• MissKelli

BIM JANUARI 2018

minipeach86 skrev 2018-01-02 13:11:51 följande:
    Hoppsan, klassiker att glömma bifoga!! =)

Hade ni tolkat som NC att ÄL var CD19.... eller som jag, att det var CD16?? 
    Jag håller med dig där! Ser verkligen ut som att det var CD16 :)
  • MissKelli
    Jagheteralma skrev 2018-01-04 23:26:52 följande:

Hej tjejer!

Jag använde natural cykles innan men tycker den är för dyr. Ladda nyss mer flo, men det verkar inte som den sätter ut äl av sig själv utan det gör man på egen hand? Eller kanske jag som inte fattar..

Vad finns det fler för enkla appar som mäter temp? Gärna gratis annars inte allt för dyr..?

Kram på er!

Flo räknar ut ägglossning om man lägger till basaltemperatur varje dag. Jag har använt den i 5 cykler parallellt med NC. De har satt ut samma dag för ÄL varje gång :) Enda gången som flo inte hittade var första cykeln då jag började mäta mitt i. Jag kommer att sluta med NC när min prenumeration går ut och endast använda flo. 

Så så länge du har kvar din basaltermometer tycker jag du ska ge flo en chans! :) Annars finns ju fertility friend som också räknar ut men jag gillar inte riktigt utseendet på appen/hemsidan. 

• MissKelli
    Lindsey77 skrev 2018-01-05 12:40:00 följande:
    Flo kan även räkna ut ägglossning även om man inte tempar. Man lägger in cykellängd, samt lutealfas. Men det blir ju inte lika exakt. Omöjligt i mitt fall, då jag har haft olika långa cykler varje gång. Men flo räknar ut sannolikheten och chansar, ha ha. Så jag vet ju på ett ungefär.
    Ja, så klart den kan gissa när ÄL är, men det är ju just bara en gissning. Och då får man väl inte veta när äl faktiskt var förrän mensen kommer, om den beräknar på lutealfas? Och kommer den inte så får man aldrig veta när äl var. Endast gissningar. Med tempning får du ju veta rätt direkt när ÄL varit om du kan läsa av en kurva, och efter tre höga tempar säger appen till annars. Lättare att räkna ut BIM osv då :)
  • MissKelli
    Laes90 skrev 2018-01-19 11:26:13 följande:
    Menade att ja testade igår morse :)

Kanske 1dl rent blod ... :/

1 dl?! :O En vanlig mens om man plussar ihop alla dagarna ska ligga kring en halv dl. Mer än 0,8 räknas som en så pass kraftig blödning att man ska söka hjälp för att minska mängden man blöder. 

Kan du verkligen ha blödit 1 dl på en dag? I så fall bör du kontakta vården. 

• MissKelli
    carnations skrev 2018-01-30 09:42:55 följande:

Hur räknar ni er luthealfas? Fick positivt ÄL-test 13/1 och mens idag 30/1. Jag vet ju inte exakt när eller om ägget släpptes.

Går inte att veta säkert när man inte tempar. Men utgå från att ÄL var 14/1. Då är din lutealfas 15/1-29/1. Så 15 dagar :)
  • MissKelli
    carnations skrev 2018-01-30 10:02:38 följande:
    Tack! Så jag räknar alltså bara till dagen före mens?
    Japp. Dagarna mellan ÄL och mens. Mensens första dag är första dagen på en ny cykel och räknas inte med :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018