• HJohannesson

BIM JANUARI 2018

carnations skrev 2018-01-23 10:05:35 följande:
    Okej. Spännande! :) har du märkt av några känningar? Håller tummarna för dig!
    Jag har typ alla symptom jag hade förra gången jag var gravid.
    Hård i magen (var jag hela graviditeten sist), trött, törstig, mensvärk.
    Jag brukar ha temp på 36.3, nu är den 37.5.

Så lite förhoppningar har jag ju. Men jag tror ändå inte att jag är gravid. Jag har dessutom magkatarr. Fick jag innan nyår. Det kan ju ge lite nya kroppsliga saker med.

Jag har endometrios med så mensvärk har jag typ alltid.

Du kanske har skrivit innan, men känner du av något?
  • HJohannesson
    carnations skrev 2018-01-23 10:41:30 följande:
    Okej, men det låter ju lovande med dina symptom :)

Jag har inte känt något direkt. Hade ökade vita lotionflytningar förra veckan. Det är väl det enda jag inte känner igen. Börjar få ömma bröst men det har jag alltid före mens. Annars inget speciellt. Har svårt att tro jag skulle vara gravid.
    Fanns inte en tillstymmelse till streck. Känner mig patetisk. Så solklart inte gravid.

Jaja, borde lärt mig efter alla år av försök.

Hoppas det går bättre för dig :)
  • HJohannesson
    Adalgisa skrev 2018-01-23 17:21:48 följande:

Kissade ett svagt streck på stickan precis. Överlycklig samtidigt som jag är väldigt orolig för att jag inte ska få behålla det. Jag har en fråga till er som kanske vet bättre än mig. Jag har utbildningsdag i slutet av veckan, dvs lite självskydd och annat. Vad tror ni? Bör ju knappast vara någon fara nu?

Nej :) ditt barn ligger i ditt bäcken. Men det kan ju vara onödigt att få sparkar/slag mot magen. Du får säkert ondare än innan.

Stort grattis!!!
  • HJohannesson
    carnations skrev 2018-01-25 08:29:11 följande:

BIM lista

12/1 Jagheteralma + LillaMy08

14/1 Håkanhakan

15/1 HäxanSurtant

18/1 Unknown

19/1 stoppsign

20/1 sofiaaa91

21/1 Lindsey77 + GerCho

22/1 Airmos + Anonym1891

23/1 Lyckligast80

25/1 A1610 + Linaamanda + puffen2009

26/1 Litenoliv92 + HJohannesson + MariaS02

27/1 Alyina88 + Basbos + mucklis + Berolfine

28/1 Meej + Milamilis + Lisan101

29/1 Alltidvi + Baraentilligen + FruBjörk

29-30/1 carnations + SugarSugar

31/1 Anonym (newbie) + Charliegris + Mudcakemonster

1/2 TouchOfRed

?? Loouiiisee (osäker på när BIM är)

Plus lista:

4/1 Annso123 (BIM 1/1)

4/1 ankmamma (BIM 2/1)

4/1 Matildaa1234 (BIM 2/1)

4/1 FörkenFiaLotta (BIM 3/1)

4/1 Divana87 (BIM 7/1)

5/1 Mawie (BIM 3/1)

6/1 Fialooop (BIM 3-5/1)

8/1 boggielo (BIM 9/1)

8/1 qismet (BIM 11/1)

10/1 josgos (BIM 12/1)

11/1 Hellan (BIM 7/1)

11/1 Tildurr (BIM 16/1)

13/1 Imra (BIM 13/1)

14/1 Woohooo (Bim 13/1)

14/1 Lilj3 (BIM 14/1)

16/1 MammaMia1012 (BIM 15/1)

22/1 Alijoh

22/1 Laes90 (BIM 19/1)

(om du saknas eller ser något som är fel, kopiera gärna listan och lägg till dig själv)

Tror jag letade fram den senaste listan. :)

Tack för att du letade fram listan och la till oss :)
  • HJohannesson

Jag tog ett test igårkväll. Ett sådant superkänsligt. Tyckte mig anade ett väldigt svagt streck. Men om det nu är så känsligt så borde det visat mer nu. Bim-1 idag.

