• Sosarora

BIM JANUARI 2018

maria1992 skrev 2018-01-05 17:42:58 följande:

Var precis på gyn och hab sa att allting såg superbra ut och att det inte kommer vara några problem för mig att bli gravid. Tack och lov. Han sa även att min slemhinna var tjock vilket var bra. Varför är det bra? Vet någon? Kram

Så ägg kan fästa :) om den är för tunn fäster inte ägget och graviditet uteblir.
  • Sosarora
    maria1992 skrev 2018-01-05 18:07:45 följande:

Aha tack för det! vad bra! Jag har dock redan haft ägglossning för drygt 3-5 dagar sedan. Är den tjock även efteråt då? Samma under hela cykeln? :)

Ja precis. Såg ngn annat oxå svarat dig. Mensen blöder ut slemhinnan (mensen är slemhinnan) och så fort det är ute så typ direkt börjar den byggas upp igen. Först lite sakta fram till ägglossning och när ägglossningen varit bygger den upp sig fortare. Väntar på att ett befruktat ägg ska komma o gosa ner sig i den. Händer inte det stöts den ut så ny slemhinna kan byggas upp för nästa ägglossning. Så går det runt o runt. Och därför kan gyn med ultraljud se ungefär vart man är i sin cykel. Fast alla kan ha lite olika tjock hinna.

När den är klar för ägg att borra sig in lallas den för treskikts slemhinna. Men ofta säger de bara ?tjock o fin? :D
  • Sosarora

Har BiM i veckan. Typ onsdag eller kanske torsdag. Tempar o tempen var lite märklig denna cykel. Testa i morse för igår så blev jag så bombsäker på att jag var gravid igen för det kändes som i oktober/november/december när jag var gravid o sen fick missfall. Men testet var så blankt det kan vara. Så fick jag tempsänkning imorse o tänkte efter testet att nu var det kört. Men så börja brösten, som redan är ömma eftersom de alltid är det innan mens, värka som faan. Kan inte nudda dem!! Detta kan ju vara nåt som blivit efter missfallet eftersom detta blir första mensen sen dess. Vem vet?! Fick iaf tillbaka lite hopp!

• Sosarora
    tossaliten skrev 2018-01-07 22:46:48 följande:

Har aldrig använt temp men är den hög från äl och framåt om man är gravid? Hur mkt går den upp?

Hur mkt den går upp är individuellt. Minst 0,2 grader men jag brukar få höjning ibland på en hel grad. Man tre på morgonen precis när man vaknat, samma tid varje dag.
  • Sosarora
    Jagheteralma skrev 2018-01-07 23:52:54 följande:

Fick nyss extrem smärta i nedre delen av magen (vid livmodern) efter sex! Så jävla ont att jag knappt kunde stå! Har googlat o hittat massa hemskheter nu som jag inbillar mig att jag har :( bla endomitrios eller cystor. ligger i sängen nu och smärtan har nästan gått över men är fortfarande orolig.. nån som vatt med om detta? Första gången det hänt, ska ha mens om en vecka.

Lite då o då blir jag väldigt känslig i livmodertappen efter ÄL och det blir värre o värre ju närmre mens jag kommer. Inte alla cykler dock utan bara ibland. En gång svimma jag vid sex när snoppen stötte emot tappen. Oxå fått väldigt ont då. Fått hugg o värk efter sex.

Vet inte vad det beror på. Kan det vara nåt sånt du har?
  • Sosarora
    Hallonpigan skrev 2018-01-07 23:48:15 följande:

Nu är min mens försenad med ca 3-4 dagar. Har ont i hela kroppen, känner mig allmänt svag och yr emellanåt. Brösten har vuxit massor. Imorgon ska jag testa mig!

Hoppas hoppas på ett plus.....

Åh så spännande!!!
  • Sosarora

Förra cykeln som jag blev gravid (sluta i missfall) plussa jag redan på BiM -3/-4. Och idag är det BiM-1/-2 men inget positivt test. Är det nu jag ska inse att det blir inget denna gången? Eller tror ni chansen finns kvar och jag kan vara annorlunda denna gången?

• Sosarora
    Lucifer91 skrev 2018-01-09 13:17:00 följande:

Tjejer, jag skrev igår om mitt dilemma med ÄL testerna.. tog ett precis.. kan man tolka detta som positivt nu? Eller?

Tänkte ta ett vid 17 för att se om de är lila starkt då eller om de börjar bli svagare..

Om jag ska utgå från hur mina brukar se ut så tippar jag att du får positivt imon!

Jag blev så trött på att det var så osäkert så börjat göra så att när jag närmar mig o är i det läget du är nu så kör jag CB rosa digital. De är ju lite dyra men om jag kombinerar så brukar det räcka med ett eller två digitala per månad :)
  • Sosarora
    Woohooo skrev 2018-01-09 13:22:10 följande:

Det kan säkerligen variera! Ge inte upp!

Tack för peppen!! <3 Hur låååånga kan två dagar vara?! Puh!
  • Sosarora
    Strawberrybrud skrev 2018-01-09 13:54:53 följande:

Jag började tempa onsdag (3/1). Har fört in historik då jaf fick missfall 13/12.

NC menar att jag borde ha haft äl 1/1. (Bifogar bild). Men när jag tempade gick min temp upp med 0,26 grader 5/1. Bör inte äl ha skett 4/1 då? Eller... bifogar bild på månad och graf!

Har kört NC i två år. Precis som tidigare har svarat så behöverNC ha ner info för att fatta var du hade eller kommer ha ÄL. Men om du haft det under de tempar du skrivit in så hade du det den 4e enligt som jag förstår det. Altså andra tempen du skrev in.
  • Sosarora
    Woohooo skrev 2018-01-09 13:50:15 följande:

Jag relaterar! Ska själv testa på fredag. BIM då eller lördag. :O <3

Nu ska jag sluta ligga in här och slutat tänka på det här till fredag morgon. Om ingen mens kommit till dess så testar jag! (Lycka till till mig! ;) ) Önskar iaf att jag kunde släppa det...

Lyckas du hålla dig ifrån att testa så länge?
  • Sosarora
    Woohooo skrev 2018-01-09 15:04:28 följande:

Det är sååå svårt! Jag önskar dig all lycka till! 

Jag testade i söndags... hehe. Helt blankt, men det var ju förväntat pga 5-6 dagar innan BIM. :)

Det samma! Lycka till!! <3
  • Sosarora
    josgos skrev 2018-01-10 09:03:02 följande:

Godmorgon!!

Vaknade som ett barn på julafton redo att ta testet. Väntade fem minuter, tog med sambon till badrummet, voilà!!

<3

Grattis!!!! <3

Hade du BiM idag
  • Sosarora

Där kom mensen!

Men tanken på att det är första mensen sen oktober och efter mitt missfall så känns det ändå rätt bra med en mens!

Jag fortsätter hoppas för resten av er som väntar!

Puss på er alla ??

Svar på tråden BIM JANUARI 2018