BIM JANUARI 2018
Håller med att det går långsamt. Har sånna starka känningar men vill bara att jag ska kunna testa. Om man får plus då, vet någon hur stor missfallsrisken är efter BIM? En oro det också...
Håller med att det går långsamt. Har sånna starka känningar men vill bara att jag ska kunna testa. Om man får plus då, vet någon hur stor missfallsrisken är efter BIM? En oro det också...
S
Ska dom här testen bli såhär ?
Bim-2
Kvällsurin
Det finns inga studier som visar att man kan få missfall genom att träna, det är en gammal myt. Däremot, när man får missfall så vill man gärna hitta anledningen till det. Ofta kommer man på att man tränat eller druckit alkohol eller rökt en cigarett innan man vetat om att man var gravid. Man tänker gärna att ?om jag bara vetat??. Det finns dock en dansk studie som undersökte 90 000 kvinnor om deras träningsvanor och sammankopplade dem med hur deras graviditeter slutade. De hittade kopplingen mellan olika bollspel, raketsporter och löpning med missfall. Men det krävdes minst 7 timmars hård träning per vecka. Och jämförde man dessa kvinnor med dem som inte tränade alls så var risken att få missfall 3 gånger högre hos dem som tränade. Studien publicerades i British Journal of Obstetrics and Gynaecology men studiens tillvägagångssätt kritiserades, att man var tvungen att minnas vad man tränade vid ett exakt tillfälle.
Källa: https://mamma.fit/2017/06/11/traning-under-forsta-trimestern/
Undvik extrema hopp eller stötar om du är orolig (läs mer om säker träning under graviditeten). Föredrar du konditionsträning så kan du, under förutsättning att du orkar, fortsätta med detta. Du kan med fördel dela upp ditt pass och köra fler men kortare pass. En del träningsställen ger rådet att du bör ligga på 70% av din maxpuls (normalt 220 slag per minut minus din ålder). Detta är dock svårt att utgå ifrån då de flesta kvinnor under graviditeten höjer sin vilopuls pga den ökade blodmängd som en graviditet leder till.
Källa: www.familjeliv.se/forum/thread/78285601-bim-januari-2018/118
Sista källan blev fel: www.babyhjalp.se/traning-under-graviditeten-vecka-for-vecka
Åh tusen tack. Klickar man sig vidare står det också såhär;
Hopp och studs - Många tror att hopp och studs kan skaka loss fostret eller moderkakan och orsaka missfall. Detta är inte sant, men en försvagad livmoderhals kan däremot triggas av träningen och orsaka missfall. Detta hade dock mycket väl kunnat hända även om man inte tränar då den försvagade livmoderhalsen inte förmår att hålla sig stängd, sedan fostret blivit så stort att det tynger och pressar på. Ta det dock lugnt med övning som involverar hopp och studs och ta bort dem helt från vecka 20.
Grattis Imra!!!!!! Så kul
Kan lägga upp denna också.
Hej, ÄL +11, BIM -3, 31 år
Har haft jättemycket symtom till och från i en vecka (Ont i nedre magen, törstigare, ont i huvudet, spänner i ländryggen, svårt att äta). Tog ett CB-5 dagar test för tre dagar sedan som jag tyckte mig kunna urskilja ett svagt streck. Tog ett nytt för två dagar sedan som var helt blankt. Tog inget igår men tog ett nytt imorse som också ev hade ett svagt streck. Men det är så svagt att man knappt kan antyda det. (Samma som för tre dagar sen)
Känns jättekonstigt om det är ett streck att det inte blir starkare på tre dagar. Blir lite orolig om det kan vara ngt annat. Bokat ultraljud nästa vecka. Men har liksom aldrig haft den här värken i nedre magen, mest åt höger.
Vad tror ni? Orkar inte med alla tankar som kommer. :(
Jag vill bara ingjuta lite hopp i er, jag hade mens 26/10 och väntade på mensen som vanligt månaden efter.. Men den kom inte.. Testade innan bim, testade efter bim, testade bim +7, bim + 10.. Negativt, helblanka tester och jag trodde hoppet var ute för den gången.. Efter att ha försökt i ett och ett halvt år så var det förväntat.. Men jag testade bim + 14,15.. Och plötsligt var det plus! Är nu i vecka 11+1.. Så tappa inte hoppet direkt.. Det kan vara att du har låga hormonnivåer..
Lycka till allihop och kram!
Alltså... jag VET att en inte ska hoppas och tro för mycket, men nu har jag ramlat dit. Jag har så många symptom nu, och jag har också en känsla i kroppen som jag inte kan skaka av. Jag känner mig så lycklig.
Är livrädd för testet imorgon på BIM. Det är alltid lika jobbigt när allt hopp raserar på en sekund vid anblick på stickan...
Snälla, håll tummarna för mig!
Hej!
Hoppar in här. Fick missfall i september i V 7. Prickade ÄL denna månad och är så glad att jag börjar lära känna min cykel. Trodde jag iallafall. Har oregelbunden mens och ännu mer efter mf. Förra cykeln var på 52 dagar, brukar ligga runt 33-40. Har aldrig varit kortare.
Hade äl kring den 4-5 jan. Igår fick jag bruna vattniga flytningar och idag blöder jag, dock inte lika rikligt som vid vanlig mens. Så frustrerandes att inte förstå sig på vad som händer i ens egen kropp. Har även mensvärk.
Vad tror ni? Har aldrig haft så kort cykel som på 28 dagar och enligt äl borde jag få min mens först om en vecka.
Har konstant huvudvärk och haft feber i flera dagar. Kan det vara en nidblödning eller är det bara mensen som bestämt sig för att komma tidigare än någonsin förr?
Har pratat med dem men då det är för tidigt för att veta graviditet kan man inte göra så mycket, skulle det fortsätta vid bekräftad graviditet så kan man gå vidare med vul och se så det ligger rätt.
Så istället får man avvakta några dagar och se helt enkelt. :) men förhoppningsvis är det inget men oron kickar in direkt särskilt när man vet att man försöker bli gravid.
Känns som att jag måste hoppa på februaritråden istället. Har BIM-1 men tog CB early som visade negativt. Vad heter februari-tråden? Hittar ingen när jag söker på familjeliv..
Såg du något på testen eller var det helt blankt? Vi har inga barn sen tidigare och det här är första försöker så vi förväntar oss väl inte direkt att det ska bli något. Självklart blir man väl besviken om man inte plussar men samtidigt inte så förvånad kanske. Det är bara att försöka igen! Jag är faktiskt den blivande pappan, men jag verkar smälta in bra här Jag känner mig bara så nyfiken på allt och har längtat länge efter det här då min flickvän är några år yngre och inte känt sig riktigt redo tidigare. Jag är väl kanske vad hon skulle kalla överengagerad, haha. Fram tills idag har hon inte känt något men nu mår lite ill, bara ena bröstet gör lite ont och hon har ont i magen. Hon har däremot varit väldigt gasig i magen och jag har fått byta rum då, vet inte om det beror på eventuell graviditet? Sen har hon börjat tycka att jag luktar konstigt, eller inte lika gott, haha!