Inlägg från: Googoodolls |Visa alla inlägg
  • Googoodolls

Ni i vecka 5, 6, 7, vad har ni för symptom?

Hej! Är i vecka 6 med första barnet.

Jag börjar nästan tycka mina graviditetssymptom är lite lustiga.
    Jag mår inte det minsta illa, som man har hört att många gör. Jag är inte trött ett dugg, snarare mer pigg. Jag är inte sugen på mat mer än vad jag var innan... jag kissar lika lite som jag gjorde innan (1 gång på natten, två gånger på dagen), i skrivande stund är kl 15.48 och jag har inte kissat sen 8 imorse.

Jag har egentligen inga symptom förutom att jag har molande värk i mage/rygg och magen är svullen. 

Låter inte detta konstigt? Det kanske kommer fler symptom?
    Vad har ni andra för symptom? 

• Svar på tråden Ni i vecka 5, 6, 7, vad har ni för symptom?
  • Googoodolls
    Larinova skrev 2017-12-27 16:08:25 följande:

Haha känner precis som du!! Mår typ överdrivet bra t.o.m bättre nu som gravid? Hur går det ihop liksom. Är också v6 har typ enbart smått ömma bröst och svullen mage thats it.

Haha men vad lustigt! Sjukt att man egentligen ifrågasätter det.. man ska väl vara glad istället :D Så du är också i vecka 6? Vilket datum är det beräknat? :) För mig är det 28 augusti! 

Men vem vet, symptomen kanske kommer senare för oss..?

• Googoodolls
    Larinova skrev 2017-12-27 16:17:08 följande:
    Coolt :D jag är beräknad 24e aug. Men tar en dag i taget... haft ett MA inman för några år sedan och vågar ej ta ut nåt i förskott. De sjuka är att i den förra graviditetem hade jag kräkningar, frossa, illamående, värmevallningar, snabb viktuppgång m.m
    Tråkigt med ditt MA :( Förstår att du inte vågar ta ut nåt i förskott. Jag känner likadant. 
  • Googoodolls
    Jag är bara jag skrev 2017-12-27 16:18:11 följande:

Bara tacka och ta emot! Glad  Redan v.5 läckte jag mjölk, var trött, kissade massor, hade molvärk. Illamåendet och migränen kom v.7. Vissa går ända till slutet och känner knappt nåt så inga symptom i början är inget konstigt alls. Vem vet- allt kanske slår till v.13? Flört

Oj himmel vad symptom du hade! Haha ja jag lovar att det gör det bara därför.. Flört
  • Googoodolls
    Larinova skrev 2017-12-27 16:41:55 följande:
    Ingen fara :) var ändå med en man jag ej ville ha barn med. Har du funderat på att göra VUL? Skulle vilja göra men vill ändå vänta 2 veckor till tror jag.... är supernervös
    Jo jag skulle gärna vilja det, men .. jag väntar nog.
    Jag fick tid för UL i mitten av februari, känns så himla långt dit...
  • Googoodolls
    Lisa1986 skrev 2017-12-28 08:06:41 följande:

Hej allihop,

Plussade imorse, tyckte jag kände på mig att det var nåt på gång då jag haft konstant molvärk hela julen utan att ha mensen i sikte. Jobbigast är det att inte sova ordentligt på nätterna på grund av den. Men annars kommer jag inte på några symptom, möjligtvis lite gasig. Så jag antar att jag är inne i vecka 5 nu.

Nu får vi se hur jag ska kunna vilseleda de andra på nyårsafton ????

Då har vi nog exakt samma symptom! Har också svårt att sova pga den där jävla värken. Som mensvärk. Ovh magen är svullen som om jag vore i 3:e månaden...

Haha jag ska dricka alkoholfritt vin och inte säga något men det blir svårt!
  • Googoodolls
    Lisa1986 skrev 2017-12-28 17:38:09 följande:

Bara för det så köpte jag en flaska alkoholfritt vin på vägen hem, ska bara komma på en bra smusslingstaktik!

Haha bra jobbat ;) på mitt står det alkoholfritt men texten är sååå liten så det kommer nog inte synas! Haha hoppas ditt kommer smaka gott!
Svar på tråden Ni i vecka 5, 6, 7, vad har ni för symptom?