Inlägg från: Gylleneprinsessa |Visa alla inlägg
  • Gylleneprinsessa

BIM Februari

Jag brukade skriva här i dessa BIM-trådar för länge sedan. Jag och sambon har försökt att bli gravida i 2,5 år och står i kö för fertilitetsutredning. Den här månaden har dock kroppen uppfört sig lite konstigt. Jag har sedan igår ont i brösten och de är väldigt svullna. Jag brukar ha så men inte förrän flera dagar närmare mensen. Jag är på BIM -8 nu idag. Jag mådde dessutom konstigt illa igår kväll. Jag inbillar mig även att jag har ont i ryggen.

Det är oerhört frustrerande att leta symptom varje månad utan att bli gravid. Dock så har mitt hopp återvänt nu eftersom jag känner av brösten så oerhört tidigt i månaden.

• Gylleneprinsessa
    Jefare1 skrev 2018-01-29 19:07:56 följande:
    Håller alla tummar jag har!!
    Tack!

Jag upptäcker att jag sitter och klämmer på brösten hela tiden för att känna hur pass mycket det gör ont, var det gör ont och om det förändras någonting. Jag satt och klämde diskret på jobbet också. Jag vill inte att smärtan ska försvinna utan att den ska betyda att jag är gravid.

Kan man ha graviditetstecken så tidigt?
  • Gylleneprinsessa
    Padda skrev 2018-01-29 19:44:42 följande:
    Ja det kan man :) jag började känna av mina bröst redan på bim -9 förra gången jag var gravid. Var också skeptisk till om det ens var möjligt till en början men sen plussade jag ju på bim och då hade jag fått de typiska illamåendesymptomen också så jag kände rätt.
    Så läskigt! Jag vill ju bli gravid men det är läskigt att tänka på allt som kommer med en graviditet. Kräkningar och smärta och sånt.
  • Gylleneprinsessa
    Padda skrev 2018-01-29 20:11:35 följande:
    Jag har aldrig spytt under en graviditet. Varken med den med dottern eller den som slutade i ett mf så det är jätteolika. Samma sak med smärtan. Och illamåendet är om man har tur inte något man har hela graviditeten utan främst de första två tre månaderna :)
    Ja, och oavsett hur det blir så blir det ju värt det i slutändan. Bara att stålsätta sig och se fram emot barnet. :)
  • Gylleneprinsessa

Idag har jag fortsatt med att gå runt och klämma mig själv på brösten på jobbet (när ingen ser). Jag har även hoppat lite upp och ner för att känna om de fortfarande gör ont. Mina bröstvårtor har blivit SJUKT stora och jag har annars bara så om man "väcker" dem genom att peta på dem. De är nu såhär hela tiden.

Jag började få ont i brösten i söndags vilket borde ha varit BIM -9. Igår växte de och blev stora och ömma. De känns liksom mer fasta och mer att klämma om. Sedan idag har bröstvårtorna fortsatt att hålla sig stora. Jag inbillar mig även att jag ser en massa ådror på brösten. Bröstvårtorna är lilaaktiga och har något gult i sig. Brösten har aldrig betett sig såhär förut så jag ser fram emot BIM nästa tisdag så jag slipper fundera mer.

• Gylleneprinsessa
    LunaLo skrev 2018-01-31 08:53:12 följande:
    Haha jag gjorde exakt som du förra månanden! Gick å tryckte på brösten hela tiden och hoppades att smärtan skulle vara kvar, en dag försvann smärtan och då kom mensen också... häftigt hur allt fungerar. Jag har äl idag eller imorgon så snart får jag också gå och känna efter igen :)
    Hur många dagar innan mensen började dina bröst göra ont? Mina började ju nu på BIM -9 och annars börjar de kanske vid BIM -4 eller så.

De är lite mindre ömma nu ikväll när jag klämmer på dem inbillar jag mig men de är fortfarande lika stora och bröstvårtorna känns mer kompakta än de gjort innan. De brukar ju aldrig växa och bröstvårtorna aldrig vara så stora. Om jag trycker på dem från sidorna så är de fortfarande ömma.

