Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
Jag känner inte igen mig. Jag tittar på TV, läser tidningar och kollar nätet, men märker inte av något generellt manshat. Jag läser debattinlägg där olika människor belyser samhällsproblem. Jag ser inslag på nyheterna som handlar om saker som inte står rätt till i världen. Men jag som man, känner inte mig hatat/hotad av detta. När jag var liten och vi ungar var ute på gården och lekte i bostadsområdet där jag växte upp så kunde det hända att det blev bråk om någonting. Då kunde det också hända att min mamma eller någon annan vuxen som såg detta från balkongen eller fönstret kom ut och rev i åt oss. Skällde ut hela högen ungar, bara så där liksom. Det hände ibland att jag på kvällen när jag och brorsan gick in, beklagade mig över att ha fått skit för någonting jag inte varit delaktig i. Min mamma brukade bara titta på mig och säga: Du vet själv vad du gjort och inte gjort. Har du gjort fel så skall du baske mig lyssna också och om det är så att du är helt oskyldig, jamen då behöver du ju inte ta åt dig då. Så nej jag tar inte åt mig personligen och känner mig inte hatad eller påhoppad. Jag är glad att någon sätter fingret på problemet som vi ALLA vet finns där. Och om du vet med dig att du har gjort någonting fel, då skall du baske mig lyssna också.