• saresj

BIM Februari

Halloj gänget! Hoppar också in i listan :) 

Fick ett tidigt MF i november. Har pcos och därmed väldigt oregelbunden cykel. Har senaste veckorna käkat provera följt av letrozol och tog igårkväll ovitrelle för första gången (så läskigt att sticka sig själv haha). Enligt läkaren på fertilitetskliniken bör jag få ÄL imorgon :) 

??? BIM lista: 

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA,MortillElla, Baraentilligen, kiwibear 

2/2 Entriss 

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips

5/2 epoxi, Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018 , lyckligast80

7/2 Eal92, Saresj

9/2 XAHHA92, nellis93

10/2 Alexia91, ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 

12/2 LunaLo, LillaMy08 

13/2- maria1992 

14/2 Lottch3n 

15/2 Levisen 

16/2 Billieblue, Lucifer91

17/2 Pasgetti, Nardil, Grynet89 

19/2 Stragge

19/2 Sofiaaa91

20/2 Norrlandsbruden

• saresj

Jag försvann också så lägger in här på nytt :) 

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA,MortillElla, Baraentilligen 

2/2 Entriss 

3/2 Rebeccccs 

3/2 Minioni 

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips 

5/2 epoxi, Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992 

6/2 Liten2018 

7/2 Eal92, Saresj

9/2 XAHHA92, nellis93 

10/2 Alexia91 

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 

12/2 LunaLo, LillaMy08 

13/2- maria1992 

14/2 Lottch3n 

15/2 Levisen 

16/2 Billieblue , Lucifer91 

17/2 Nardil, Grynet89 

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti

22/2 lyckligast80

• saresj
    Jagvetdåinte skrev 2018-01-31 06:00:51 följande:

Hej! Jag är gärna med även om mina förhoppningar på graviditet i februari ej är höga. Hade bara sex två ggr av olika anledningar, men hade iaf sex på bim enligt natural cycles. Någon mer som använder NC? Har bim 7 feb.

En annan fråga. Ska bli överraskad pga min födelsedag nu på lördag. Alltså flera dagar innan bim så ingen vits med att testa. Men jag misstänker att överraskningen kommer att involvera fest och alkohol. Jag kommer ju ta den väldigt lugnt å inte bli full. Men vill ju inte förstöra överraskningen när jag tom är rätt säker på att det inte tagit sig. Men kan en liten mängd alkohol påverka förmågan för ägget att fästa? Dricker knappt något alls i vanliga fall och äter väldigt bra så tycker att det borde vara lugnt, hur resonerar ni?

Först och främst grattis i förskott :)

Jag har också samma fundering kring alkohol innan BIM och påverkan på äggets förmåga att fästa. Jag har Bim 7/2 men nu på fredag ska jag gå på en stor gala vilket brukar vara årets happening. Hade varit kul att ta ett glas bubbel men har kämpat länge med att bli gravid och tog denna gång både letrozol och ovitrelle för att få till ÄL så känns ju lite kontraproduktivt utifrån det perspektivet när man genomlidigt och behövt göra flertaliga VUL, tvingats ta spruta på sig själv etc haha. Men ändå nyfiken! Tror ju också att ett glas kanske inte är hela världen innan man ens plussat men någon som vet?

Jag använde NC under hösten och för mig stämde ÄL de gånger appen gav utslag på det :) 

• saresj

BIM idag och testet verkar visa på att jag är gravid!!! Fick dock lite ljusbrunt blod på pappret och har lite menskänsla så kanske ännu ett tidigt missfall på G, hade precis samma förlopp förra gången. Men antar att det inte är så mycket mer att göra än att vänta och se. Positivt att åtminstone bli gravid! :)

• saresj
    lillmysan skrev 2018-02-07 07:55:28 följande:
    Behöver ju inte vara det..samma var det med min första son :) blödde hela graviditeten och ut kom en frisk liten kille :D
    Åh tack för pepp! Vad härligt att höra :D
Svar på tråden BIM Februari