• HJohannesson
    Lucille skrev 2018-01-25 12:39:05 följande:

Måste fråga. Jag tog ut min hormonspiral fredag 5/1. Samma dag hade jag oskyddat sex. Jag borde haft min ägglossning ca 5-8:e. Nu är mensen en dag sen. Kan jag vara gravid, eller är mensen sen pga uttaget?

Om du precis haft hormonspiral kan du nog inte räkna med att menscykel är exakt regelbunden.

Men man kan bli gravid lite när som. Har du testat dig?
  • HJohannesson
    Lucifer91 skrev 2018-01-25 14:16:20 följande:
    De behöver de inte göra, kan va så att du är en av dem som plussar sent.. min väninna plusssade på BIM+9 och de syntes inte på hennes förrän några dagar efter BIM pch då först svag och sen starkare :) så de kan hända något om någon dag :) kram
    Åh tack :)

Plussade på äl+7 förra gången, var dock ivf. Men testet blev starkare från den dagen.
    Men visst kan det vara olika för olika graviditeter :) jag vet när jag hade äl så den var inte sen.
    Jag ska testa på lördag, på kvällen väntar fest. Får jag inget plus då så är jag nog inte gravid :)
  • HJohannesson
    Lucille skrev 2018-01-25 14:16:41 följande:

Har inte bett om någon gissning. Jag frågade om sannolikheten. Jag kommer avvakta med test.

Jag vet inte hur det funkar med hormonspiral. Men det känns osannolikt att man får äl så tidigt efteråt. Hur vet du att du haft äl? :)
  • HJohannesson
    Unknown skrev 2018-01-25 14:44:15 följande:

Jag har plussat :) men ska på vul då jag fortfarande har så ont i ena äggstocken, eftersom jag tidigare haft utomkveds! Hoppas allting går bra för vill stanna kvar i denna lyckobubbla!

Stort grattis!!
  • HJohannesson
    MariaS02 skrev 2018-01-25 16:43:40 följande:

Mina svaga plus har stämt Igårkväll fick jag ett starkt plus på vanligt test. Just nu känns det så overkligt! <3

Vad roligt! Grattis!!!
  • HJohannesson
    A1610 skrev 2018-01-25 16:06:03 följande:
    Hoppas att det blir starkare! Du funderar inte på att ta ett digitalt test där det står direkt om du är gravid? Jag tänker så slipper man det här stressmomentet med att tolka streck.

Testade själv igår på Bim-1, tokblankt :/
    Alltså mina test kanske är blanka i dina ögon hahaha. Jag har stirrat tills ögonen blöder haha.
    Har ett digitalt jag ska ta i morgon eller på lördag :)
  • HJohannesson
    Basbos skrev 2018-01-25 22:13:56 följande:

Hej alla hur går det för er?

Jag tog ett early CB igår och såg två tydliga streck. Men idag har jag haft en sån hemsk mensvärk och nu när jag var inne på toa kom det lite blod på torkpappret. Beräknad mens på lördag den 27 skulle jag tro. Ska nog göra ett test till då.

Det måste inte betyda något.

Ta ett nytt test på lördag kanske?

Det är väldigt tidigt i graviditeten. Jag hade svår mensvärk till vecka 16 tror jag. Men jag blödde inget så av just det har jag ingen erfarenhet av.

Hoppas det går bra för dig!
  • HJohannesson
    emmaisson skrev 2018-01-26 06:23:39 följande:

Jag tror jag precis har plussat. Sitter och skakar. BIM på måndag ÄL+10. Helt sjukt.... vågar jag vara glad?

Jag ser inget test (kollar från mobilen).
    Men är det ett streck så är du gravid :)

Grattis :)
  • HJohannesson

Fick inte gravid idag på digitalt. Känns ändå helt okej. Har 5 kg kvar till vikten innan mitt barn kom, de kg får gärna försvinna innan jag gör om samma resa.

Lycka till alla ni andra! Jag hejar på er!

Svar på tråden BIM JANUARI 2018