• TeresB

Inte nu igen! Gjort allting rätt och nu går det åt helvetet ändå!

Lilla Götet skrev 2018-01-02 19:32:16 följande:

Med Nr 1 gjorde vi alla fel med sömnen, han somnade under amningen, på oss och vaggades till sömn. Än idag har han jättesvårt att somna själv och han är 5 år gammal! Så med Nr 2 var vi supernoga att lägga henne vaken sedan BB. Och det lönade sig, hon somnade alltid själv och sov i eget rum genom hela natten sedan 6 månaders ålder. Nu är hon 1 1/2 och började klättra ur sin spjälsäng så vi var tvugna att byta till den stora sängen fast utan ben. Och allt vårt hårda jobb är som fulkomligt bortblåst!!! Hon vill inte somna själv och springer ut till oss och vi bär bort henne och så håller det på i 87 gånger på en timme och sen måste vi ligga bredvid för att klockan blivit för mycket. Och då vaknar hon ju naturligtvis på natten och undrar vart vi är. Det är ett jävla helvete åter igen. Jag pallar inte det här. Jag har inte sovit på 5 år och nu ska det här helvetet vi upplevt med sonen upprepar sig trots att gjort allting rätt!!! Vad gör vi nu? Några förslag =(

När barn nr 2 kom köpte vi en enorm säng.

Nu är de snart 5 resp snart 2. Lillan har en växa säng på min sida och vår stora har en tjockare madrass på pappans sida( på golvet) han sover i sin säng i rummet bredvid oss men om han vaknar kan han komma in och lägga sig i vårt rum utan att väcka oss. Tids nog sover de väl själva i egna rum.
  • TeresB
    Charlotte N skrev 2018-01-05 07:18:38 följande:

Ja vet du, jag tror det är ett ganska bra wake up call ibland. Ta alla föräldrar som har barn med olika nedsättningar och diagnoser som har dessa problem hela livet. De är ganska många. Här pratar vi om en övergående period, ganska kort också, relativt sett. Sen kan man säga att man ger sina barn närhet osv, men uppenbarligen tycker inte barnen det räcker. Precis som att ni vill umgås med er partner en stund på kvällen och sen ändå sova ihop...

Men det hjälper ju inte. Ska man ta de som har barn med funktionsnedsättningar i varierande grad och mist sin assistans och jämföra med dem vars barn dött?

De har ju iaf sina barn!

Det är inte vettigt. Klart man måste få tycka att det är tufft och be om råd, stöd och hjälp. Med ditt tänk skulle knappt en själ i vårt priviligierade land få vara annat än evigt tacksamma.
  • TeresB
    Charlotte N skrev 2018-01-05 07:49:43 följande:

Det som är orimligt är att tycka "allt går åt helvete" för att barnen inte kan somna själva.

Ja ja.. kanske att man är trött, sliten, ledsen, känner sig misslyckad och använder lite starka ord.

Tar det lite långt.. lite som du gjorde.

Har ni ingen förståelse alls?

Varför inte tänka på hur man själv hade det om man tyckte att det var någon del som var jobbig och ge lite pepp.

Skulle det kosta så mkt att vara lite stöttande?
  • TeresB
    Charlotte N skrev 2018-01-05 15:05:17 följande:

Fast om du läser mitt första inlägg försökte jag vara precis det. Dock så fick jag direkt höra att jag minsann har så stora barn (yngsta är 1 år) att jag inte minns hur det är. Då blev jag lite sur:)

Jag missade det och det var ju en onödigt kommentar. Även de som har stora barn har ju haft små och sålänge de inte 50 år så kommer man nog ihåg.

Men varför hugga och dra saker till sin spets. När man står där och känner sig som en trasa så hjälper det ju föga att vissa har det värre. För det finns i princip alltid de som har det värre. Och ibland kommer man fram till det och då får man perspektiv. Men för min del händer det aldrig när man är mitt uppe i utan lite senare.
Svar på tråden Inte nu igen! Gjort allting rätt och nu går det åt helvetet ändå!