Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 12:40:29 följande:
    Så skolor utformar läromedelsmaterial utifrån ideologier vilka skulle dessa vara och vem bestämmer vilka läromedel det finns tillgängliga att köpa in.

Det är alldeles utmärkt att hänga ut förövare så att unga människor vet att man inte behöver skämmas om man gapar högt när man blir utsatt för de som inte fått med sig hemifrån hur man uppför sig bland andra.

Varför läser man krönikor och debattartiklar om man blir upprörd över dessa, jag läser inte debattartiklar av vaccinmotståndare, prostitutionsförespråkare, de som är emot aborter, de som vill införa sambeskattning, de som anser att barn ska hemundervisas osv. för jag anser att de inte står för något jag är intresserad av.
    Hur man läger upp en kurs och vad den innehåller är lärarens uppgift inte skolans och absolut inte något som ska vara politiskt styrt. Eller menar du på fullt allvar att du tycker det är bra att undervisning och vad som ingår i varje ämne styrs politiskt?

Möjligen så länge förövaren är skyldig till det hen hängs ut för. Du kanske tycker det är ok att din son hängs ut godtyckligt i skolan för en påstådd trakasseri utan att få en chans att försvara sig, men jag är inte riktigt ok med det. Sen blir det ju kanske lite jobbigt om den kulturen sprider sig till andra ändamål. Vi kanske ska ha anslagstavlor i skolan med "veckans mobbare", "veckans fulaste", "veckans jobbigaste". Jag menar vadå, uthängning är ju ett skitbra verktyg som man kan använda för alla möjliga ändamål.

Varför man läser krönikor? För att bilda sig.
    Jo det är uppenbart att du inte ser någon poäng i att läsa saker som inte passar in i din världsbild. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 13:12:24 följande:
    Eller hur, vadå ?extrem?? Hon syns i tv, radio och i samband med andra välkända feministiska profiler på instagram (tex Cissi Wallin, Elaine har tagit upp henne flera gånger och hon har attackerat en mängd kända kvinnor som tex Blondinbella och Jessica Almenäs (!). Fy fan, stackars Jessica...
    Ja, tyvärr är det ganska typiskt för feminister att inte se några problem inom rörelsen och vifta bort precis allt som "äh det är bara ett fåtal extremister".
    Att man genom att göra så både accepterar och normaliserar manshat och att det bidrar till att svartmåla hela rörelsen verkar man inte fundera så mycket kring. 
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 12:40:29 följande:
    Så skolor utformar läromedelsmaterial utifrån ideologier vilka skulle dessa vara och vem bestämmer vilka läromedel det finns tillgängliga att köpa in.

Det är alldeles utmärkt att hänga ut förövare så att unga människor vet att man inte behöver skämmas om man gapar högt när man blir utsatt för de som inte fått med sig hemifrån hur man uppför sig bland andra.

Varför läser man krönikor och debattartiklar om man blir upprörd över dessa, jag läser inte debattartiklar av vaccinmotståndare, prostitutionsförespråkare, de som är emot aborter, de som vill införa sambeskattning, de som anser att barn ska hemundervisas osv. för jag anser att de inte står för något jag är intresserad av.
    Istället för att sticka huvudet i sanden och så borde du kanske läsa på lite.
    Det här är ett exempel på hur undervisning INTE ska bedrivas i en demokrati

www.svd.se/sa-blev-genusvetenskap-overkyrka-i-lund

• Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 13:31:06 följande:
    Så lärares ideologi styr undervisningen och inte vad som står i läroböckerna.
    Hänga ut mobbare borde vara en bra idé istället för att hålla tyst för att undgå att bli utsatt själv dessutom är sextrakasserier en form av mobbing. Veckans fulaste är mobbing och ska självfallet inte vara tillåtet.

Krönikor är inte mer bildande än diskussion vid fikabordet eftersom både krönikor och debattartiklar endast är någons eller någras åsikter och inte fakta
    Lärarens KUNSKAP styr undervisningen, det är därför hen är där, hen är inte där för att hjärntvätta ungdomar i en viss ideologi.

Så du menar på allvar att allmän uthängning är något man borde implementera i skolan. Vem avgör vem som ska få hängas ut och för vad i en skola? Ska man ha ett uthängningsråd? 

