• Elinmedlängtanombarn

Menopur

Hej!
    Jag och min man håller precis på med  IVF på Carl von linne i Upsala-sthlm, de har julstängt just nu och jag ha lite smått panik. Jag har PCOS, började hela karusellen med provera i 10dagar för att få mensen,mensen har kommit men betydligt tidigare än beräknat...... och läkaren sa att jag absolut INTE fick börja med menopur innan den 29/12 (pga att de har stängt) men när jag nu börjar med menopu i morgon så är det inte på mensdag 1 utan på mensdag 6, är allt förstört nu?

En fråga till.... fick nässprayen "Synarela" visst ska jag ta den isamband med insättning av äggen?

Tack!
    Elin

• Svar på tråden Menopur
  • Jag är bara jag

Synarela brukar man börja med före mensen kommer i vanliga fall. Den tar man sen några veckor tills före insättning. Inte i samband med insättning. Men du ska köra korta protokollet och då brukar man inte ta Synarela alls så jag fattar ingenting (har gjort 7 IVF.er själv ska tilläggas). Förklarade inte läkaren hur du skulle ta den?  När man gör korta som du brukar man istället ta en spruta som heter Orgalutran för att förhindra spontan äl och den brukar man börja med runt dag 6.  De borde haft bättre koll på dig, jag misstänker att det är kört nu. Men börja med sprutorna, i värsta fall får du bara avbryta och sen ringer du bums de öppnat igen!

• Mariana79
    Elinmedlängtanombarn skrev 2017-12-28 11:06:04 följande:

Hej!

Jag och min man håller precis på med  IVF på Carl von linne i Upsala-sthlm, de har julstängt just nu och jag ha lite smått panik. Jag har PCOS, började hela karusellen med provera i 10dagar för att få mensen,mensen har kommit men betydligt tidigare än beräknat...... och läkaren sa att jag absolut INTE fick börja med menopur innan den 29/12 (pga att de har stängt) men när jag nu börjar med menopu i morgon så är det inte på mensdag 1 utan på mensdag 6, är allt förstört nu?

En fråga till.... fick nässprayen "Synarela" visst ska jag ta den isamband med insättning av äggen?

Tack!

Elin

Jag har kört korta protokollet 2 ggr med menopur. Den senaste gången skulle jag ta Synarela nässpray i samband med ovitrellen (ägglossningssprutan) och den tog jag för att inte överstimuleras. Jag går också på Carl von Linné. Så det kanske är av den anledningen även du ska ta Synarela?
  • Elinmedlängtanombarn

Jag har fått O sprutor som jag ska ta för att förhindra ?spontan äl/förtidig äl?

Ja... så trist det det blev.

Jo de förklarade allt osv men inte vad som skulle hända om jag fick mensen tidigare än 29-12, de sa bara att jag absolut inte fick börja mes menopur innan den 29/12. O med nässprayen-jag minns inte riktigt o det att inget På anteckningarna jag fick....

• Elinmedlängtanombarn

Å då hoppas jag att det är samma för mig-min make minns det som att jag ska ta den efter nästa besök, hoppas!

Vem går su hospice Linne? Nöjda? Vi har Dr Holte

• Medberoende

Carl von linne kliniken brukarsvara i telefon under en timme under helgerna. Typ mellan 11 &12. Du kan ju testa å ringa trots julstängt eller skicka mail :)

Lycka till!

• Mariana79
    Elinmedlängtanombarn skrev 2017-12-28 14:19:09 följande:

Å då hoppas jag att det är samma för mig-min make minns det som att jag ska ta den efter nästa besök, hoppas!

Vem går su hospice Linne? Nöjda? Vi har Dr Holte

Ring och fråga. Det är ju viktigt att det blir rätt. Vi har haft Tomas och Janne (kommer inte ihåg efternamn) super nöjda med båda två. Lycka till!
  • Mariana79
    Jag är bara jag skrev 2017-12-28 14:25:13 följande:

Det var nåt nytt om Synarelan. Jag var ju tvärtom jag- fick inga ägg alls.

Det är nog ganska nytt att de använder Synarela vid risk för ÖS. Så synd att det inte blev några ägg för dig:(
  • Jag är bara jag
    Mariana79 skrev 2017-12-28 19:08:25 följande:
    Det är nog ganska nytt att de använder Synarela vid risk för ÖS. Så synd att det inte blev några ägg för dig:(
    Det löste sig 9 år senare med ED. Glad 

CvL är bra så jag är lite förvånad att de inte informerat ordentligt nu till ts.
  • Elinmedlängtanombarn

Jag ska försöka få tag i dem och se om de svarar.  Vi har gjort IVF förut men haft ett ganska långt uppehåll av olika orsaker,då också på Linne och samma dr,så jag tror att både dr och vi trodde att allt var glasklart....

• Mariana79
    Jag är bara jag skrev 2017-12-28 19:09:40 följande:

Det löste sig 9 år senare med ED.  

CvL är bra så jag är lite förvånad att de inte informerat ordentligt nu till ts.

Underbart! Grattis till det :) Ja det känns förvånande att de inte är tydligare :/
  • Jag är bara jag
    Mariana79 skrev 2017-12-28 22:43:43 följande:
    Underbart! Grattis till det :) Ja det känns förvånande att de inte är tydligare :/
    Tack!
Svar på tråden Menopur