Igår kväll så högg det till rejält flera gånger i livmodern. Sådär så att jag hoppade till för varje hugg. Det sved, nyptes och brände i den nu på eftermiddagen. Vad betyder allt detta? -_- Är det bara min starka önskan att bli gravid eller är det något annat? Mina förmenstruella symptom borde inte komma förrän på typ fredag eller så och nu har det hållit på sedan söndag...
  • Gylleneprinsessa
    Frips skrev 2018-01-31 08:30:16 följande:
    Mina bröst är konstant ömma sedan ca 5-6 dagar tillbaka (är på BIM-4 nu) och precis som du är mina bröstvårtor nästan hela tiden utåt och stora, jag som annars aldrig har det så om jag inte "väcker" de till liv. Jag såg härom dagen att ena bröstvårtan var nästan som vit längst ut på toppen, såg helmärkligt ut. Det ömmar mycket på sidorna om brösten och då och då känns det som att jag behöver amma, det strömmar i dem och känns nästan som att de är varma på något vis. Vårtgårdarna sticker och ilar det i, nästan som att någon sticker in en lång nål (aj). 

Jag har också tydliga ådror på brösten, men det hade jag förra månaden också, så jag vet inte mod et betyder något för min del. Däremot tycker jag mig ana att de är tydligare nu sedan ett par dagar tillbaka... 

Igår fick jag samma känsla som när jag var gravid i höstas, att när jag reste mig upp snabbt så drog det till/stramade till rejält i höger sida av tjejmagen, typ sidan av livmodern eller något, som att ett ligament eller så tänjts ut snabbt, och det gjorde riktigt ont så jag fick stanna upp en kort kort stund. 
    Hoppas att vi båda är gravida då. :)

Kan man bli skengravid så himla långt innan BIM? Jag tänkte att jag inte hade någon ägglossning den här månaden och tänkte därför inte på att jag kanske blir gravid nu. Jag letade därmed inte symptom. Jag blev rejält överraskad när brösten började göra ont så himla långt innan BIM.
  • Gylleneprinsessa
    Lottch3n skrev 2018-02-01 05:58:40 följande:

Att man inte kan hålla sig ;/ Nu har jag beställt hem gravtest. Men ska hålla mig från att testa till åtminstone 10/2 (bim-2).

Känns som en evighet ;/

Jag vet! Jag har två gravtest kvar och tänkte att jag ska hålla mig till på söndag för att kunna använda det andra nästa vecka om det första visar negativt. Jag kommer dock inte kunna hålla mig så tänker testa på lördag också (BIM -3) och så beställer jag hem fler test nästa vecka som kommer innan helgen. Jag jobbar borta på veckorna så jag kan inte testa annat än på helgerna. 

Mina bröst är idag om möjligt ännu större och är ömma som bara den. Jag tycker mig nu också se mer och mer ådror på dem. Idag har jag haft extremt ont i huvudet och mått illa. Hade jättesvårt att äta lunchen. Jag har varit jättetrött på eftermiddagen och måste nu lägga mig och vila lite tror jag. Jag har också haft ont i tjejmagen, som mensvärk som kommit och gått. Det känns som om jag har mens men utan själva mensen (huvudvärk, magvärk, trötthet, ömma bröst). Mina bröst har varit ömma i fem dagar nu och stora i fyra dagar. Första gången i livet det händer. Jag är nu på BIM -5. Hoppas som en tok.
  • Gylleneprinsessa

Mina bröst har nu varit ömma och stora i 7 dagar. Jag gjorde ett gravtest i morse men det var negativt. Inte en tillstymmelse till streck. Mina symptom fortsätter dock och jag är nu även uppblåst och gasig. Jag tycker jag har haft humörsvängningar också i helgen. Det brukar jag dock ha precis innan mens. Jag är nu på BIM -3 och ska göra ett nytt test imorgon bitti. Annars bör mensen komma på tisdag. Jag har dock inte sett några tecken på mens än. Har haft ont i tjejmagen i flera omgångar idag så jag har trott att mensen varit på väg. Så länge inte mensen kommer så lever hoppet.

Om jag inte skulle vara gravid, "försvinner" då mina stora och fasta bröst när mensen kommer? Jag har trivts med de "nya" brösten den här veckan. :P

• Gylleneprinsessa

I eftermiddag jag var så trött så jag lade mig och sov en timme. Kraftig trötthet är också ett symptom som jag haft under veckan. Nu ska jag nog gå och lägga mig igen så att morgonen och gravtestet kan komma snart. :)

• Gylleneprinsessa

Negativt test i morse också. Nu beställer jag fler test och hoppas att mensen inte kommer på tisdag. Sambon påpekade nyss att mina vårtgårdar var väldigt "vårtiga". Det hoppas jag är ett tecken på graviditet. Nu är det bara att vänta och se om det kommer någon mens. Fortfarande ingen tillstymmelse till det. Bara lite lite molvärk då och då som jag haft sedan i tisdags. Hoppas det är vår tur efter 2,5 år.

