Bf juni-18
Väntar på lilltjejen 28 juni. Min första. <3
Väntar på lilltjejen 28 juni. Min första. <3
Varit på RUL idag!! Så skööönt att slippa oroa sig mer nu! Allt var bara bra och lillan levde rövare därinne. :)
Förstod också att ?gaserna? jag haft de tre senaste veckorna faktiskt var rörelser! Jag som var så orolig för att jag inte kände något! Fast jag googlat ihjäl mig på saken så vågade jag inte tro det förrens jag såg det.
Nu ska jag bara njuuta! :)
Någon mer som är hungrig nästan hela tiden? Jag har haft lätt för att bli hungrig i hela mitt liv, men de senaste dagarna har jag märkt en markant stegring. Jag äter nu kvällsfika rätt innan jag lägger mig och vaknar ändå vrålhungrig på morgonen.
Igår åt jag en hel plankstek till kvällsmat och två timmar senare blev jag sugen på en macka!
Om det är så här redan nu, så undrar jag hur det ska bli sen! :)
Tror dock att jag ätit lite för lite en period, har vant mig vid (för) små portioner pga aptitlöshet. Har inte haft ngn mage heller. Dock är bebis helt normalstor. De senaste dagarna har både mage och hunger växt! Här ska ätas!!
Precis, vi får trycka i oss bäst vi kan! :)
Sitter här nu med en stor portion havregrynsgröt, en apelsin och en macka. Satsar på att gröt ska hålla mig mätt lite längre. :)
Hej allihopa! Är i v 20+3 och hade RUL förra fredagen. Allt såg bra ut och vi fick reda på att vi väntar en flicka (vilket jag hade gissat på, hehe).
En fråga till er som gjort RUL, fick ni reda på hur lång fostret var från huvud till fot? Vår BM nämnde ingenting om det utan mätte bara huvud och lårben. Ångrar att jag inte frågade (inte för att det spelar så stor roll, men är nyfiken av mig).
Jag har gått in i vecka 22 idag, vad tiden går fort! Nu har magen börjat växa också, så nu ser jag äntligen gravid ut. Bara mammabyxor eller joggingbyxor med resår passar nu.
Rummet till lillan är klart, men är snickarbod just nu. Sambon jobbar på med att få färdigt badrummet brevid. Möbler blir en kombo av arvegods och Ikea. Ska sova i samma vagga som pappan OCH svärfar sov i. <3
Har börjat kika på dekoration och tapeter, det finns ju så mkt sött, hur ska man kunna välja?! :)
Äsch, då är den goda tiden över. Har börjat få ont i ryggen vid svanken. Har väldigt breda höfter, så trodde jag skulle slippa undan ett tag till.
Hade en bebis på besök idag! En månad gammal! Fick hålla i henne, jag som aldrig hållt i en bebis! Nu längtar jag ännu mer till juni!
Åhh, vad mysigt! Skönt att jag inte är den enda utan bebiserfarenhet. Men man lär sig nog fort. Hoppas jag :P
Jag och min sambo skojar lite om att ingen av oss kommer våga röra bebisen när han kommit ut. Är lite nervös faktiskt...
Oj, vad annorlunda reglerna är här i Norge. Jag har bf 29/6 och påbörjar föräldraledigheten den 8/6 vare sig jag vill eller inte. Det är lagstadgat att alla gravida ska vara lediga de tre sista veckorna. Det är skönt att det är lag på det, så slipper man känna press från jobbet.
Men det gör också att om bf blir försenat, så kan man ha förbrukat upp till 5 veckor redan innan bebisen är född.
Vi har nu mer eller mindre bestämt oss för att vara hemma tills hon är 25 månader. Ekonomin tillåter det, så då tänker jag att varför inte. Ekonomin blir ansträngd, och förlorar lite pension, men det är det värt.