Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

BIM Februari

Rebeccccs skrev 2018-01-18 15:58:32 följande:

LunaLo, vad kul att vi båda ska prova krämen. Varför provar du krämen? Vi som provar krämen den här månaden kan väl dela erfarenhet om den här? Jag ska börja med den på lörd, räknat från dagen jag ska ha mens nästa gång och 14 dagar tillbaka. Hoppas att detta ska stämma.

Alltidvi- tack för förklaringen! Nu förstår jag mycket bättre. Då har alltså ägget gott om tid att fästa så då är problemet något annat alltså.

Om intimtvål dödar spermier vet jag inget om. Men jag läste att vanligt glidmedel bildar en barriär och kan stoppa många spermier (!), så vi gick på det och köpte en spermievänlig. Sen om det bara är bluff och båg , det vet jag inte.

Tänk på att vara helt säker på att ÄL varit när du börjar smörja. Annars kan krämen göra så att du inte får någon ÄL. Det är ju det progesteron gör, den hindrar att fler ägg släpper när ett ägg väl släppt och sen så klart hindrar att mensen inte kommer direkt efter ÄL. Så börja inte smörja förrän du är heelt säker på att du ägglossat!

Intimtvål används ju inte i slidan, och de är ju gjorda för att inte ändra ph-värde åså så det är ingen fara. Glidmedel bör helt undvikas då det stör miljön för att spermierna ska överleva. T.o.m. saliv stör miljön. Helst ska inget tillsättas så att det fertila sekretet får göra sitt :)

• Anonym (Hanna)
    maria1992 skrev 2018-02-04 16:50:47 följande:

Någon som vet något om vattniga flytningar 1 vecka innan bim?

Det är vanligt och betyder oftast att man har lite för lite progesteron. Har du en kort lutealfas?

Från fertilityfriend: Some cervical fluid after ovulation is possible because the corpus luteum, though its main function is to produce progesterone, produces estrogen in small amounts. This may cause you to see some fertile-looking cervical fluid, even after ovulation.

• Anonym (Hanna)
    maria1992 skrev 2018-02-04 17:17:52 följande:
    Nej jag har inte kort lutealfas... tror jag. 15-16 dagar. Vad betyder de då? Att jag har för lite...? Hmm..

Det betyder egentligen inget. Så länge du har nog lång lutealfas (vilket du ju verkligen har) så är det inget problem. Men det kan yttra sig genom att man får "fertila flytningar" igen. Man kan även ha lite mer PMS-besvär. Jag brukar få massa vattniga flytningar några dagar innan mens och jag har rejäl PMS tyvärr. Men som sagt påverkar det inte fertiliteten så du behöver inte oroa dig för det :)

Kan ju också vara graviditet, så jag håller tummarna för det! :) En del har ju det som första tecknet. Men ja, PMS och tidiga tecken på graviditet är ju så otroligt lika att det är svårt att dra några slutsatser.

• Anonym (Hanna)
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-08 13:11:28 följande:
    Ja jag har två pojkar från ett tidigare förhållande, men tyvärr dog dom i min mage i v23 och v40. Har längtat efter ett levande syskon i över 5 år så nu hoppas jag verkligen det är vår tur snart. :) Sambon har inga barn sen innan. Jag har använt mig av Min kalender sen i somras för att få koll på mensen och har kommit fram till att jag har en cykel på 30-35 dagar. Därför testar jag med ÄL-test för att inte missa:)
    Åh, fy så tungt! :( Ingen ska behöva genomgå det. Vet man vad det var som hände? Sov du på rygg eller har läkarna någon förklaring?
Svar på tråden BIM Februari