Inlägg från: Anonym (Äntligen syskondags) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äntligen syskondags)

BIM Februari

Hoppar in här jag också!
    Nu har vi äntligen bestämt att skaffa ett syskon till dottern som fyller 2 år i början av Mars   Får se hur lätt det blir denna gången, då jag efter graviditeten har har en väldigt oregelbunden cykel på mellan 27 och 44 dagar. Jag är idag på dag 13 i cykeln och kan alltså ha (haft) ÄL i dagarna om det är en kort cykel denna gång. Vi kan ju alltid hoppas då vi hade oskyddat sex igår  

Minns inte att jag hade det så här innan jag blev gravid med dottern, men har i ett par dagar haft småmolande värk i vad jag tolkar som äggstockarna och i en dag mått småilla (lite av och till), skulle det kunna vara ett tecken på att ÄL ska ske/sker/ha skett?

Jag har efter förra graviditeten cykler som varierar mellan 27 till 44 dagar om man ser på de senaste 9 cyklerna, men enligt FLO så ska genomsnittscykeln denna gång vara 29 dagar (31 dagar förra månaden). Enligt FLO ska ÄL vara idag och BIM den 4 feb, men om man utgår man från mina tidigare cykler så kan BIM vara allt mellan den 2 feb till 16 feb. När ska man då testa liksom? Hur gör ni andra med oregelbundna cykler?

Nu har jag haft molvärk av och till sen slutet av förra veckan och lite lätt illamående ibland. Vissa dagar har jag t.om känt värk i brösten och idag fick jag en kväljningskänsla av att byta dotterns bajsblöja som jag väldigt sällan får annars.

Ska jag tolka detta som ett tecken på graviditet eller ÄL tro? ????

Grattis till alla plus

Är idag på cd24 och har känt som molvärk och hugg av och till under dagen. Har även känt av ett illamående av och till. Frågan är dock när man vågar börja testa med tanke på att jag har en cykel som varierar mellan 27 och 44 dagar och inte har någon koll på äl då jag varken tempat eller kört äl-test denna månad?

Dag 28 idag och BIM om man ska gå efter kortaste cykeln men inga känningar av mensen (mer än molvärk som jag haft av och till sen några dagar tillbaka). Jag vet dock inte om jag vågar testa än då mensen lika gärna kan vara några dagar borta med min oregelbundna cykel.

Någon som vet var i cykeln man oftast har vattniga genomskinliga flytningar?

LunaLo skrev 2018-02-02 19:50:59 följande:

Hm, jag brukar ha det några dagar innan äl-flytningarna kommer igång. 

Tack för infon. Då lutar det åt en lång cykel denna gång då. Får försöka få till det ikväll kanske för säkerhets skull.
    Nathalie1992 skrev 2018-02-03 21:14:23 följande:

Kunde inte hålla mig från att veta säkert så åkte och köpte ett test.

Grattis vad roligt hade du försökt länge?
    kna1 skrev 2018-02-04 07:11:31 följande:

Bim ca 9/2, morgonens test.. vad tror ni?

Jag ser ett tydligt men ganska svagt streck, så jag tror absolut att du är gravid denna månad. Har ni försökt läng?

Känner mig less och gnällig idag, då jag sedan vecka tillbaka har haft som molvärk i magen (speciellt morgon och kväll), har lite huvudvärk av och till, mer humörsvängningar än vanligt samt är lite smått illamående på morgonen (men kan kanske beror på att jag är hungrig med). Men då jag har en oregelbunden cykel och noll koll på äl denna månad så vet jag inte om det beror på äl eller graviditet. Denna ovissheten gör mig tokig snart.

Dag 30 idag och inga tecken på mens, så jag har förmodligen en lång cykel igen (eller så är jag redan gravid :p), men är lite snål att testa nu då jag inte alls har koll på äl och jag har bara cb hemma. Får kanske beställa test till veckan.

kna1 skrev 2018-02-04 10:07:38 följande:

Hoppas på att det bara blir starkare! Funderar på när man kan ta digitalt? De kanske är för lågt hcg för att digitalt ska känna av nu?

Ne inte så länge, slutade med p piller i september, och har väl hunnit med två försök där vi faktiskt prickat in äl :)

Vet inte hur känsliga de är men det kanske är bäst att vänta ett par dagar för att inte riskera att få negativt bara för att det var för tidigt.

Då är det ju snabbt med tanke på att det säkert tog en eller ett par månader innan de gick helt ur kroppen.
    Nathalie1992 skrev 2018-02-04 10:10:00 följande:

Tack snälla :) nej Första försöket faktiskt.

Slutade med piller den 8e dec 2017, fick mens 8 jan och sen ÄL 21a och de tog sig på en gång :)

Vilken tur ni har då. vad snabbt dina piller gick hur kropp, man har ju hört att det kan ta ett tag. Måste vara lite chockande att det tog så snabbt, då åtminstone jag är inställd på att det kommer ta några månader.
Svar på tråden BIM Februari