• ankmamma

BIM JANUARI 2018

annamfamilj skrev 2018-01-04 18:45:10 följande:

Bim 9.e.

Ont i ena bröstet (strålningar) och illamående. Säkert pms...

Ni som är gravida, är ni täppta i näsan?

Hej! Jag har inte upplevt mig täppt i näsan, men tydliga ådror på brösten samt att de varit lite extra ömma och ganska mycket stickningar/hugg/mol i magen, inget illamående än och för att inte glömma.. sjukt gasig! sambon undrade vad som hade hänt XD haha
  • ankmamma
    FrökenFiaLotta skrev 2018-01-04 19:18:41 följande:

Jag hittade ett test som kan se om man är gravid 6 dagar innan bin ???? köpte två för att vara helt säker ??

Clear blue early?

Wiiiii, jag är gravid!

Grattis!!! :D
  • ankmamma
    FrökenFiaLotta skrev 2018-01-04 23:03:04 följande:

Tack snälla såååå glad!! Vill bara typ ha ultraljud nu

Samma här!! plussade också igår! är så sjukt lycklig :D
  • ankmamma
    Rhubarb skrev 2018-01-06 05:15:08 följande:

Bim +9 idag och mensen lyser i sin frånvaro, gravtest negativa och fortfarande -inga- symtom. Har gått och väntat på mensen då det känns som att vi missade äl i dec, men är på cd 44 nu vilket är ovanligt långt för mig. Hoppas på pos. svar eller att mensen kommer snart så man kan göra ett nytt försök, lite nedslående att det känns som att det blir svårt att hitta äl med en så pass oregelbunden cykel och inga äl.test hittills visat någon stegring vad jag kunnat se :/

Så var det för mig i november.. fick aldrig någon stegring på äl-testerna.. gick över bim med typ 10 dagar.. neg på gravtest, sen kom en jättekort liten mens på typ tre dagar. efter det gick det två veckor, SEN kom mensen, med råge! Min slutsats är att jag troligtvis inte hade äl den cykeln. Normalt så hoppas äl över 2-3 gånger om året har jag läst mig till:)

Men i alla fall efter det var cykeln helt normal och jag plussade nu i veckan!! :D så ge inte upp hoppet!! :)
  • ankmamma
    tossaliten skrev 2018-01-05 22:48:17 följande:

Ja men tycker inte riktigt det ger nåt bra svar det heller..

Är du säker på att du tar testen på rätt dag? min cykel är ca 32 dagar och jag har äl på cykeldag 24, så det kan vara senare än man tror :)
  • ankmamma
    Rhubarb skrev 2018-01-06 20:20:11 följande:

Åh tack för ditt svar! Det kan ju faktiskt förklara situationen :) hur lång cykel har du vanligtvis och hur gjorde du för att identifiera nästa äl? Jag brukar inte känna av symtom förrän mensen så hoppas på att ältest visar stegring nästa cykel.

GRATTIS till plus!! :D

Den låter ju lite likt min i alla fall! :) jag har normalt ca 32 dagars cykel, och jag har kört både med Natural cycles och äl-tester. Hade positivt LH-test den 23/12 och temphöjning den 25/12 så äl var på julafton! Bästa julklappen man kunde få!! ;) jag började med LH-testerna på cykeldag 10 och testade varje dag tills jag hittade stegringen:) men det är ju lite olika på hur lång cykel man har när man ska börja testa! :)

Tack så mycket :D jag hoppas det går hela vägen!! :)
  • ankmamma
    Rhubarb skrev 2018-01-09 07:31:03 följande:

Idag är det Bim +12, cd 46. Ingen mens i sikte, tog ett gravtest till för säkerhetens skull som var helblankt. Kan mensen utebli helt en cykel?

Hmm va konstigt :O det har inte jag någon erfarenhet av tyvärr, men det kan säkert hända!
  • ankmamma
    Rhubarb skrev 2018-01-09 18:16:26 följande:

Ja, kroppen är allt märklig ändå :) lycka till med the bunbaking! ?

Tack så mycket! ;)
  • ankmamma
    A1610 skrev 2018-01-09 20:27:07 följande:

Alltså ni, jag blir galen över mina hjärnspöken ibland. Rek är ju allt ifrån sex 2-3 gånger i veckan oberoende av ÄL, sex varannan dag, osv. Jag vet ju att man bara är fertil 12-24 h ungefär. Jag vet också att en spermie kan överleva i fem dagar. Är det då inte liksom bättre att ha sex varje dag från ca 5-6 dagar innan beräknad ÄL? Jag menar varför krångla med varannan dag, är det inte säkrare att öka oddsen och sexa varje dag från -5 dagar och frammåt(förutsatt att spermieproduktionen inte är störd)?Då kan varje sex lyckas från -5 till själva ÄL dagen pga spermiens överlevnadstid. Eller hur tänker ni andra? Vi har försökt länge, därför detta överanalyseras...blir typ stressad om vi inte sexar till det en dag på de fertila dagarna..vem har man blivit?! Ha!

Vi körde på varje dag för att vara på säkra sidan.. plussade förra veckan så det verkar ju ha gått bra ;)
  • ankmamma
    Ellasia skrev 2018-01-10 18:37:21 följande:

Hej! Hänger på lite i denna tråden även fast jag kanske inte blev gravid just i januari. Fick reda på att min hinnsäck va tom på tidigt ultraljud förra veckan så nu är en lång väntan på ett missfall eller hjälp för att sätta igång det..

MEN.. ni som blivit gravida nu, va tar ni för tillskott (tex folsyra, zink, mitt val kvinna) isf för att lyckas bli gravida och sedan hålla det hela vägen?

Nu beror väll inte detta missfallet på vitaminbrist men tänkte det är lika bra att höra va andra tar för att göra sig mer redo nu till nästa gång! Har tagit Gravid tabletter nu men dom kanske man inte ska ta innan man blir gravid?

Är endast i vecka 5 nu :) men jag körde med progesteronkräm efter ägglossningen då min lutealfas är så kort, och den ska jag fortsätta med till v12, nämnde det för min barnmorska och hon trodde det var bra! hon sa även att jag skulle äta folsyra och så vet jag om att jag har lite lågt järnvärde så jag tar även järntabletter :)
  • ankmamma
    Ellasia skrev 2018-01-10 20:27:44 följande:

Stort grattis! Hur länge har nu försökt innan ni lyckades?

Tack :D Andra riktiga försöket, men första försöket med krämen! :) så det gick mycket fortare än vad jag hade förväntat mig! :)
  • ankmamma
    Tildurrr skrev 2018-01-11 23:00:40 följande:

Vad skulle ni säga om detta? Både jag och sambon ser ett streck men vet inte om man vågar hoppas, haft en molvärk i magen hela dagen så kände mig tvungen att testa..

Helt klart positivt! :) plussade också med såna där streck förra torsdagen!! :)
  • ankmamma
    Tildurrr skrev 2018-01-12 07:02:20 följande:

Åh va roligt!! Grattis till dig med! :D hoppas så att det går vägen nu, första försöket faktiskt så känns helt ofattbart!

Åh va roligt! :D jag hoppas också det!! 2.a försöker för oss!! :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018