BIM JANUARI 2018
Bim 9.e.
Ont i ena bröstet (strålningar) och illamående. Säkert pms...
Ni som är gravida, är ni täppta i näsan?
Bim 9.e.
Ont i ena bröstet (strålningar) och illamående. Säkert pms...
Ni som är gravida, är ni täppta i näsan?
Jag hittade ett test som kan se om man är gravid 6 dagar innan bin ???? köpte två för att vara helt säker ??
Clear blue early?
Wiiiii, jag är gravid!
Tack snälla såååå glad!! Vill bara typ ha ultraljud nu
Bim +9 idag och mensen lyser i sin frånvaro, gravtest negativa och fortfarande -inga- symtom. Har gått och väntat på mensen då det känns som att vi missade äl i dec, men är på cd 44 nu vilket är ovanligt långt för mig. Hoppas på pos. svar eller att mensen kommer snart så man kan göra ett nytt försök, lite nedslående att det känns som att det blir svårt att hitta äl med en så pass oregelbunden cykel och inga äl.test hittills visat någon stegring vad jag kunnat se :/
Ja men tycker inte riktigt det ger nåt bra svar det heller..
Åh tack för ditt svar! Det kan ju faktiskt förklara situationen :) hur lång cykel har du vanligtvis och hur gjorde du för att identifiera nästa äl? Jag brukar inte känna av symtom förrän mensen så hoppas på att ältest visar stegring nästa cykel.
GRATTIS till plus!! :D
Idag är det Bim +12, cd 46. Ingen mens i sikte, tog ett gravtest till för säkerhetens skull som var helblankt. Kan mensen utebli helt en cykel?
Ja, kroppen är allt märklig ändå :) lycka till med the bunbaking! ?
Alltså ni, jag blir galen över mina hjärnspöken ibland. Rek är ju allt ifrån sex 2-3 gånger i veckan oberoende av ÄL, sex varannan dag, osv. Jag vet ju att man bara är fertil 12-24 h ungefär. Jag vet också att en spermie kan överleva i fem dagar. Är det då inte liksom bättre att ha sex varje dag från ca 5-6 dagar innan beräknad ÄL? Jag menar varför krångla med varannan dag, är det inte säkrare att öka oddsen och sexa varje dag från -5 dagar och frammåt(förutsatt att spermieproduktionen inte är störd)?Då kan varje sex lyckas från -5 till själva ÄL dagen pga spermiens överlevnadstid. Eller hur tänker ni andra? Vi har försökt länge, därför detta överanalyseras...blir typ stressad om vi inte sexar till det en dag på de fertila dagarna..vem har man blivit?! Ha!
Hej! Hänger på lite i denna tråden även fast jag kanske inte blev gravid just i januari. Fick reda på att min hinnsäck va tom på tidigt ultraljud förra veckan så nu är en lång väntan på ett missfall eller hjälp för att sätta igång det..
MEN.. ni som blivit gravida nu, va tar ni för tillskott (tex folsyra, zink, mitt val kvinna) isf för att lyckas bli gravida och sedan hålla det hela vägen?
Nu beror väll inte detta missfallet på vitaminbrist men tänkte det är lika bra att höra va andra tar för att göra sig mer redo nu till nästa gång! Har tagit Gravid tabletter nu men dom kanske man inte ska ta innan man blir gravid?
Stort grattis! Hur länge har nu försökt innan ni lyckades?
Vad skulle ni säga om detta? Både jag och sambon ser ett streck men vet inte om man vågar hoppas, haft en molvärk i magen hela dagen så kände mig tvungen att testa..
Åh va roligt!! Grattis till dig med! :D hoppas så att det går vägen nu, första försöket faktiskt så känns helt ofattbart!