Krönikor eller diskussion vid matbordet,  sak samma, huvudsaken är ATT man diskuterar saker och inte stoppar huvudet sanden och blundar för allt som inte stämmer med vad man själv tycker. Det du förordar är att man bara ska titta bort och inte föra någon diskussion öht när det gäller kritik mot feminism, men tydligen går det alldeles utmärkt att föra debatt och kritisera högljutt när det gäller i andra fall.
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 14:03:36 följande:
    Jag är kvinna och utsattes under skoltiden av ett antal killar så till den grad att jag på egen hand löste detta genom att sy tryckknappar i mina trosor och linnen/t-tröjor så att det inte gick att dra upp kläderna och tafsa på brösten.De som blev utsatta var de som var tidigt utvecklade 
    Det här är ju så typiskt feministiskt, man har på något sett ansett sig blivit illa behandlad och då gör man sina upplevelser till norm och alla män till förövare och  anser man sig ha rätt att behandla män minst lika illa och kallar det för jämställdhet när det egentligen borde kallas för hämnd.

Har man ärr efter dåliga erfarenheter så borde man söka hjälp för det inte ta ut det på hela den manliga befolkningen.
  • Anonym (man)
    FDFMGA skrev 2018-01-04 15:31:28 följande:
    Jag har inte bara koll, jag kan dessutom läsa och förstå - inte bara tidningar utan också inledningsinläggen i trådar på Familjeliv.

Här påstår ts att man kan ta vilken tidning som helst och upptäcka oändligt många hatartiklar med budskapet att vita män bara ska hålla tyst.

Ingen tycks kunna ge exempel på dessa artiklar, det förvånar mig inte eftersom dessa bara är hjärnspöken hos personer som verkar ha ett oändligt behov av att få känna sig kränkta..
    Nej du har absolut ingen koll, för om du hade haft koll så hade du inte suttit och påstått att det enbart finns i "extremistiska bloggar"

Det har lagts ut en rad exempel på människor som sprider manshat och hur man försöker tvinga in genus i skolor. Att du inte godkänner det som exempel är föga förvånande, inget duger någonsin som exempel eller bevis för att det öht existerar manshat inom feminismen. Allt, precis allt viftas bort eller bagatelliseras. Som svar på din fråga varför ingen lägger ut något exempel är förmodligen för att alla vet att oavsett vad man lägger ut som exempel så kommer det viftas bort eller borförklaras. 

Folk är inte blinda eller korkade, bara för att feminister väljer att blunda för extremismen inom feminismen betyder inte att den inte existerar eller är utbredd.
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 16:37:04 följande:
    Fast jag tror alls inte att alla män är förövare eftersom mina upplevelser genom livet inte rört alla män och killar däremot har samma grupp av killar utsatt flera tjejer och inte bara mig och dessutom fortsatt att uppföra sig illa från mellanstadieåldern och upp i vuxenålder.

Varför de killar som inte sextrakasserar andra inte stoppar dem som gör detta är märkligt eftersom de som inte uppför sig illa är i majoritet 
    Varför stoppar inte kvinnor andra kvinnor som beter sig illa?
  • Anonym (man)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 16:46:13 följande:
    Men eller hur. Bara här i tråden ursäktas ju Lady Dahmer av feminister. Kvinnliga chefer tillåts bete sig som svin och kvinnliga mobbare stoppas inte av andra kvinnor heller.
    Exakt, tydligen är det inte samma höga krav på båda könen, men ändå kallar man det för jämställdhet? Kom igen....
  • Anonym (man)
    FDFMGA skrev 2018-01-04 17:14:39 följande:
    Du har nog missförstått det där med bevisbörda.

I ts står det att det finns oändliga exempel på manshat i vilken tidning som helst, varför inte ge några exempel, till exempel från SvD eller någon annan. Den person som tog Lady Dahmer eller vad hon kallar sig som exempel var noga med att påpeka att han inte ser samma manshat som ts påstår sig se i tidningarna.

Skolor som du tar som exempel är irrelevant, dels är en skola ingen tidning och dels kan man inte tilltro en antifeminist förmågan att ta del av ett sammanhang utan att drabbas av lättkränkt känslodaller.
    Och du slingrar dig i vanlig feministisk anda eftersom tråden handlar om utbredd hat mot män där tidningar är ett av många exempel. Därav namnet på tråden "Hur står man ut med all manshat i Sverige" och TS fråga "Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. " Men givetvis vill du flytta fokus från huvudfrågan och diskutera teknikaliteter.

Ja, allt är är kritiskt mot feminismen är givetvis irrelevant,lättkränkt känslodaller enligt feminister själva, inte speciellt förvånande.
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 17:22:07 följande:
    Fortfarande en bloggare som man får leta på nätet för att hitta och inte som Ts påstår manshatande artiklar i alla tidningar man öppnar.
    En bloggare som medverkar i Sveriges Radio?. Och tråden handlar fortfarande om utbrett manshat och varför, inte enbart om exakt hur det sprids. 

PS! Du har fortfarande inte svarat på om inte kvinnor också borde stoppa andra kvinnor som beter sig illa mot män?
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?