• TouchOfRed

BIM JANUARI 2018

Hej

Jag hoppar gärna in här. Fick mens idag så det blir nya tag i bebisverkstaden. Försöker få ett syskon till vår son som fyller 2 i februari. Detta blir 8:e försöket.

Har normalt 30 dagars cykel men nu fick jag mens på dag 35. Så vet inte vad jag ska tro. Men räknar jag på normal cykel så borde jag ha:

ÄL 18/1

BIM 1/2

Men hänger gärna på denna tråden trots inget BIM i januari, alltid kul att följa andra <3

• TouchOfRed

Enligt mina beräkningar borde jag haft ÄL igår, hade beställt cb digital ÄL test men har inte hunnit få dem än. Jag dock inte haft några känningar och inga ÄL flytningar heller... förra månaden hade jag troligen inte ÄL eftersom flytningarna utevblev då oxå. Extremt frustrerande att inte veta om man har det eller ej, speciellt för ett kontrollfreak som mig...

• TouchOfRed
    carnations skrev 2018-01-19 16:14:54 följande:

Hej! Har följt dig i några BIM-trådar. Fick stegring på äl-test 13/1 men fick heller inga känningar direkt eller flytningar. Är på sjunde försöket denna gången och gissar att BIM är 29/1. Vilket försök är du på?

Hej :)

Vi är på försök 8. Försöker få ett syskon. Har du barn sen innan?

Idag fick jag faktiskt nåt som liknade ÄL flytningar så hoppas hoppas det var ÄL. Det är så jobbigt att "mista" ett försök för att ÄL uteblir...

Men om du fått stegring har du säkert haft ÄL oxå. <3
  • TouchOfRed
    carnations skrev 2018-01-20 09:46:28 följande:

Tack! :) Nej vi försöker med första barnet. Ja håller med. När man försökt lite längre vill man verkligen inte mista något försök. Det är ju nästan det enda man tänker på. Vi försökte verkligen pricka in ÄL med flera dagars marginal så jag hoppas verkligen på denna gången. Tar du några tillskott eller hjälpmedel? Jag tar mitt val kvinna som innehåller folsyra, extra D-vitamin och har börjat smörja med progesteronkräm.

Ja håller med. Tog 14 försök, ett mf i v8 och ytterligare 4 försök att få vår son så känner bara att jag gärna inte går igenom allt det igen, även om det i slutändan är värt det :) jag tar bara folsyra just nu.

Vi fick oxå till det nu kring vad jag tror var ÄL, iaf om jag går efter flytningarna .idag kände jag en molande värk typ i livmodern, kan det betyda något mån tro? Man blir ju oxå knäpp av att analysera alla symtom :D
  • TouchOfRed
    carnations skrev 2018-01-21 17:48:16 följande:

Okej. Ja förstår att det måste varit tufft. Jag börjar bli otålig efter bara 6 försök hehe. Det låter som ett tecken med molande värk. Jag har inte känt av så mycket förutom små hugg i livmodertrakten och ökade flytningar vilket jag inte brukar ha.

Det låter ju oxå som symtom! Spännande :)

Hur gamla är ni om jag får fråga :) ?

Ååå jag håller tummarna för oss! Känns som en evighet till BIM :D
  • TouchOfRed
    Alijoh skrev 2018-01-22 06:37:33 följande:

Hej tjejer! Nu har jag gjort digitalt test och visade positivt! Sååå glad (fast man inte vågar hoppas för mycket, allt kan ju hända) :D var bara tvubgen att dela med mig men någon hihi mer än min sambo;)

Ååå stort grattis! <3
  • TouchOfRed
    carnations skrev 2018-01-22 07:59:37 följande:

Jag blir 30 till sommaren och min sambo är 29. Hur gamla är ni? Ja känns verkligen som en evighet!!

Vi är födda 85 och 86. Man börjar ju noja lite över sin ålder oxå. Har hört att fertiliteten blir sämre efter 30 :(
  • TouchOfRed
    emmaisson skrev 2018-01-26 06:23:39 följande:

Jag tror jag precis har plussat. Sitter och skakar. BIM på måndag ÄL+10. Helt sjukt.... vågar jag vara glad?

Jag ser strecket! :D Grattis! <3
  • TouchOfRed

Är på ÄL +8-9, mindre än en vecka kvar till BIM. Har de senaste dagarna känt mig lite svullen kring livmoderområdet och ibland känt hugg kring vä äggstock. Varit lite yr och lite känslig för lukter. Hoppas ju att det beror på graviditet men är oxå sjuk i influensan nu så det kan ju vara det som spökar oxå. Tror ni det är lönt att ta ett tidigt test imorgon? Det skulle isf vara BIM -4/5 ungefär.

• TouchOfRed
    Unknown skrev 2018-01-28 21:06:37 följande:

Jag har 2 barn sedan tidigare och ett x i bagaget, vet att läkaren sa att de ville följa upp för säkerhetens skull eftersom jag haft ett x tidigare och bara har en ?sida? kvar så de är rädda om den, det kändes skönt men just arrogansen och kommentarerna av läkaren idag gjorde mig orolig.

Själv tyckte jag att stegringen lät bra då den ändå gått upp till mer än dubbelt mellan fredag och söndag, men sen försvann den glädjen när läkaren sa som hon gjorde.

Jo det är gynläkare jag träffat, från akuten och kvinnokliniken.

Om det är kvinnokliniken i Malmö så förstår jag helt. Upplevde samtliga läkare där som otroligt okänsliga och vissa av dem direkt otrevliga. Jag fick mf vid min första grav och de skulle utesluta utomkveds på mig. Usch hoppas aldrig jag behöver sätta min fot där igen....
  • TouchOfRed

BIM -4 Idag. Testade med RFSU testa tidigt i morse, helt blankt test....Så det är nog bara att invänta mensen då :(

Svar på tråden BIM JANUARI 2018