• Akira Öken

ET eller FET årsskiftet 17-18

Finns det fler som kommer att göra ET (embryo transfer) eller FET (frozen embryo transfer) kring årsskiftet 2017-2018?

Då jag och min man valt att behålla detta helt för oss själva, vore det väldigt fint och värdefullt att ha några att prata med här!

• Svar på tråden ET eller FET årsskiftet 17-18
  • LovisaM

Hej!

Ska göra fet med 5-dagars odlat i början av februari förhoppningsvis????

• Akira Öken
    LovisaM skrev 2018-01-06 16:57:23 följande:

Hej!

Ska göra fet med 5-dagars odlat i början av februari förhoppningsvis????

Vad spännande!

Vill du berätta något om anledningen till att du gör IVF och hur länge du har försökt bli gravid?
  • LovisaM

Har försökt sen i somras, varit gravid några gånger men fått missfall. IVF känns som det lättaste sättet att bli gravid på.

• Medberoende

Hej!

Jag å min man är på tredje "försöket" på ett fet. Vi skulle satt in i november men jag fick inte till en äl. I december fick jag äl försent då kliniken stängde, efter en naturlig cykel. Nu i januari har jag ätit sista letrozol tabletten och ska börja med kontroller och äl tester snart!

Vi gjorde äggplock i oktober men vart överstiimulerad. Det ligger 7st blactosyster i frysen just nu.

• Akira Öken
    LovisaM skrev 2018-01-07 09:17:06 följande:

Har försökt sen i somras, varit gravid några gånger men fått missfall. IVF känns som det lättaste sättet att bli gravid på.

Tråkigt med missfall. :(

Har ni försökt med IVF sedan sommaren 2017?
  • Akira Öken
    Medberoende skrev 2018-01-07 10:58:37 följande:

Hej!

Jag å min man är på tredje "försöket" på ett fet. Vi skulle satt in i november men jag fick inte till en äl. I december fick jag äl försent då kliniken stängde, efter en naturlig cykel. Nu i januari har jag ätit sista letrozol tabletten och ska börja med kontroller och äl tester snart!

Vi gjorde äggplock i oktober men vart överstiimulerad. Det ligger 7st blactosyster i frysen just nu.

Hej! Håller tummarna för att du får ett positivt ägglossningstest snart! Jag känner inte till Letrozol. Är det för att få ägglossning?

Vad härligt att ha så många blastocyster i frysen!

Hur länge har ni försökt bli gravida?
  • LovisaM

Har ett barn efter ivf, gjort 3 fet-försök sen i somras. Inte så många blasto kvar i frysen tyvärr. Blir i värsta fall nytt äggplock denna sommar (då frysen kommer vara tom)

• Akira Öken
    LovisaM skrev 2018-01-07 19:02:40 följande:

Har ett barn efter ivf, gjort 3 fet-försök sen i somras. Inte så många blasto kvar i frysen tyvärr. Blir i värsta fall nytt äggplock denna sommar (då frysen kommer vara tom)

Skönt för er att veta att ni har fått det att fungera hela vägen en gång redan. :)

Hur många har ni kvar?
  • Akira Öken
    LovisaM skrev 2018-01-07 19:41:57 följande:

5 ägg, hittills har alla klarat upptiningen

Så ni har 5 ägg kvar nu? Låter ju väldigt hoppfullt i så fall!
Svar på tråden ET eller FET årsskiftet 17-18