• Nardil

BIM Februari

Hej!

Hoppar över från januari-tråden då mensen ääääntligen kom igång på BIM+5 efter sex dagar med rosa flytningar och negativt graviditetstest. Visst hade ett plus varit roligare, men nu är det skönt att komma ur den där konstiga fasen åtminstone. Jag vet inte riktigt när äl och BIM är iom att mensen startade så konstigt, men jag chansar på Äl runt den 2/2 och BIM den 17/2. Har två barn sedan innan och en MA i november, hoppas så på en trea <3

Håller tummarna för alla här inne!

BIM-lista:

1/2 Lsr

1/2 Charliegris

1/2 Lebbmusen

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall

4/2 Jeex

4/2 Josiesh

5/2 epoxi

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun

5/2 Erna90

6/2 Liten2018

7/2 Eal92

10/2 Alexia91

11/2 Gabriela11

11/2 Tiiffany

12/2 LunaLo

13/2- maria1992

16/2 Billieblue

17/2 Pasgetti

17/2 Nardil

• Nardil

Jag föll visat bort direkt så jag lägger till mig igen xD

BIM-lista:

1/2 Lsr

1/2 Charliegris

1/2 Lebbmusen

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall

4/2 Jeex

4/2 Josiesh

4/2 Bean95

5/2 epoxi

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun

5/2 Erna90

6/2 Liten2018

7/2 Eal92

10/2 Alexia91

11/2 Gabriela11

11/2 Tiiffany

11/2 Alma

12/2 LunaLo

13/2- maria1992

16/2 Billieblue

17/2 Pasgetti

17/2 Nardil

• Nardil
    Erna90 skrev 2018-01-20 13:54:14 följande:

Lite nyfiken på hur länge ni försökt få barn som är med i gruppen? Vi ger oss in på vårt 5e försök nu. Fick missfall förra året, då tog det sig på andra försöket. Under denna tiden har önskan varit sjukt stark att få syskon (har en 2-åring) och jag har svårt att tänka bort det vilket gör att jag kanske sätter för mkt press på mig undermedvetet som gör att det låser sig..

Hej! Jag vet inte riktigt hur jag ska räkna. Jag fick missfall i början av november (hade blivit gravid på första försöket då till min stora förvåning) och efter det försökte vi ju, men jag tolkade kroppen helt fel och äl kom mycket senare än vanligt, så vi missade den helt. Förra månaden försökte vi "på riktigt", men det tog sig inte då. Så det blir tredje eller andra försöket beroende på hur en räknar. Jag har också så svårt att inte tänka på det och det blev värre efter missfallet. Innan har jag inte varit på samma sätt fast i tankarna kring det (har två barn sedan innan), men nu blir det verkligen något som litegrann tar över och speciellt runt äl och bim. Senaste mensen som är igång nu var jättekonstig och började med rosa flytningar i en vecka innnan, så nu är jag orolig över att kroppen blivit påverkd v missfallet och att jag kommer att ha svårare att bli gravid. Försöker distrahera mig med annat, men när jag är själv är det svårt att inte fantisera om barn eller oroa mig för att det sldrig ska fungera...
  • Nardil

Oh nej! Äl i antågande och magsjuka! Crap! Hoppas att äl dröjer (har ingen riktig koll på när den kommer eftersom min cykel är knas efter ma).

Stoooort grattis till er som plussat! Så himla mysigt <3

• Nardil
    Frips skrev 2018-02-02 09:18:00 följande:

Kl 05:00 imorse PLUSSADE jag!!!

BIM-2 eller BIM-1 idag och plusset blev starkt som attan direkt. 

Andra försöket efter MA i november (skulle gå in i v10 då) och tänkte dela med mig av mina sytom senaste dagarna:

Molvärk varje dag, känns som att jag kan känna livmoder, som att något stort och hårt ligger där inne. 

Illamående varje dag, som inte heller går över om jag äter.

Finnig (har annars aldrig dålig hy) förutom en stor finne under mensen. 