• Gylleneprinsessa

Idag slits jag mellan hopp och förtvivlan. Jag känner av mycket molvärk idag (mensvärk?) och jag är på BIM -1 idag. Jag ser dock ännu ingen färgskiftning när jag går på toaletten och hoppas att det röda håller sig borta. Dessutom har jag haft ont från och till hela dagen och det brukar ändå komma igång snabbare från att smärtorna börjar. Jag tycker att storleken på mina bröst har gått ner lite men de är mycket hårdare invändigt än vad de annars brukar vara. Vad kan det bero på? Jag inbillar mig fortfarande att jag ser ådror på brösten. Jag vill bara att tiden ska gå så att jag får veta.

• Gylleneprinsessa
    bastamamman1 skrev 2018-02-05 18:53:12 följande:
    Vi är i exakt samma sits!! Tycker molvärken känns lite annorlunda än mensvärk dock, lite mer 'brännande' på nåt sätt.
    Jag satt också nyss och kände efter om det verkligen känns exakt som vanlig mensvärk. Tycker att den kanske är lite "ytligare" och sticks lite mer än annan mensvärk. Det har inte gjort superont än vilket det brukar när det är mensvärk (för mig). Det kan dock vara jag som bara inbillar mig alltsammans. Fortfarande ingen röd nyans dock så hoppet lever tills mensen bryter ut. :) Vi får se imorgon bitti. Jag hade gärna sett ett svagt streck på gravtesten jag gjorde i helgen, inte bara kritvita fält...
  • Gylleneprinsessa
    Deni81 skrev 2018-02-05 20:57:52 följande:

Cirka en vecka kvar till BIM. Känner bara superömma bröst. Har väntat och undrat så många gånger nu så jag tycker inget symtom tyder på graviditet. Har känt alla symtom mellan himmel och jord innan mens men den har ändå kommit snällt på rätt dag. Känner mig negativ idag, som att jag kanske inte är menad att ha barn

Jag tänker ibland samma som du. Om jag nu har alla de här symptomen, varför är jag inte gravid? All denna undran för ingenting. Vi har försökt i 2,5 år och står i kö för utredning så det skaver lite att läsa om alla som blir gravida typ "oj hoppsan, så snabbt det gick" och hux flux. Kan det inte få vara min tur snart? Och vad är det som är fel? Vi gör ju allt rätt men det funkar bara inte.
  • Gylleneprinsessa
    Deni81 skrev 2018-02-05 23:45:49 följande:
    Exakt så känns det. Att alla andra har så himla lätt att bli gravida bara de prickar ÄL ett par gånger! Så enkelt!

Fick ett samtal från en vän idag som berättade att hon var gravid i v.14. Hon är lika gammal som mig (36) och har ett barn sen innan. Och de fick kämpa ett par månader så att hon nästan tappade hoppet. Då sa jag att hon ska prova med 17-20 månader (eller 2,5 år som för dig). Då kan man snacka om att tappa hoppet. Och hon har hypotyreos dessutom.

Och man ser vissa som verkligen inte borde få ha barn och får sån ångest av inte deras barn kunde hamna i ens egen familj istället.

Men skönt att ni ska få gå på utredning snart! Det är skönt att få klartecken eller hitta vad som felar. Kan ju vara vad som helst eller ingenting. Hos mig hittade de inget fel förutom ett myom på livmodern som inte skulle ställa till besvär. Tänk om det är just det som ställer till besvär?
    Ja det känns jättebra att vi ska på utredning snart. Jag vill veta vad som behöver ställas tillrätta så att vi kan fixa det. Nu känns det ju som att det finns ett problem som blockerar alla chanser. Så fort vi får bort det kanske vi har möjlighet att äntligen kunna få till det.

