Inlägg från: Anonym (JK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JK)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Anonym (et) skrev 2018-01-02 20:24:16 följande:

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

Feminismen har haft stort inflytande. Då blir det så.
  • Anonym (JK)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-05 18:35:10 följande:

Nu har jag ägnat mig åt att läsa tidningar på nätet och tänkte mig länka till dagens skörd av manshatande artiklar dessvärre var det tämligen tunnsått

Det beror på hur du ser det. Det går att göra karriär på att hata män eftersom medierna släpper fram dig. De publicerar manshat och framförallt ger utrymme åt manshatare. Försök samma sak med att hata kvinnor och du är i frysboxen direkt.
  • Anonym (JK)
    Anonym (JK) skrev 2018-01-05 18:52:49 följande:

Det beror på hur du ser det. Det går att göra karriär på att hata män eftersom medierna släpper fram dig. De publicerar manshat och framförallt ger utrymme åt manshatare. Försök samma sak med att hata kvinnor och du är i frysboxen direkt.

Zara Larsson är ett bra exempel i sammanhanget men det finns mängder av politiker (Gudrun Schyman m.fl), journalister (Linda Skugge m.fl.) och mediaprersonligheter som fått fri väg upp till viktiga maktpositioner genom att hata män.
  • Anonym (JK)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-05 19:28:27 följande:

Trodde att Zara var en ung sångerska men tydligen är det tydligen är det inte genom musiken hon fått framgång utan något helt annat

I Sverige har hon även fått en opinionsbildande roll. Konstigt att du missat det.
  • Anonym (JK)
    Korv med mos skrev 2018-01-05 19:35:32 följande:

Hat är aldrig bra.

MEN..

Om vi tittar objektivt på manshat vs kvinnohat, hur yttrar det sig? Hur drabbas män och kvinnor?

Kvinnohat: kvinnor förföljs, våldtas och hotas. Kvinnohatarna ger sig aktivt på kvinnor. Kvinnor är rädda för sina liv.

Manshat: män ignoreras, ifrågasätts och i värsta värsta fall hängs ut offentligt om de begått ett brott. Manshatare håller sig borta från män, vill hells inte ha dem i sin närhet. Manshatarna drar sig undan. Män känner sig kränkta och ouppskattade.

Ser du en skillnad här i väsentlighet mellan kvinnohat och manshat (som är en motreaktion på kvinnohatet)? Vilket av dessa hat är viktigast att ta itu med först?

Hat föder hat. Att inbilla sig att man ska komma till rätta med kvinnohat genom manshat är urbota naivt och korkat.
  • Anonym (JK)
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-05 19:48:36 följande:

Hon vet väl hur man marknadsför sig själv men hon får också en hel del skit för det.

Ja, hon är duktig på att marknadsföra sig själv. Du tycker inte att det är märkligt att man marknadsför sig själv genom att hata män i Sverige?
  • Anonym (JK)
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-05 20:18:49 följande:

Det är inte så genomtänkt att säga att man är en "manshatare" men hon verkar ändå inte vara en riktig manshatare.

Jag tror inte hon är en manshatare men hon utger sig för att vara en, då det är ett lätt sätt att vinna poäng i Sverige.

Om du säger att du hatar män, utger du dig för att vara en manshatare. Om du sedan gillar vissa individer som är män motsäger inte det att du är manshatare.
  • Anonym (JK)
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-05 21:23:22 följande:

Det är dumt att sätta samma etikett på sig själv som riktiga manshatare, ha dem som förebild och sprida deras idéer. Jag tycker att det är rätt att kritisera henne för det men om man bara säger att hon hatar män kommer hon undan genom att förklara definitionen av manshat.

Hon kommer undan för att det är ok att hata män i det svenska medielandskapet.

Lycka till att säga det hon sagt om någon annan grupp i Sverige. Hade hon gjort det om någon etnisk grupp hade hon blivit dömd för hets mot folkgrupp. Hade hon sagt det om kvinnor hade hon förlorat sina uppdrag.
  • Anonym (JK)
    Anonym (50) skrev 2018-01-07 12:37:22 följande:

Sammanfattar rätt bra mina egna reflektioner. Den enda skillnaden är att jag för 10 år sedan flyttade utomlands och har bott i flera länder sedan dess. Efter ett tag noterade jag att det manshat jag nästan kommit att förvänta mig inte finns i andra länder. Det blev ännu bättre sen jag, med få undantag, slutade konsumera svensk media. Deras narrativ är ständigt att allt är kollektivt mäns fel. Analysen i utländsk media är oftast mer djupgående.

Skulle tro att det blir bättre dock. Finns redan tecken på uppvaknande och det blir svårare och svårare för Sverige att leva som en isolerad ö, i synnerhet när man paradoxalt nog vill ta in halv världen och inbillar sig att de ska ta efter de "rätta" vänsterfeministiska värderingarna.
  • Anonym (JK)
    Attraktiv skrev 2018-01-07 18:18:55 följande:

Våld mot kvinnor är fruktansvärt

Vadå våld mot kvinnor. Det finns utsatta för våldsbrott ja. Finns ingen anledning att göra det könsbundet.
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?