Lila i underlivet

Brösten gör så sinnessjukt ont! Det känns som att jag behövde amma för flera timmar sedan och att jag inte fått göra det, de är helt mjölkstinna. Det bränns i dem och mina vårtgårdar är väldigt ömma. Vårtorna är "vakna" nästan hela tiden, vilket de annars sällan är. Har stora tydliga ådror på brösten. 

Svider i svanken varje dag.

Lättirriterad!!

Metallsmak under flera dagar.

Hungrig på kvällarna trots att jag ätit bra med middag. 

Vita tjocka flytningar sedan ÄL. 

Inser nu att jag haft ett gäng symtom, haha! Nu känns alla symtom så mycket mer än vad de gjorde förra månaden när jag rejält skengravid. Det som gjorde att jag nästan var säker på att jag blivit gravid denna månad är i tisdags när jag reste mig upp snabbt och det högg till i ligamentet (eller vad det nu är som ligger där) precis på höger sida av livmodern/tjejmagen, som gjorde att jag fick stanna upp innan jag kunde gå vidare. Så vart det i höstas när jag var gravid och jag fick inget sånt förra månaden. Däremot hade jag ingen nidblödning denna gång, vilket jag haft de två tidigare gravidititeterna. 

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att denna lilla ärta vill stanna, så väldigt mycket hjärnspöken som drar runt nu i huvudet och rädslan för att samma sak ska hända igen som det gjorde i november. 

Stort lycka till alla, hoppas på många plus nu i dagarna! <3

Grattis!! Vad roligt!!

Fick också MA i november i v 12, så det känns skönt att se att någon i ungefär samma sits plussat :D
  • Nardil

Någon som är haj på äl-tester? Nu är första månaden jag använder de på riktigt sätt. Imorse var det helt blankt och kl 11 va det ett tydligt streck, men ändå inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Tror ni att det betyder att en stegring börjat? När bör jag testa igen?

Det är lite senare än vad jag tänkt att jag skulle ha äl, men efter ma och två lite oregelbundna cykler så verkar det vara lite så det blir. Har iaf fått några hugg neråt äggstocken och lite mensvärk.

Hoppas att det blir ett positivt test snart så att det känns lite mer hoppfullt! :D

• Nardil

Yey! Positivt äl-test! Hade fått för mig att jag inte skulle få någon äl, så det var ju skönt haha. Nu gäller det bara att få till en graviditet också ;)

• Nardil

Nu var det ett tag sedan jag varit inne och läst. Jag började bli lite för besatt av tanken på en graviditet och fick försöka undvika allmänt surfande ett tag. Stort grattis till alla som plussat!! Så härligt att det är så många <3

Jag ska testa imorgon, på äl+10. Det är min och mannens tolvårsjubileum då, så jag ville testa då och se om det blir en fin överraskning. Fast jag är rätt nervös nu och vill inte riktigt, fast jag vill. Det är ju så jobbigt att bli besviken! Försöker ställa in mig på att det inte blir något den här månaden heller.

Jag har symtom, men de kan lika gärna bero på mens i antågande. Mina grav- och menssymtom brukar vara i princip likadana....

Någon mer som ska testa imorgon?

• Nardil

Taget på morgonen idag, äl+10 eller möjligen 9. Vad tror ni?

Ville testa idag på BIM-4/5 för att det är min och mannens 12-årsdag, men nu blev det ju lite konstigt ändå haha. Ser något, men är rädd för spök!

• Nardil
    Deni81 skrev 2018-02-14 10:22:20 följande:

Exakt så där såg mitt ut 4 dagar innan BIM. Är på BIM+1 nu och vet inte om mensen är på väg. Känner av mensvärk men brösten ömmar fortfarande så det stämmer inte riktigt...

Hoppas det inte är spök för oss båda!

Det låter lovande att mensen inte dykt upp! Jag har alltid haft mensvärk när jag varit gravid, sådär så att jag trott att mensen skulle komma närsomhelst.