Jag har hört att man har ungefär 25 % chans att bli gravid om man prickar ägglossningen och är 30 år. Jag har jämfört det med att köpa Trisslotter. Om vi säger att vi lyckats pricka in 15-20 gånger men aldrig blivit gravida så känns det som om något är fel. Köper man 15-20 Trisslotter men inte lyckas vinna på en enda så har man ju världens maximala otur. Då måste det vara så att vi kanske inte har 25 % chans utan kanske bara exempelvis 2 % chans? Så kan det inte fortsätta!
    Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-06 07:31:20 följande:
    Hur har det gått för dig? här går det segt, är på dag 32 idag men vågar inte testa än då jag haft flertalet cykler på längre än så på sistone. Men ingen mens än iaf, så än finns väl hoppet
    Jag fick tyvärr spottings idag så det verkar som om mensen är på gång. Jag blev så ledsen och arg. Dock så har inte mensen kommit igång på riktigt. Som jag förstår det så räknas mensens första dag från när den verkligen kommer igång? Inte från första spottingsarna? Jag ska börja äta munkpeppar den här månaden och funderar på om jag borde vänta en dag eller så tills det bruna går över i rött?
  • Gylleneprinsessa
    Deni81 skrev 2018-02-06 18:29:40 följande:
    Tråkigt att det kom spottings Ifall du skulle vara gravid så skulle nog jag vänta med munkpeppar tills du vet säkert att du inte är gravid.

Ja det är underligt varför vissa har sån tur då så de vinner storvinsten efter 2 lotter också.

Jag har faktiskt beställt ett klimakterietest nu. Ska undersöka om jag är på väg in i det. Har symtom på det som svettas otroligt vissa nätter, torr i underlivet, extremt ömma bröst mellan ÄL och BIM och deppar mycket runt mens/äl. Men är du bara 30 år så är det flera år kvar! Jag fyller 37 snart så enligt mig har du massa år på dig. Finns flera förstföderskor över 30 år i Stockholm. Även i Karlstad där jag bor börjar det bli vanligt.
    Ja, jag väntar nog med det någon dag då.

Jag är 33 år så jag börjar känna mig ganska stressad, speciellt eftersom vi vill ha fler än ett barn. Jag vet dock att mamma var 35 när hon fick sitt första och mig när hon var 39. Ingenting är omöjligt får vi hoppas. Läskigt med så få år kvar till klimakteriet...

Vad beror spottings på? Och innebär de att man är infertil?
  • Gylleneprinsessa
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-06 19:14:12 följande:
    Jag har samma bekymmer! Haft spottings sen BIM i söndags och tänkte knapra båda apiforce och bisolvon denna gång men tänker oxå att jag börjar när det verkligen bryter ut!! Hoppas såklart inte på det :/
    Innebär spottings att mensen inte kommit än? I så fall är min cykel någon dag längre än jag trott. Det är underligt för jag hade mycket ondare igår innan spottingsarna kom. Idag har det bara kommit lite lite brunt men vågar inte tro att det ska ha gått vägen, inte med mensvärk och början till mens. Jag antar att det visar sig om mensen brakar igång på riktigt imorgon eller så. Jag har dock inget minne av att jag brukar ha ont innan spottings. Man skulle behöva skriva ner exakt varenda detalj om sin kropp varje dag för jag märker att jag har dålig koll när det verkligen gäller.

• Gylleneprinsessa
    Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-07 13:07:18 följande:
    Jag vet inte hur man ska räkna egentligen, men jag brukar iaf inte räkna med den dagen om det enbart kommer lite rött på pappret och inget mer. Hur har det gått? 
    Jag har fortfarande bara spottings. Haft dem i två dagar nu. Jag vaknade med ont i natt så jag tänkte att det höll på att braka lös och tog en värktablett med paracetamol. Hoppas inte det skadar något om jag skulle vara gravid. Jag har ytterst lite mensvärk som kommer och går men det har fortfarande inte blivit mer än spottings. Jag hade ondare i måndags innan jag fick spottings. Jag avvaktar några dagar till. Mensen borde komma igång snart. Ibland känns det som om den är på gång på riktigt men sen försvinner alla känningar.

Dock så har mina bröst gått tillbaka till sin vanliga storlek och slutat ömma så det finns en risk att det blir mens snart. Kommer den dock inte igång imorgon så gör jag ett till gravtest på fredag. Typiskt så olika det ska vara. Förra månaden hade jag inga spottings alls.
  • Gylleneprinsessa

Igår natt kom min mens så jag knaprar munkpeppar och hoppar över till BIM mars-tråden senare. Lycka till alla ni andra!

Svar på tråden BIM Februari