• Akira Öken

ET eller FET årsskiftet 17-18

Finns det fler som kommer att göra ET (embryo transfer) eller FET (frozen embryo transfer) kring årsskiftet 2017-2018?

Då jag och min man valt att behålla detta helt för oss själva, vore det väldigt fint och värdefullt att ha några att prata med här!

• Svar på tråden ET eller FET årsskiftet 17-18
  • Akira Öken
    LovisaM skrev 2018-01-06 16:57:23 följande:

Hej!

Ska göra fet med 5-dagars odlat i början av februari förhoppningsvis????

Vad spännande!

Vill du berätta något om anledningen till att du gör IVF och hur länge du har försökt bli gravid?
  • Akira Öken
    LovisaM skrev 2018-01-07 09:17:06 följande:

Har försökt sen i somras, varit gravid några gånger men fått missfall. IVF känns som det lättaste sättet att bli gravid på.

Tråkigt med missfall. :(

Har ni försökt med IVF sedan sommaren 2017?
  • Akira Öken
    Medberoende skrev 2018-01-07 10:58:37 följande:

Hej!

Jag å min man är på tredje "försöket" på ett fet. Vi skulle satt in i november men jag fick inte till en äl. I december fick jag äl försent då kliniken stängde, efter en naturlig cykel. Nu i januari har jag ätit sista letrozol tabletten och ska börja med kontroller och äl tester snart!

Vi gjorde äggplock i oktober men vart överstiimulerad. Det ligger 7st blactosyster i frysen just nu.

Hej! Håller tummarna för att du får ett positivt ägglossningstest snart! Jag känner inte till Letrozol. Är det för att få ägglossning?

Vad härligt att ha så många blastocyster i frysen!

Hur länge har ni försökt bli gravida?
  • Akira Öken
    LovisaM skrev 2018-01-07 19:02:40 följande:

Har ett barn efter ivf, gjort 3 fet-försök sen i somras. Inte så många blasto kvar i frysen tyvärr. Blir i värsta fall nytt äggplock denna sommar (då frysen kommer vara tom)

Skönt för er att veta att ni har fått det att fungera hela vägen en gång redan. :)

Hur många har ni kvar?
  • Akira Öken
    LovisaM skrev 2018-01-07 19:41:57 följande:

5 ägg, hittills har alla klarat upptiningen

Så ni har 5 ägg kvar nu? Låter ju väldigt hoppfullt i så fall!
  • Akira Öken
    Medberoende skrev 2018-01-08 08:51:40 följande:

Letrozol sänker östrogenet i början av cyklen och när man slutar ta det så producerar kroppen mer än vanligt och man ska då få äl. Dock så verkar min äl funka men den kommer lite senare än vanliga äl. Vi har försökt i två och ett halvt år tror jag nu. Det är gubbens simmare som är få.

Vi vart inkastade i ivf karusellen ganska hastigt i sommras, trodde att vi skulle få vönta ganska länge!

Hur länge har ni hållt på ned ivf?

Tack för förklaring!

Vi gör IVF av samma anledning som ni och började 2016. Verkar dock inte gå så bra med detta försök heller. :(
  • Akira Öken
    Medberoende skrev 2018-01-11 09:50:42 följande:

Jar ni gjort många försök?

Detta är ändå vårt första försk som sagt.

Men ska på vul imorgon, det har dock varit omöjligt att få tag en en gynekolog så jag får snällt ta ledigt från jobbet och åka två timma enkel resa för en undersökning som tar 5min..

Vilken klinik går ni till??

Vi är på Linné kliniken i uppsala

Vi har gjort 2,5 IVF-behandlingar. Tredje insättningen. Ingen har resulterat i någon graviditet. Testdag idag och resultatet var dom väntat, negativt. Vi går i Huddinge.

Lycka till imorgon!
  • Akira Öken
    Medberoende skrev 2018-01-12 09:00:22 följande:

Vad tråkigt! :(

Så har du gjort två äggplock? Det va för jävligt tyckte jag, innan jag fick morfinet så har jag aldrig kännt mig så blottad som då, samt att jag vart överstimulerad så det kändes ändå när dom tömde äggstcocken på vänder sida. :/

Ja, det är tråkigt. :(

Har gjort tre äggplock varav det första endast resulterade i ett ägg då övriga redan hade lossnat. Vid andra äggplocket hade mer än hälften av äggen redan lossnat och inget av de som togs ut överlevde odling efter befruktning. Tredje gången nedreglerades jag innan behandling med sprutor och jag tror det blev 15 ägg den gången.

Din upplevelse av äggplockning låter tuff. Jag har förstått att det varierar mycket från person till person. Jag tyckte att det jobbigaste var första gången. Inte på grund av smärtan i sig utan besvikelsen över att behandlingen i stort sett varit förgäves.
  • Akira Öken
    Medberoende skrev 2018-01-12 19:43:00 följande:

Oj! Ja det låter inge vidare!! Det är ju ännu värre om man inte ens får någon frukt av det :/ Men va hade du för medeciner? Jag hade en spruta som skulle motverka spontan äl, cetrotide tror jag den hette.

Har varit på vul idag iaf, som jag visste så är det ett tag till äl kvar, så det blev en ny tid på tisdag dock på hemmaplan :D

När ska ni göra nästa insättning??kanske missat något svar men ni kanske redan har satt in något redan?

Ja, det här varit jobbigt när behandlingarna inte funkat som tänkt. De har prövat olika sorters läkemedel på mig och behandlingarna har avslutats med ovitrelle eller motsvarande för äggmognad och för att undvika att äggen ger sig iväg för tidigt. Men min kropp verkar vara lite snabbare med att lossa äggen än vad som är vanligt. Vi har blivit lovade att få "tillbaka" ett av försöken om jag inte blir gravid.

Vi har inte gjort någon ny insättning än. Ska eventuellt göra det inom kort. Endast en blastocyst kvar i frysen.

Då är dags för er ganska snart då. Hur känns det för dej?
  • Akira Öken
    Medberoende skrev 2018-01-29 18:01:22 följande:

Lite uppdatering, har mått sådär dom dom senaste dagarna och mår sjukt illa ikväll, tagit ett test som skymtar något. Så jag vill gärna tro att det har fastnat :) Men dock är test dagen inte förrens på söndag ..

Hur går det för er?

Hoppas hoppas!

Själv väntar jag på nästa ägglossning. Den är några veckor bort.
  • Akira Öken
    LovisaM skrev 2018-04-01 17:08:00 följande:

[quote=78417557][quote-nick]LovisaM skrev 2018-01-30 14:28:38 följande:[/quote-nick]Slemhinnan var 11,3 mm och inte treskikt på cykeldag 11.

Fick tid om en vecka för fet men vet inte vad jag ska tro, har alltid haft treskiktad tidigare och trodde att det var viktigt?![/quot

Det blev missfall i vecka 6, tyvärr.

Vad tråkigt att höra! :( Hur mår du?

För oss har det inte heller gått så bra. Vi kommer att göra en ny behandling med början i april.
Svar på tråden ET eller FET årsskiftet 17-18