Jag har molvärk, väldigt ömma bröst, uppblåst mage och lite illamående sedan ett par dagar. Alla symtom som lika gärna kan vara PMS. Jag kommer att testa imorgon med med ett digitalt testa tidigt från cb. (Vet inte omde är bra alls dock) Åker nämligen till London imorgon em, så jag vill testa innan. Fast annars hade jag väntat! Men är du på bim+1 så kanske du ska testa igen? Håller tummarna!!
  • Nardil
    Deni81 skrev 2018-02-15 13:20:48 följande:

Hur går det för dig?! Spännande!

BIM+2 nu (om inte BIM är flyttad) och ingen mens i sikte. Fortfarande ömma bröst. Får lite genomskinliga äggviteflytningar när jag gör nr 2. Har ingen mensvärk just idag. Jag köpte ett test men vågar inte testa än, ifall det bara är blankt. Tänkte vänta tills lördag för då ska jag ut med några kollegor..

Jag sparade det digitala, för jag kom på att det mätte 25 ml hcg och det jag tog igår bara 10, så det hade varit för stor risk att få negativt. Dock tog jag en vanlig rfsu sticka och fick något mycket svagt därockså. Eftersom det också mäter 25 känns det mycket lovande :) Jagska ta med mig ett test när jag åker till London idag och testa på lördag tänker jag! Känner stt det kan ha gått vägen, men vill inte hoppas för mycket :)

Åh det låter ju verkligen bra iom att mensen är sen! Jag har också lite vita flytningar, mest efter att jag haft en omgång molvärk. Då får vi hoppas att vi båda får fina resultat på lördag!!
  • Nardil

[quote=78471915][quote-nick]Anonym (Frau) skrev 2018-02-15 15:33:07 följande:[/quote-nick]

Skulle du kunna förklara det här med känslighet? Jag har missuppfattat och trott att det har varit tvärt om nämligen. Vad BETYDER och vad är SKILLNADEN på 10 och 25 ml/hcg? 25 ml/hcg är mer känslig än 10 alltså? 25 ml vadå? :/

[/,

Ursäkta sent svar, jag var bortrest ????Såg att du fått svar ändå!

• Nardil

Hej på er! Ni har jag också haft den otroliga turen att få ett plus! Det där supersvaga på stickan i onsdagsvar alltså inget spökstreck ????

• Nardil
    Längtande95 skrev 2018-02-18 21:28:10 följande:

Åh stort grattis! Va roligt :D

Tack så mycket!! :D
  • Nardil

Här är förresten bilder på mitt supersvaga testa tidigtt och ännu svagare vanliga RFSU-test på äl+10 respektive 11, om det kan vara till hjälp för någon :)

Min symptom kom egentligen inte alls förrän runt äl+8 och då var det superömma bröst, svullen mage, molvärk då och då och ett vagt illamående som har ökat lite varje dag.

• Nardil
    FruBjörk skrev 2018-02-18 21:45:10 följande:

Grattis!! :D

Tack så mycket!!
  • Nardil
    cassandra92 skrev 2018-02-18 21:47:53 följande:

Nyfiken fråga! Ni som har fått plus i den här tråden, vilken dag i förhållande till BIM plussade ni? :)

Mitt svaga streck dök upp på BIM-4
  • Nardil
    cassandra92 skrev 2018-02-18 22:18:07 följande:

Morgonen eller kvällen? Haha fick ett negativt test idag på kvällen och jag fiskar efter lite hopp :( haha har BIM idag

På morgonen :)
  • Nardil
    Lisa81molander skrev 2018-02-19 13:15:02 följande:

Fortf efter 20 min ser testet ut så här?

Har aldrig vart med om det, nån här som upplevt detta cb early?

Mycket märkligt! Hur gjorde du? Det ska ju enligt cb vara väldigt viktigt att hålla det i 20 sek i urinet och sedan aldrig hålla spetsen annat än neråt.
  • Nardil
    Månsilver skrev 2018-02-20 12:13:25 följande:

Hjälp! Är det ett månne ett tidigt plus? Är på äl+10 idag och bim -5 

Det ser ut som mitt gjorde på äl+10 och det visade sig vara ett plus! Hoppas på och tror att du får ett starkare plus om ett par dagar. Vågar mig på ett grattis också!!! :D
Svar på tråden BIM Februari