukar de vara från ägglossning och tills mensen börjar. Kan det vara en nidblödning jag upplever? Någon mer som har erfarenhet av detta?

Ska bli kul att följas åt då vi har BIM samtidigt :D Hoppas det är nidblödning, brukar du få mens tidigare än väntat? 
  • Basbos
    mucklis skrev 2018-01-19 11:43:29 följande:
    Jaså? Kul! :) nej, brukar ha ganska exakt på dagen annars. Aldrig haft något liknande innan. Har di några grav. Symtom? Jag känner ingenting förutom lite ömma bröst då.
    okej, spännande. nej inga symptom förutom "mensvärk" och typ att min kropp är lite varmare, men är rädd för att jag kan vara skengravid då jag läst så mycket om olika symptom. 
  • Basbos
    imsevims skrev 2018-01-19 14:01:47 följande:
    Här kom mensen redan idag :( Så lämnar denna tråd nu. Lycka till ni som fortfarande väntar på bim.
    tråkigt :( lycka till nästa ÄL
  • Basbos

Hej alla hur går det för er?

Jag tog ett early CB igår och såg två tydliga streck. Men idag har jag haft en sån hemsk mensvärk och nu när jag var inne på toa kom det lite blod på torkpappret. Beräknad mens på lördag den 27 skulle jag tro. Ska nog göra ett test till då.

• Basbos

Efter mycket om och men har jag fått det bekräftat med ett till CL test. Har plussat ????

Lycka till till resten av er.

Svar på tråden BIM JANUARI 2018