Inlägg från: Anonym (Blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blä)

Har separerat/sparkat ut min sambo - hon var oduglig

Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:18:11 följande:

Hon frågade vart hon skulle ta vägen, jag svarade att det inte är mitt problem. Sedan frågade hon om detta var tacken för "allt hon hade gjort". Men jag gav henne 2 timmar att packa och ta med sig det lilla som var hennes. När jag sedan kom tillbaka efter några timmar så hade hon dragit. Och via en gemensam vän vet jag att hon bor hos sina föräldrar för tillfället. 

Om hon var skriven hos dig så har du ingen rätt att kasta ut henne med två timmars förvarning. Synd att hon inte visste sina rättigheter.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:38:09 följande:

Nä precis, där ser du.. inte ens det visste den människan. 

Säger ju mer om dig som utnyttjar det.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Saga) skrev 2018-01-03 15:39:53 följande:

Antagligen visste hon om det och tog sin chans att försvinna fort som fan utan massa problem.

Att hon har det bättre utan honom är klart. Men att bli utkastad ifrån sitt hem på två timmar är inte okej.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:40:55 följande:

Jag var så irriterad på henne att hon insåg att det var bäst om hon bara försvann. 

Varför ansåg du att hon skulle sköta ALLA hushållssysslor?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:43:45 följande:

Hon var överflödig och skulle bort. Jag är så trött på den människan att jag hade kastat ut henne även om hon visste om det. Hon var och är ett avslutat kapitel, PERMANENT. 

Ja det låter ju bra för henne. Men du betedde dig ändå fel.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:44:50 följande:

För att hon jobbade betydligt mindre än mig och hade mer tid över. 

Betalade du henne för det då?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Saga) skrev 2018-01-03 15:44:40 följande:

Nej det är inte ok med så kort tid men kan ändå tänka mig lättnaden och att då samla ihop sina saker går fort. Och med tanke på att föräldrarna tog emot fort så kände de nog till problemet i hemmet.

Nja lättnad tror jag inte hon kände fören hon faktiskt var därifrån. Att hon har det bättre utan ts tror jag de flesta är överens om. Men ts beteende var vidrigt.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:47:09 följande:

Jag skiter helt i det. Det är min bostad. Hon äger ingenting där. Vilket hon insåg. 

Det är ingen som har sagt att det inte är din lägenhet eller att hon inte skulle flytta. Men hon bodde där, hon var skriven på din adress. Hon har också rättigheter. Att du kastar ut henne på två timmar är fel, du vet till och med om det, men skiter i det. Det säger ju en hel del om dig.
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:47:39 följande:

Nej. 

Varför? Så hon ska behöva göra allt hemma och betala hälften? Det är rättvist menar du?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:54:05 följande:

Ja, henens rättighet var att lämna bostaden. Jag var till och med snäll och gav henne 2 timmar att fixa. 

Om hon hade velat så hade hon kunnat bo kvar i 3 månader. Det är hennes rättighet. Du var inte snäll, du var ett svin.
Svar på tråden Har separerat/sparkat ut min sambo - hon var oduglig