• mindran

BIM Februari

Hoppar gärna in här från januari-tråden! Vårt andra försök, jag försöker få ordning på min cykel (PCOS) så jag tror att jag har BIM den 20/2, kan behöva korrigera det datumet i efterhand. Blir jätteglad om någon vill peta in mig i listan :) (jag är så brutalt oteknisk)

• mindran

Tack Blåstjärna! :)

Lucifer91 skrev 2018-01-25 22:15:32 följande:

Har man ägglossning inom

Ett visst antal timmar när smileyn syns eller hur fungerar dom? :)

Yes, inom 48 timmar har du ägglossning när du ser smileyn :)
  • mindran
    Regnkappa skrev 2018-01-25 21:33:28 följande:

Letrozole har gjort sitt, VUL säger ägglossning idag och testerna var positiva igår. Alla planeter står i en rak linje och jag väntar sådär lite casual på att min kille ska komma hem från aw så att jag lite spontant och utan press ska kunna förföra honom.

Som det har sexats hemma hos oss denna vecka och nu börjar den satans symtomkarusellen. Jag vet att jag klämmer orimligt mycket på mina egna bröst mellan ÄL och BIM, är de inte ömma så lär de väl bli det...

Denna gång SKA JAG INTE ta test före BIM. Vill någon gå in i en pakt med mig? 

Älskar ditt sätt att uttrycka dig på! :) Om det är någon tröst så är du inte ensam, jag är helt hopplös på att överanalysera symptom. (Senaste gången hade jag alla symptom i boken, fick till och med för mig att katten drogs extra mycket till mig och att det då betydde att jag var gravid) Jag ingår gärna en pakt med dig, jag är förutom en överanalyserare, en testmissbrukare av rang. (Jag har dock BIM senare än dig)
  • mindran
    Regnkappa skrev 2018-01-26 09:47:51 följande:

Haha ääälskar att katten drogs till dig, ett av de bästa skensymtom jag hört!

Jag lovar nu på heder och samvete att inte testa före den 8/2 (dagen efter BIM, listan stämmer inte ska ändra).

När har du BIM?

Är dock mäkta besviken då vi inte lyckades ligga igår (körde dagen före iofs). Ska försöka få till en liten omgång ikväll även om det är i senaste laget. Har haft varannan dag sen typ CD 8 så kanske kan ta sig ändå men lite snopet att det inte blev något just på dagen för äl. Å jag börjar redan bli knäpp och insnöad känner jag.

Då lovar jag också på heder och samvete att inte testa före dagen efter BIM! (Som just nu är 20/2, men kan nog bli ändrat på grund av knasig cykel)

Klart det kan ta sig ändå! Man får tänka att de där små rackarna kan överleva många dagar! Jag har en positiv feeling, februari är månaden då vi plussar!
  • mindran
    Lucifer91 skrev 2018-01-26 08:27:11 följande:

Tack :) säg att jag får smiley på en måndag.. ska jag ta ett test på tisdag också för att se vad de visar också eller? :)

Nu är jag inte säker på att jag minns rätt, men när du får smileyn så lyser gubben i 48 timmar, så du kan inte testa igen förrän efter 48 timmar.
  • mindran
    kiwibear skrev 2018-01-26 11:13:45 följande:

Kattsymptomet är fantastiskt! Har alltid haft katt innan, men nu har jag inte det. Inte konstigt att jag inte kan räkna ut om det tagit sig eller inte då! 

Har själv insett att det eventuellt kanske kan vara så att jag har "viss problematik" gällande testkonsumtion. 

"Det borde rimligtvis inte kunna ge utslag såhär tidigt MEN GE MIG PINNEN SÅ ATT JAG KAN KISSA PÅ DEN!" *heavy breathing* - Jag.

BIM-6 och är testoskuld för den här månaden. Är stolt över mig själv. Det är en daglig kamp. Borde bära någon form av token i fickan som jag kan krama i handen och påminna mig själv om att vara stark när frestelsen knackar mig på axeln. 

Amen.

Jag vill inte ens räkna på hur mycket pengar jag har lagt ut på tester senaste månaden. För att inte prata om hur knäpp i skallen man blir när man har så mycket symptom och är helt övertygad om att det ska vara positivt - så är det toknegativt. "Men jag kanske ska ta ett till, det kanske var fel på det första?" Mvh gravt beroende.

Bra jobbat! Nu har jag gjort en pakt med Regnkappa den här månaden, så jag får nog gömma testen som jag har kvar hemma. Jaa, anonyma testoholics, jag kan bli hedersmedlem, jag lovar att jag är en av Clearblues bästa kunder. Säger som Regnkappa, vi borde få något för varje dag som vi inte testar.
  • mindran

Jag har en svägerska som plussade nästan samtidigt som jag var så övertygad att jag också skulle plussa (hade så många symptom att jag har fullständigt övertygad om att jag har gravid). Idag var dom på tidigt ultraljud, och det är då jag insåg hur otroligt avundsjuk jag är (fy vad hemskt det låter). Man håller på att gå sönder av längtan, och så läser man att man inte ska stressa upp sig. Men hur lätt är det då, när det inte finns något annat som man vill mer än att få det där efterlängtade plusset? Hur undgår man att bli galen, alternativt gå sönder av längtan?

• mindran
    Regnkappa skrev 2018-01-29 08:33:27 följande:

Glad måndag. Jag säger också grattis (plus att jag är grön av avund)

Jag måste pysa ut lite:

JAG VILL BLI GRAVID NU! GAAAH!!!

Så nu är jag klar. Älskar att dessa grupper finns med likasinnade så att man kan släppa ut lite galenskap och bespara omgivningen lite

+1 på den. Väldigt välbehövligt att få pysa lite ibland! Men inte många dagar kvar till BIM nu! Själv väntar jag på ägglossning. Komsi komsi..
Svar på tråden BIM Februari