• Rebeccccs

BIM Februari

Jag har följt många månadstrådar men nu är första gången jag ska skriva i en:) Vi har en 2.5 åring och försöker skaffa syskon. 6e försöket nu. Har haft mycket symptomer efter varje ÄL men cykeln är kort, 25 dagar. Nu har jag börjat äta folsyra och zink-tabletter och ska börja med Progesteronkrämen, hoppas förlänga cykeln och få ägget att fästa. ÄL på söndag och BIM 3 februari. Vi har dels provat ha mycket sex, två ggr om dagen under ÄL, dels sex bara under ÄL. Hur ofta har ni sex? Det är en jävla väntan på ÄL men det värsta är testandet fram till BIM:(

• Rebeccccs

Lebbmusen, och vem som helst såklart, hur gör ni er heminseminering? Hur ofta har ni möjlighet? Sex resulterar alltför sällan i utlösning så testar heminsemination den här gången. Spruta, slang och benen upp mot väggen.

• Rebeccccs

LunaLo, vad kul att vi båda ska prova krämen. Varför provar du krämen? Vi som provar krämen den här månaden kan väl dela erfarenhet om den här? Jag ska börja med den på lörd, räknat från dagen jag ska ha mens nästa gång och 14 dagar tillbaka. Hoppas att detta ska stämma.

Alltidvi- tack för förklaringen! Nu förstår jag mycket bättre. Då har alltså ägget gott om tid att fästa så då är problemet något annat alltså.

Om intimtvål dödar spermier vet jag inget om. Men jag läste att vanligt glidmedel bildar en barriär och kan stoppa många spermier (!), så vi gick på det och köpte en spermievänlig. Sen om det bara är bluff och båg , det vet jag inte.

• Rebeccccs
    Feliziah skrev 2018-01-18 11:36:31 följande:

Åh vilken hög igenkänningsfaktor på den känslan! Min sambo har väldigt svårt att ligga när det "bara" är i syfte att göra barn, som att han vet att det i huvudsak hänger på att han ska prestera typ..

Hög igenkänning här med. Vi har inga problem att ha sex förutom att det blir lite uttjatat men att få utlösning, det är ett stort problem. Och ju färre gånger han får utlösning desto högre blir stressen över det och slkt blir en ond cirkel:(
  • Rebeccccs

LunaLo och Anonym (Hanna) Aah jag har redan provat krämen två ggr! Då kommer jag kanske inte ha ägglossning nu.. hoppas att ägget släpper ändä, håller koll mha ägglossningstest nu!

BIM-lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA,MortillElla

3/2 Rebeccccs

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95

5/2 epoxi, Regnkappa, Neptun, Erna90

6/2 Liten2018

7/2 Eal92

10/2 Alexia91

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma

12/2 LunaLo

13/2- maria1992

16/2 Billieblue

17/2 Pasgetti, Nardil

20/2 Norrlandsbruden

• Rebeccccs
    Minioni skrev 2018-01-27 14:09:50 följande:

Gjorde ett test redan nu, clearblues digitala. Hade ägglossning förra veckan och idag visade testet gravid 1-2 veckor :O sitter i lite blandade känslor av glädje, chock och stress just nu. Trodde inte det skulle gå så fort! Slutade med p-piller 1 januari och har endast hunnit ha p-pillermens.

Du och jag har ju BIM samma dag och nu har du plussat! Grattis! Jag är så glad för din skull och får upp mitt eget hopp nu! Jag hade dock ägglossning i måndags, den 22a. Testade första testet den här månaden imorse- såklart negativt. Vilken dag hade du ÄL?
  • Rebeccccs

Jag säger detsamma: Grattis till plussen! Å jag är också en testjunkie som testat BIM -7, -6 och idag -5. Nada zero noll. Jag känner dock inte så mycket i kroppen vilket jag gjort de senaste månaderna efter ÄL den här tiden och det har visat sig antagligen vara PMS. Men jag är ändå nedslagen och inte så hoppfull. Lycka till alla!

• Rebeccccs

filli01 skrev 2018-01-29 10:21:07 följande:

Charliegris skrev 2018-01-29 10:16:34 följande:

Det ser positivt ut :)

Köpte ett digitalt och ett testa-tidigt på lunchen!!

STORT GRATTIS !!
  • Rebeccccs

BIM -4 toknegativt :m Läser av testet från alla håll och i alla ljus för att se om det visar en skugga av ett andra streck. Inbillar mig men konstaterar att jag lurar mig själv.

Svar på tråden BIM Februari