• Lillflickan

Gravid efter IVF BF AUG 2018

Vad tysta ni andra är. Känns som om jag håller monolog för mig själv.

Var på ultraljud idag igen. Det är en stor bebis där inne, inte konstigt att det känns som om jag spricker :). De uppskattade den till 900g, 26% över. får se var det hör slutar.. Allt såg i alla fall bra ut. Vi fick inte veta kön den här gången heller. En rackare till att gömma sig.

• Lillflickan

Oj Milla, det låter lite jobbigt. Skönt att det ser bra ut! Jag kan inte så mycket om att vara RH-negativ. Bra att de håller det under uppsikt.

Eftersom de tror att sonen kanske kom tidigt för att det var för trångt i livmodern så blir jag lite nervös att den här är stor. Men i v30 mätte de sonen till 1800g men när han kom två veckor senare vägde han 1600. Så det är väl inte så exakt.

Solen, det är ingen höjdare att vara sjuk som gravid. Jag tycker det är tillräckligt jobbigt ändå. Hoppas du får vara frisk nu. Mannen vände med sonen utanför förskolan i veckan och gick hem igen. Magsjukelappen uppe och det vill bi verkligen inte ha. Borde inte sjukorna lugna ner sig snart?

• Lillflickan

Milla, ja det är ju bra att de har koll. Ju tidigare de upptäcker att något är konstigt desto bättre.

Träffade läkaren igen idag. Den här gången en som kom ihåg när sonen föddes. Hon skulle prats ihop sig med de andra läkarna jag haft och se till att jag inte fick träffa för många olika läkare. Det kändes bra. Allt såg bra ut också vilket kändes lugnande.

• Lillflickan

Hoppas moderkakan flyttar sig!

Ja, det ska bli skönt med ledighet. Ska till läkaren den 5 juni. Blir troligtvis helt sjukskriven då. I vilket har jag semester efter midsommar så jag har nedräkning jäs också. Känner att jag har börjat trappa ner ganska mycket på jobbet. Har inget stressigt kvar att göra vilket är väldigt skönt.

• Lillflickan

Det är så härligt att komma förbi de där veckorna tills bebisen kan klara sig. Är i v27 så om några veckor till så känns det ännu lugnare.

Börjar känna att det ska bli skönt att gå hem. Å andra sidan är det ganska kul på jobbet nu när jag inte har några stressiga uppgifter, gör ganska kul saker i lugn takt och jobbar lite mindre.

Vi har mycket saker kvar efter sonen, men vi har samlat in det vi har från alla håll det har varit utlånat. I helgen ska vi gräva fram bebissängen ur förvaringen. Lite nytt har vi också unnat oss som liggdel och babyskyddsadapter till resevagnen. Sugen på att handla första outfiten till bebisen också. Annars har jag mest unnat mig själv en gravidkudde och sköna kläder.

• Lillflickan

Nu är jag helt sjukskriven för att vila mycket. Känns konstigt att veta att jag inte ska jobba mer på ett år.

Börjar närma mig tidpunkten då jag hamnade på sjukhuset med sonen. Känns lite läskigt. Hoppas verkligen det går bättre den här gången.

Jag började packa väskan idag. Tänkte det kunde vara bra att vara lite mer förberedd den här gången. Så nu är saker till mig packade. Nästa vecka ska jag kolla igenom bebiskläderna. Kanske ta en tur till stan och köpa in något nytt trots att mannen tycker vi ska vänta.

• Lillflickan

Jag oroar mig för sammandragningar. Jag har sammandragningar ungefär var femte minut typ hela tiden. En del svagare, en del starkare. Hoppas verkligen att det inte sätter igång något.

• Lillflickan

Var hos läkaren idag. Allt var lugnt än så länge. Preliminärt snittdatum om en månad. Deadline satt...

• Lillflickan

Skönt att få ta det lite lugnt ett tag innan bebisen kommer. Tyckte det var tungt på jobbet innan jag blev sjukskriven trots att mitt jobb är allt annat än tungt. Passa på att ta det lugnt och ha det mysigt tillsammans.

Mysigt att shoppa till bebisen. Jag tog mig friheten att inhandla två omgångar kläder trots att mannen tyckte jag skulle låta bli. Får de vad det blir för storlek på bebisen om den kan ha något av det. De hotar med stor bebis, men den borde inte vara så stor om den kommer i v36 ändå tycker jag. Förra gången hade vi en liten som hade storlek 44 i tre månader så det känns ovant.

Annars har vi det mesta sen förra gången. Då hade vi inget innan utan fick åka från bebisen på sjukhuset och inhandla de första kläderna och mannen fick köpa allt annat nödvändigt. Barnvagn och bilstol hade vi precis beställt och de kom innan vi kom ut från sjukhuset som tur var.

• Lillflickan

Usch då Milla! Hoppas det lugnar ner sig och du går vänta lite till.

Med sonen hamnade jag på sjukhus i v 30+ någonting. Var då öppen 1cm och tappen var 1cm kvar. Fick ligga still och massa mediciner och han stannade inne i ca till v32+3. Jag hade då ingen aning om hur det var att föda för tidigt och risker och trodde bebisen skulle dö. Men även om det låter tidigt, och det är det ju också, så har det ändå gått så långt att det med största sannorlikhet går jättebra och att bebisarna inte kommer att få men efteråt. Men varje dag är ju extra bra om de stannar. Håller tummarna för att det dröjer ännu ett tag.

Svar på tråden Gravid efter IVF BF AUG 2018