Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Sprial under narkos

Fick precis rekomenderat narkos av gyn. Fler som vill berätta om hur det går till? Jag har förstått att det går väldigt snabbt? Är man groggy efteråt?

Är rädd att vakna under ingreppet. Avskyr egentligen att vara sövd p.g.a. den rädslan.

• Anonym (K)
    palettjunkie skrev 2021-11-26 14:30:55 följande:

Jag har gjort byte under narkos. Hade först en som barnmorska satt fel som fastnat som behövdes tas ut under narkos och då passade de på att sätta in en ny under själva ingreppet. Var sjukt orolig innan då jag har galet kontrollbehov och det var min första narkos men kan verkligen bara rekommendera. Det var fantastiskt! Man andas i en mask, somnar utan att fatta det sen vaknar man och är lite seg. Har du tur får du mackor och te, det fick jag, haha. Bättre än alla ingrepp jag gjort i vaket tillstånd för man vaknar upp med en minneslucka så är det klart liksom!

Hur lång tid tog det? Det låter mer som en "vanlig" operation?

Jag är lite nojjig att jag inte ska bli ordentligt sövd eftersom det bara är för tre minuter.
  • Anonym (K)
    Anonym (Star) skrev 2021-11-26 15:21:20 följande:

Jag har fått "lättnarkos" i annat sammanhang. Jag somnade inte, men det gjorde inte så mycket, för jag var så lugn och lycklig och sjöng Kent-låtar för den stackars narkossyrran. 

Jag frågade om det var sådan, men gyn sa att det är vanlig narkos.
  • Anonym (K)
    palettjunkie skrev 2021-11-26 16:36:30 följande:

Nej alltså det går jättefort, kanske 7 min.

Jag fick presentation av alla när jag kom in i rummet och insåg att det var flera personer vars enda uppdrag var att hålla koll på att och hur jag var sövd. De håller liksom inte koll på något annat än status för dig. Du är i trygga händer!

Jag är livrädd för att inte kunna göra mig förstådd om det gör ont. Och de sa då att jag kommer sova som vid en vanlig narkos. Hoppas hon inte bara säger det då... Men jag känner att den läkaren säger ärligt som det är.
  • Anonym (K)
    Anonym (Star) skrev 2021-11-26 15:21:20 följande:
    Jag har fått "lättnarkos" i annat sammanhang. Jag somnade inte, men det gjorde inte så mycket, för jag var så lugn och lycklig och sjöng Kent-låtar för den stackars narkossyrran. 
    Har nu tagit beslutet att sätta in en ny spiral så ringde mottagningen. Då säger de att jag inte alls ska bli sövd och sova på riktigt (som de sagt tidigare) utan bara sederad. Antar att det är lättnarkos som du skriver om?

Någon som har erfarenhet av detta?
Svar på tråden Sprial under narkos