Inlägg från: Regnbågsmorsan |Visa alla inlägg
  • Regnbågsmorsan

BIM Februari

Hoppar in här från januari tråden. Mensen är över nu så nu är det dags att ladda om för nytt försök i Danmark nästa vecka förhoppningsvis.

Ska på klinikens rekommendation göra en äggledarspolning först. Nu på måndag. Hoppas allt står rätt till där.

• Regnbågsmorsan

Ägglossning idag. Men ska på äggledarspolning i eftermiddag så denna cykeln blir det nog inget inseminationsförsök. Så jävla typiskt. Får se vad gyn och Danmark säger i eftermiddag.

• Regnbågsmorsan
    XAHHA92 skrev 2018-01-22 07:02:29 följande:

Usch, trodde att de planerade spolning så det alltid sker efter mens, för att just inte riskerar att spola bort ett ägg :/ Jag går under utredning och ska förhoppningsvis också snart få göra en spolning

Jo det var ju planerat så. Men mailade kliniken bild på testat så de bad mig be gynekologen kolla hur det står till med ägglosningen. Så inte helt kört än. I em vet jag. Men man blir så frustrerad över all konstant väntan på precis varje moment i det här. Och speciellt när man måste tajma så jäkla väl då man bara har en chans per cykel. Hade varit liiiiiiite större chans om man kunde ?roat? sig hemma några dagar innan och efter ägglossning. Även om det inte heller naturligtvis alltid gör det lättare. Men med insemination och ivf:er blir ju allt så statiskt och planerat och gör kroppen annorlunda mot vad den borde så får man vänta en månad tills nästa försök går att göra. Och jag som alltid tyckt jag haft bra tålamod. :)
  • Regnbågsmorsan

Spolning igår. Allt såg jätte bra ut. En folikel som var i antågande så ägglossning hade inte skett än. Så nu testar jag morgon och kväll och väntar på positivt så jag kan åka till Danmark. Sambon får stanna hemma den här gången o sköta vardagen.

• Regnbågsmorsan

Denna eviga väntan. Man bara går och har nedräkning. Och det är ju hur lång tid som helst kvar. BIM 10/2.

Snabbspola vore perfekt

• Regnbågsmorsan

BIM på lördag, men grym mensvärk hela dagen. Så känns inte så lovande. Gjorde ett clearblue testa tidigt i morse, kunde inte hålla mig. Men var inte ens ett fjuttigt lite streck. Så börjar ställa in mig på ett femte försök i Danmark. 

Alla värden är topp, allt ser bra ut. Men det där sista att det ska ta sig skiter sig hela tiden. Jag vet att hoppet inte helt är ute än, men känns lite tröstlöst. 

• Regnbågsmorsan

BIM -1 kunde inte hålla mig pga mensvärken. Inte en antydan till streck, precis som jag trodde. Nu är det bara och vänta in mensen som har påmint om sin existens i tre dagar nu.

Vet inte om jag orkar göra en ny insemination redan i kommande cykel. Kanske tar en paus på en månad. Tar så på psyket och kroppen med all väntan, åka till Danmark och hoppas att man prickat rätt dag när man lägger närmare 10 000 per försök för insemination och resa.

Grattis till er som fick och får plus nu i feb. Vi andra hörs i någon av de kommande BIM trådarna.

• Regnbågsmorsan

Är i samma sits som dig. Hoppas att det ändå har gått men inte särskilt stort hopp om det

Padda skrev 2018-02-09 06:32:20 följande:

Bim idag.... mensvärken från igår är som bortblåst och inga mer spottings men har ändå en binda på mig utifall att. Trodde verkligen att mensen skulle komma inatt men jag är kanske inte helt ute ur leken ändå? (Vet att jag greppar efter halmstrån men ser inte kommer som helt kört innan jag får mens) Tror dock chansen att jag är gravid är väldigt låg.

Svar på tråden BIM Februari