• Woohooo

BIM JANUARI 2018

Lilj3 skrev 2018-01-11 14:25:28 följande:

Hörrni nu vet jag inte vad jag ska tro. Tog ett test imorse som var helt blankt trodde jag. Men hade bråttom till jobbet så lämnade bara testet och åkte. Nu när jag kom hem såg det ut såhär.

Vet ju att man inte ska kolla på testen efter tiden gått ut men har det har aldrig hänt mig förut att ett streck dykt upp senare.

Äl+11 idag.

Jag tror det absolut kan vara graviditet. Vänta några dagar och gör ett till säger jag! :) Lycka till!
  • Woohooo

Nu börjar jag bli nervös, hehe. Jag slits åt båda håll.
    Jag testade negativt igår på bim-2, men jag har också känt symptom jag inte känner igen (har aldrig varit gravid).
    ? Har haft ömma bröst i typ två dagar, och sedan igår så kliar bröstvårtorna så otroligt emellanåt, speciellt det högra. Det var hemskt när jag skulle sova. Det kliade sååååå, men så fort jag petade gjorde det jätteont, haha!
    ? Och nu för bara en liten stund sen fick jag lite värk i magen, men det känns inte riktigt som vanlig mensvärk.

Det kan ju vara så att det är mensvärk och mensen kommer till helgen, men hoppet lever starkt än! <3

• Woohooo
    josgos skrev 2018-01-11 20:59:14 följande:
    Jag förstår! Hade inte heller frågat i det läget. Här hemma sitter vi och tänker ut olika lögner inför alla sociala sammanhang, nu när vi plussat, vad vi ska säga om att jag inte dricker. Jag tackar ALDRIG nej till vin, det vet alla som känner mig. Så lögnen måste vara trovärdig.
    Jag vågade fråga, och jag tror jag klarade mig utan misstanke. De hade väntat några extra veckor tydligen, och inte testat tidigare. Men sen kan ju jag (och hon) vara låghormonare ändå. Vi får se vad som händer! :)
  • Woohooo
    Imra skrev 2018-01-11 21:29:28 följande:
    Mina bröst har också kliat, inte gjort så ont. Men kliat!

Vet att testet jag gjorde idag var positivt men man vågar liksom inte tro det och känns ändå som mensen kommer dyka upp på lördag.

Har inte vågat säga något till sambon än. ;)
    Ska du göra ett till snart? Är så glad för din/er skull! Hur länge har ni försökt? Första barnet? :)
  • Woohooo
    Imra skrev 2018-01-12 07:13:14 följande:
    Jag gjorde ett till i morse som av likadant ut. Vet ju att man egentligen ska vänta typ två dagar för att få starkare, men kunde inte hålla mig. Ska ta ett digitalt imorgon på BIM!

Tack är också jätteglad men vågar som sagt inte tro det än. :D<3

Vi har försökt i 8 månader och det är första barnet. Jag år 23 och sambon 26. :D ni då? :)
    Jag är säker på att det digitala testet kommer bekräfta det. Jag hoppas verkligen för er skull!
    Vi har försökt 4 månader med första barnet. Jag är 19 och pojkvännen 25. :)
  • Woohooo
    Gabriela11 skrev 2018-01-12 08:00:05 följande:

Jag har fått min mens inatt tjejer! :( Nästa månad kanske . Lycka till och håller tummarna för er!! Puss

Åh vad synd. Jag håller tummarna för dig nästa månad! :)
  • Woohooo
    stragge skrev 2018-01-12 08:04:31 följande:

Om man tar RFSU testa tidigt på bim borde det väl visa plus om man är gravid? Eller kan man ändå behöva vänta några extradagar? Mitt var negativt igår på bim men fortfarande ingen mens i sikte !

Någon skrev tidigare att 90% får plus på bim, men för 10% dröjer det alltså. Ta ett nytt test om ett par dagar! :)
  • Woohooo
    Jeex skrev 2018-01-12 08:06:32 följande:

Tänkte hoppa in här efter att läst ikapp alla sidor.

Tog ut min p-stav i september efter jag fick ett x i v.8 (hade ingen aning om att jag var gravid)

Fick åka akut med ambulans natten mot 15/8-17 och blev opererad där min högra äggledare togs bort.

Använder mig av NC och äl-tester. Beräknad äl 18/1 och BIM 4/2.

Eftersom det kändes bäst för oss att gå efter rekommendationerna och vänta 3-4 mensperioder så är det här nu första månaden med seriösa mätningar och ett försök på att kanske bli gravida :)

Vi hade egentligen tänkt vänta 1-2 åt till innan vi börja. Men oj vad längtan efter barn slog till efter vårt x.

Åh, vilken dramatisk historia. Jag hoppas verkligen på en bebbe till er! <3
  • Woohooo

Först nu slog det mig att en kanske ska börja med folsyra. Gör ni det? Jag vet om att det ska tas under graviditeten, men har inte tidigare läst om att det kan öka chansen.
    Jag läste dock att det inte alltid behövs om en äter mycket grönt och baljväxter. Då jag är vegan får jag i mig en hel del grönt, men frågan är om jag ska ta folsyra ändå? Vad tror ni? :)

• Woohooo
    Regnbågsmorsan skrev 2018-01-12 13:25:47 följande:

Hej alla,

Ny i tråden. Har gjort tre inseminationer i Danmark. Sista i mellandagarna, hade BIM idag, men natten till igår kom mensen med besked. Skulle ändå enligt kliniken testa idag, visade så klart negativt.

Så nu ska man ladda om igen. Ska beställa tid för äggledarspolning. Samt göra ett ultraljud för räkna foliker för ev hormonstimulerad insemination. Men efter varje minus så känns det alltid tungt att ladda om. 

Denna gången är mensen hemsk med, fruktansvärd mensvärk och rejäl blödning. Mycket mer än vanligt och då blöder jag normalt jäkligt mkt ändå. 

Hoppas det går bättre för alla er andra.

Åh, jag håller tummarna för dig till nästa cykel <3
    Ha en fin helg! :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018