Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
Måste säga att jag på allvar börja tröttna på det ständiga klagande på svenska män. Det verkar gränsa till blint hat bland många kvinnor. Det finns områden i det svenska samhället där män är strukturellt missgynnade. Exempelvis är män överrepresenterade vad gäller missbruk, risk att bli social utslagen, självmord, arbetsplatsolyckor, resultat och möjligheter i utbildningssystemet, skilsmässor med mera... Men detta får ingen samhällelig uppmärksamhet eller erkännade från politiskt håll. Allt fokus är på de områden där kvinnor missgynnas. Det är som männen inte räknas. Dessutom får männen kollektivt skuld för allt, trots att Sverige brukar ses som ett föregångsland på de flesta områden. Jag försöker hålla det borta, men min syn på svenska kvinnor har påverkats negativt under senaste tiden på grund av detta. Jag inser att detta inte är rättvist men det bygger på känslor som byggts upp under senaste åren. Ett mer konstruktivt initiativ vore att starta någon form av upprop, typ #mänfinnsockså. Det borde vara öppet för både män och kvinnor och på så sätt kunna skilja de kvinnor som eftersträvar sann jämställdhet från hatarna som verkar dominera debatten. Tror att ett sådant upprop skulle kunna få brett genomslag.