70000 steg/vecka..
Jag går ungefär 50 mil vecka. Men jag gillar att promenera till skillnad från andra.
Jag går ungefär 50 mil vecka. Men jag gillar att promenera till skillnad från andra.
Jag snittar på 20000 steg om dagen, vilket blir 140000 steg i veckan. Ca 80 mil i veckan, alltså.
Haha, nej, tittade fel. 20000 steg var toppen. Snittet var 14000 steg om dagen, eller 98000 steg i veckan, över senaste halvåret.
Du går 7 mil på en dag?
7 mil???
Inget jobb då antar jag? 5 tar ju ett antal timmar att gå.
Hur lång tid tar det varje dag?
Då måste du väl ha ett arbete där du promenerar hela tiden?
Har du ingen familj, partner, barn eller sådant?
3, 5 mil per vecka är ju bara 5 km om dagen. Jag önskar ju att alla som inte är fysiskt begränsade skulle röra sig så pass som ett minimum, men inser tyvärr att det inte ser ut så.
Har aldrig förstått varför (friska och oskadade) människor väntar 7 min på bussen för att åka 1 km, när det går i princip lika fort att gå som att vänta + åka bussen.
Ja, men så är det!! Det är bara lathet/bekvämlighet att stå och vänta när man lika gärna kan gå..
Sen kanske samma människor klagar på både det ena och det andra angående sin kropp.
jag går i snitt 40 km i veckan . men ja har 2 jobb också. nu e all min data i mobilnen borta.. minns bara den siffran
hmm jag går minst 10.000 steg och som mest 17.000 är de lite då?
pinsamt haha!! hur mkt ska man gå då?
Antar att 8 av de timmarna är i jobbet som väktare då och resterande 4 timmar är privat. Du har förmodligen inga hushållssysslor att sköta, barn att ta hand om eller dylikt då eller också så promenerar du på natten när sådana saker är avklarade?
Att inte vara utomhus och promenera i 4 timmar per dag (efter jobb) innebär inte att man är lat. Att ta hand om små barn och hushållsarbete kvällstid är inget en gör sittandes på rumpan förstår du. Jag går upp klockan 6 (allra senast) på morgonen, förbereder frukost och gör iordning barn innan jag åker till jobbet. När jag kommer hem från jobbet är det matlagning, läxläsning, disk och undanplock, lek med barn, sagoläsning, blöjbyte, dusch och nattning av barn, tvätt och förberedelser för morgondagen. När allt är klart är kl cirka 22. Du tycker kanske att jag borde gå ut och promenera några extra timmar då eller?
Jag promenerar i snitt 8 kilometer dagligen. Räcker alldeles utmärkt. Lägg till 3-4 styrketräningspass och något löppass i veckan på det plus allt dagligt hushållsarbete och spring efter en liten så uppfyller jag gott en hälsosam rörelsekvot.
Men du är kanske bara här för att provocera...